سکوت ترسناک در منطقه – سلام آنلاین

به گزارش سلام آنلاین، دیوید ایگناتیوس، روزنامه‌نگار واشنگتن پست درباره وضعیت مذاکرات آتش‌بس در غزه پس از گذشت 10 ماه از آغاز آن می‌نویسد: به گفته مقامات آمریکایی، توافق آتش‌بس غزه نزدیک به فروپاشی است. گزینه های فوری و واضح برای آن وجود ندارد.

سکوت وحشتناک در خاورمیانه

او نوشت: ترسناک بود. به هر طرف که نگاه می کنی، نشانه های آرامش قبل از طوفان را می بینی. این مذاکرات مه آلود چیست؟ پاسخ به این سوال همیشه در خاورمیانه خطرناک بوده است، اما می توانم آنچه را که از مقامات آگاه آمریکا و اسرائیل شنیده ام به اشتراک بگذارم. آنها در مورد بسته ای از مسائل دیپلماتیک و نظامی حل نشده صحبت می کنند که به چالشی برای جو بایدن و تیمش تبدیل شده است.

این ستون نویس آمریکایی در ادامه گزارش خود به نقل از مقامات ارشد و در تلاش برای مقصر دانستن حماس گفت: «بزرگترین چالشی که باقی می ماند سکوت حماس است. در پاسخ به درخواست های جدید آمریکا و میانجیگران برای حل مسائل باقی مانده. حول و حوش آتش بس 45 روزه، آزادی اسرای اسرائیلی است.

وی به نقل از مقامات آمریکایی افزود: «هیات آمریکایی در چهار روز گذشته پاسخی از حماس دریافت نکرده است».

به گفته منابع فلسطینی معروف به مذاکره برای آتش بس، پیشنهاد جدید ایالات متحده یک توافق “پل سازی” نامیده می شود که “کاملاً برخلاف پیشنهادات قبلی مورد توافق طرفین” است. پیشنهاد جدید بر اساس پیشنهادی است که در ماه می ارائه شده و به شرایط و خواسته های جدید رژیم صهیونیستی پاسخ می دهد. در این پیشنهاد به برقراری آتش بس دائمی اشاره نشده است و مرحله دوم آتش بس دائمی را تا حدودی بررسی می کند. در این پیشنهاد آمده است که اگر حماس با خواسته های اسرائیل موافقت نکند، اشغالگران در مرحله دوم به جنگ بازخواهند گشت.

ستون نویس آمریکایی «شرایط نبرد» می گوید: «حماس برای تغییر حزب الله لبنان یا ایران وقت تلف می کند.

سید حسن نصرالله رهبر حزب الله وعده داده است که انتقام شهادت فواد شکر، فرمانده ارشد نظامی صهیونیستی این گروه را خواهد گرفت. او اهداف اسرائیلی زیادی برای انتخاب دارد. ایران همچنین متعهد شده است که ترور اسماعیل هنیه رهبر حماس در تهران را تلافی کند.

نتانیاهو؛ یکی از موانع، آتش بس است

به گفته خود ایگناتیوس، یکی از مشکلات و موانع بزرگ تیم مذاکره کننده آمریکا «اختلال و زمان بر بودن مذاکرات نتانیاهو» بود.

وی افزود: نتانیاهو همچنان بر پیروزی قاطع در برابر حماس اصرار دارد، اما حتی به گفته فرمانده ارشد نظامی اسرائیل، این امکان وجود ندارد. از سوی دیگر، اصرار نخست وزیر اسرائیل بر محور فیلادلفیا و حضور نیروهای اسرائیلی در منطقه، شرایط مذاکرات را بهبود بخشید. اما به نظر می رسد که مقامات اسرائیلی محور فیلادلفیا را گمراه می کنند. یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل مسئولیت تخریب حماس در رفح و محور فیلادلفیا را بر عهده گرفت.

وی همچنین از برنامه های میانجی ها برای برگزاری نشستی در قاهره و تلاش آنها برای افزایش فشار علیه حماس خبر داد.

اصرار وی بر “پیشنهاد تسهیل کننده برای افزایش فشار علیه حماس” در حالی است که حسام بادران، یکی از اعضای ارشد جنبش اسلامگرای حماس، گفت: “اصرار دشمن صهیونیستی بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا یکی از موانع رسیدن به این محور است.” توافق.» موافقت با آتش بس فریبنده و گمراه کننده است.

وی گفت: برای دستیابی به توافق، واشنگتن باید به نکات و عباراتی که قبلا بیان کرده و حماس با آن موافقت کرده است، پایبند باشد.

در چنین شرایطی، ایگناتیوس در آخرین بخش از تحلیل خود، بدون اشاره به حمایت های بایدن از رژیم صهیونیستی در 10 ماه گذشته، نوشت: «توقف کابوس ها در غزه بزرگترین چالش برای بایدن است دولت» او درباره تاریخ دروغین رژیم گفت. همه شروط برآورده شد، پیشنهاد آتش بس سه مرحله ای نیز از سوی تیم وی ارائه شد و در صورت پذیرش این طرح، بازسازی غزه آغاز خواهد شد. اکنون متعلق به بایدن است. او باید اسرائیل و حماس را مجبور به پذیرش آتش بس کند. اگر چنین توافقی نهایی شود، آتش بس غزه یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت خواهد بود.

310310

دکمه بازگشت به بالا