اجتماعی

سودجویی به بهانه اخذ پروانه روانشناسی/ برگزاری کارگاه و کارورزی ۲۰ میلیون تومان!

با اتصال سامانه روانشناسی و مشاوره کشور به درگاه ملی مجوز، از این پس مجوز حرفه ای روانشناسی و مشاوره پس از بررسی مدارک و پیش نیازها از جمله نیاز به گذراندن کارگاه، ظرف مدت 40 روز به صورت آنلاین صادر می شود. و کارآموزی تعدادی از داوطلبان .. در عین حال برگزارکنندگان انتفاعی اقدام به برگزاری کارگاه ها و دوره های کارآموزی 10 تا 20 میلیونی با عنوان “مجوز مستقیم از سازمان روانشناسی” کرده اند.

به گزارش سلام آنلاین. نزدیک به یک هفته است که سازمان نظام روانپزشکی کشور و سامانه مشاوره به پرتال ملی مجوز لینک داده شده است و از این پس متقاضیان مجوز روانشناسی حرفه ای مدارک خود را با مراجعه به پورتال بارگذاری کنند.مجوزهای ملی را به نشانی mojavez.ir و پس از آن ارائه کنند. صلاحیت، مجوز آنها ظرف 40 روز صادر می شود.

مجوز حرفه ای متقاضی دارای مدرک دکتری در رشته روانشناسی و مشاوره که به سه مدرک (لیسانس، فوق لیسانس و دکتری) «یکسان» می گویند، یعنی رشته یکی از شاخه ها می باشد. روانشناسی یا مشاوره سه درجه; پس از بررسی و تایید اصالت گواهی، ظرف مدت 40 روز در سامانه مذکور صادر خواهد شد.

اما برای صدور مجوز برای داوطلبان دارای مدرک دکتری در دو رشته یکسان؛ علاوه بر صحت مدارک، گواهی گذراندن و شرکت در سمینارهای حرفه آموزی 150 ساعته توسط اساتید مورد تایید و دارای مجوز از سازمان مشاوره و روانشناسی کشور نیز مورد بررسی قرار گرفت. بنابراین متقاضیان مجوز حرفه ای با مدرک دکتری در دو دوره یکسان موظف به گذراندن یک کارگاه آموزشی 150 ساعته در رشته تحصیلی خود هستند.

همچنین داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد (با مدرک لیسانس یا مرتبط با روانشناسی و مشاوره) در شاخه روانشناسی و مشاوره علاوه بر گذراندن 150 ساعت آموزش آموزشگاه حرفه ای، باید 150 ساعت را نیز بگذرانند. دوره های کارآموزی زیرا علاوه بر تایید صحت مدارک، صدور پروانه حرفه ای این متقاضیان باید 150 ساعت کارگاه و 150 ساعت کارآموزی را طی کنند.

در واقع 150 ساعت کارگاه و 150 ساعت کارآموزی در حذف این دو دسته از داوطلبان موثر است.

متقاضیان باید دوره کارآموزی خود را در مرکز مورد تایید یا مجوز سازمان روانشناسی و مشاوره گذرانده باشند و در ارتباط با کارگاه فقط افرادی علاوه بر مجوز تخصصی مجوز برگزاری سمینار یا دوره را دارند.از نظام روانشناسی. سازمان.

چهار تخصص مبتنی بر “کلینیک عمومی، کودک و سلامت”، “مشاوره خانواده، مشاوره شغلی، توانبخشی و آموزش”، “روانشناسی تربیتی، روانشناسی و روانشناسی ویژه” و “ورزش، آگاهی نظامی و روانشناسی اجتماعی” ». دارای گواهینامه برگزاری سمینارها و دوره هاست و هر استاد فقط می تواند یک سمینار در یک رشته تخصصی برگزار کند و مجوز آن رشته را بگیرد.

شرایط جدید اخذ مجوز روانشناسی و مشاوره را اینجا بخوانید.

کارگاه ها و کارآموزی 10 تا 20 میلیون نفر

همزمان برگزارکنندگان انتفاعی کارگاه ها و دوره های کارآموزی به ارزش 10 تا 20 میلیون روپیه را با عنوان «مجوز مستقیم از سازمان روانشناسی» برگزار کرده اند.

