اقتصادی

سیاست دولت در راستای تثبیت شرایط اقتصادی کشور باشد

اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس گفتند: سیاست اقتصادی دولت باید به گونه ای باشد که نگذارند تاثیر دلار در شرایط اقتصادی نوسان داشته باشد. بنابراین دولت باید سیاست هایی اتخاذ کند که وضعیت اقتصادی کشور را تثبیت کند.

عزت الله اکبری تالارپشتی در گفت وگو با سلام آنلاین، گفت: دولت باید به سمت تثبیت شرایط اقتصادی حرکت کند که یکی از موضوعات کلیدی ثبات نرخ ارز است.

وی افزود: برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که تاثیر نوسان دلار بر اقتصاد کشور کمتر از پنج درصد است، با این حال نوسان دلار نظم اقتصادی کشور را مختل می کند. از این نظر دولت باید به سمتی برود که وضعیت اقتصادی کشور را تثبیت کند.

وی گفت: اینکه رئیس بانک مرکزی اعلام کرده است که حدود 6 میلیون و 400 هزار میلیارد پول نقد در دست مردم است به این معناست که باید این نقدینگی را در مسیر درست هدایت کنیم. در غیر این صورت این حجم از نقدینگی اجازه نمی دهد دولت تصمیم درستی بگیرد.

وی در خاتمه گفت: سیاست اقتصادی دولت باید به گونه ای باشد که اجازه ندهد مبادله دلار با اقتصاد بازی کند. اتخاذ سیاست هایی مانند ثبات نرخ ارز یا همه سیاست های دیگر باید در راستای ثبات شرایط اقتصادی کشور باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا