عمومی

سوگواری محرم؛ برای آینده سازی یا بازگشت به گذشته؟

زیرا در قرآن می خوانیم که بهشت ​​رفتن آسان نیست. در قرآن آمده است كه ما پيشينيان شما را به گونه اي آزمايش كرديم كه آنها مكر بودند چون مجبور بودند پس از امتحان سخت به بهشت ​​بروند. از سوی دیگر ، در روایت می بینیم که به عنوان مثال ، امام صادق (علیه السلام) می فرماید: هرکس از حسین (ع) خروپف کند و اشک از چشمانش مانند پرواز جاری شود ، پاداش او با خداست و خدا با او کمتر شادی می کند. از بهشت ​​، غیر ممکن است

اگر بهشت ​​در مشکلات و دشواری ها پیچیده است ، چه کنیم که با اشک برای حسین (ع) بهشت ​​شویم؟ پاسخ این است که باید آثار گریه بر حسین (س) را در نظر گرفت. وقتی برای یک شهید اشک می ریزیم ، به این معنی است که او را می شناسیم و درک می کنیم که او چه کرده است و از ما چه می خواهد. به همین دلیل عزاداری حسین (ع) فقط نگاه به گذشته نیست ، بلکه نگاه به گذشته برای ساختن آینده است.

عزاداری محرم برای ساختن آینده است ، نه بازگشت به گذشته. به همین دلیل است که در سفر زیارتی به آزورا ، از خداوندی که ما را برای شناخت حسین (ع) و خانواده اش تربیت کرده است ، می خواهیم که ما را در یک مسیر قرار دهد. تأثیر آن حضور در زیارت حسین (ع) یا مراسم یادبود مصیبت او بود.

به همین دلیل است که ابن قولویه قمی هفده قصه را در کتاب “کمیل زیارت” گردآوری کرده و نشان می دهد که همه پاداش هایی که برای گریه بر حسین (ع) و زیارتش وعده داده شده است درست است ، اما دستیابی به همه پاداش ها و پاداش ها مشروط است. به این نیز وجود دارد و آن جستجوی دانش است. ما باید در مدرسه حسین (ع) بصیرت و دانش کسب کنیم.

دکمه بازگشت به بالا