آگهی های این برگزارکنندگان سمینار که اساتید دانشگاه هستند و مراکز روانشناسی و مشاوره را مدیریت می کنند، تنها چند روز پس از اتصال سامانه روانشناسی و مشاوره کشور به پرتال مجوز ملی منتشر شد.

در اطلاعیه این سمینار، سخنران که خود را «استاد» و خود نیز از اعضای کمیسیون سازمان نظام‌های روان‌شناسی است، عنوان می‌کند که دوره توانمندسازی «اخذ مجوز مستقیم از سازمان مشاوره روان‌شناسی» است. “

وی همچنین مدعی شد که گواهینامه های صادر شده توسط این دوره مورد تایید سازمان روانشناسی و مشاوره بوده و به زبان های فارسی و انگلیسی صادر شده است.

خلاصه اینکه افراد ذکر شده برای یک دوره 300 ساعته شامل 150 ساعت کارگاه آموزشی (آموزش تئوری) و 150 ساعت کارآموزی (کار عملی) 10 میلیون تومان از متقاضیان دریافت می کنند.

بخش نظری این دوره 300 ساعته شامل کارگاه ها، مصاحبه ها و ارزیابی بررسی های سلامت روان بر اساس DSM, TR (2022) و شامل اضطراب، افسردگی، اختلال دوقطبی و اختلالات شخصیت می باشد.آموزش تست های رایج، مشاوره قبل از ازدواج، زوج درمانی ، آموزش روانپزشکی با رویکرد شناختی رفتاری (CBT) می باشد و بخش های عملی شامل شرکت در جلسات گزارش مورد، اجرای عملی فرآیندهای مصاحبه بالینی، مصاحبه های واقعی، مستندسازی و توسعه مراجعین و طراحی می باشد.درمان، نظارت و پیگیری درمان. .

اما همین فرد 500 ساعت دیگر شامل 250 ساعت آموزش تئوری و 250 ساعت کار عملی و پذیرش در مراکز روانشناسی و مشاوره در مورد مسائل سخت مانند خودکشی، مصاحبه و انگیزش درمانی (برای اعتیاد و کنترل وزن) را نیز انجام می دهد. و مشکلات مطالعاتی نیز برگزار می شود. و هزینه آن 20 میلیون تومان است.

در همین راستا روز گذشته سازمان روانشناسی و مشاوره کشور در اطلاعیه ای در خصوص 150 ساعت حرفه آموزی و 150 ساعت کارورزی مقرر در مفاد پورتال ملی مجوزها اعلام کرد: این سازمان دستورالعمل اجرایی و اجرایی آن را ایجاد می کند. در این مدت به همه در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد. برخی افراد بدون مجوز این سازمان اقدام به تبلیغات کرده اند تا از این وضعیت تخلف کنند. اخطار سازمان نام دارنده مجوز را در وب سایت درج خواهد کرد. نرخ کارگاه اعلام خواهد شد. بر این اساس گواهینامه ها قبل از اعلام عمومی پذیرفته می شود که از طرف مؤسسه مجاز و تأیید آگهی آنها خواهد بود. در واقع کسانی که از نام این سازمان سوء استفاده کنند و بدون مجوز آن را منتشر کنند، تحت صلاحیت معاونت انتظامی و تخلفات سازمان قرار گرفته و از برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی محروم خواهند شد.»

این در حالی است که حتی پس از اعلام اطلاعیه سازمان روانشناسی و مشاوره کشور، این آگهی همچنان در صفحات مرکز مشاوره قرار دارد.

به گزارش سلام آنلاین، با توجه به اینکه واقعا نمی توان حداقل برای برخی از فارغ التحصیلان رشته روانشناسی و مشاوره که هنوز درآمد حرفه ای خود را به دست نیاورده اند، هزینه بیشتری پرداخت کرد و اکنون برای شروع به کار برای دریافت مجوز حرفه ای اقدام می کنند. تلاش های سازمان روانشناسی و مشورت با سایر کشورها و نهادهای نظارتی برای جلوگیری از این گونه تخلفات و تعیین صحیح و به موقع سقف و کفی که مردم می توانند از داوطلبان برای برگزاری کارگاه ها و کارآموزی دریافت کنند، ضروری به نظر می رسد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا