اجتماعی

سوادآموزی یک جریان مستمر است

سلام آنلاین / پرس معاون وزیر و رئیس نهضت سوادآموزی با تاکید بر اینکه دستیابی به سواد به خودی خود هدف نیست، خاطرنشان کرد: سوادآموزی روندی مستمر است که در طول زندگی انسان ادامه دارد.

علیرضا عبدی روز شنبه 26 اردیبهشت ماه در جمع اعضای شورای معاونت آموزشی فارس با گرامیداشت هفته بزرگداشت معلم و اشاره به نقش محوری معلمان گفت: همه جا ثابت است و معلمی که اگر تلاش کند انسانیت را می سازد همین است.» این کار را در زمره آثار انبیا قرار می دهد.

عبدی ادامه داد: مسائل اخلاقی برای مربیان و معلمان بسیار مهم است زیرا این امر باعث تعهد و تمرکز بیشتر او بر روی کار می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اینکه یک روز یا یک هفته در سال را به روز معلم اختصاص دهیم و معلمان نمونه را فقط در این روز و هفته معرفی کنیم، اشتباه راهبردی است.

عبدی خاطرنشان می کند: معلمی یک فرآیند است و باید در تمام ایام سال از کار و تلاش معلمان هدایت و قدردانی کرد.

رئیس نهضت سوادآموزی همچنین گفت: امسال تحولی در نظام جذب معلم خواهیم داشت و همه اینها با هدف جذب بهترین معلمان در رشته های مختلف علمی و دینی است.

عبدی تاکید کرد: در مسائل آموزشی، سواد و سواد باید محور کار باشد و همه افراد جامعه باید تلاش کنند و سواد به خودی خود هدف نیست، افراد باید به سواد ادامه دهند. دوره زندگی چون سواد فقط خوانده می شود و نوشته نمی شود

به گفته معاون سوادآموزی، شورای حمایت از سوادآموزی کشور راهکاری را برای اجرای مرحله دوم سوادآموزی مبتنی بر سوادآموزی در سایر حوزه های مردم از جمله احساسات اخلاقی اتخاذ کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست بر اهمیت موضوع سوادآموزی تاکید کرد و گفت: مسئولان سوادآموزی فارس استفاده از ظرفیت سایر نهادها را در این راستا کنترل کردند.

محمد خلیل عسکری با بیان اینکه در فارس 62 هزار معلم وظیفه آموزش 920 هزار دانش آموز را بر عهده دارند، گفت: فارس استانی بزرگ با تنوع فرهنگی و مذهبی غنی و پذیرای مهاجران است و در جذب و ساماندهی سوادآموزی تفاوت ها و مشکلاتی وجود دارد. جوامع هدف در فارس نسبت به سایر استان ها.

معاون آموزش و پرورش فارس با توجه به تعداد نیروی انسانی شاغل در این حوزه گفت: سال گذشته در فارس 26 هزار و 500 نفر بی سواد در دوره های مختلف سوادآموزی تحت پوشش قرار گرفتند.

مجید احمدی با اشاره به جذب 90 درصدی سهمیه باسوادی اتباع خارجی و کمیسیونرها طی سال گذشته، گفت: فارس استانی بزرگ و پهناور است و این گستردگی و پراکندگی باعث شده است که شناسایی و جذب نیرو با مشکل مواجه شود. مردم بی سواد .

معاون آموزش و پرورش فارس گفت: بیش از 2800 معلم در فارس در سطوح مختلف آموزش بی سوادی را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا