استان ها

سه‌گانه «تحصیل، شغل و مادرانگی» چگونه زندگی یک زن را شکل می‌دهد؟

سه قسمت از چیست

بر اساس یک مطالعه جدید، زندگی یک زن در هفت مسیر است که حاصل تعامل سه عامل تحصیل، اشتغال و مادری است.

به گزارش علم و فناوری آنا به نقل از ساینس دیلی، مطالعه مشترک دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی و دانشگاه دوک به ما بینش جدیدی در مورد نوع تعامل بین سه عامل تحصیل، اشتغال و مادری داده است و بر زندگی زنان تأثیر می گذارد.

در این مطالعه طولانی مدت بر روی بیش از 8100 زن آمریکایی، محققان هفت “مسیر” را شناسایی کردند که نشان می دهد چگونه رویدادهای مهم زندگی می توانند بر زنجیره طولانی مدت تأثیر بگذارند.

ناگفته نماند که تحقیق طولی روشی پژوهشی برای مطالعه شخص در طول زمان و ارزیابی او در فواصل زمانی معین است.

در این مطالعه، دانشمندان به جای در نظر گرفتن آموزش به عنوان فرآیندی جدا از کار و خانواده، چگونگی تأثیر این سه عامل بر یکدیگر را در زندگی یک زن ارزیابی کردند.

این رویکرد با نشان دادن جریان مستمر آموزش در زندگی زنان، با این باور که ترک مدرسه، گذار از مدرسه و انتخاب شغل تمام وقت از ویژگی های مهم بزرگسالی هستند، در تضاد است.

با تجزیه و تحلیل داده‌های به‌دست‌آمده از این زنان، محققان الگوهایی را یافتند که به آنها کمک می‌کرد مسیرها یا عادی‌های مختلف را بین زیر گروه‌های مختلف شناسایی کنند.

همچنین رابطه بین این مسیرها با نژاد و طبقه اجتماعی-اقتصادی داوطلبان مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این مطالعه، زندگی زنان یکی از هفت مسیر را طی می‌کند که شش تای آن‌ها به شدت به مادر شدن یا نشدن آن‌ها و زمان مادر شدن بستگی دارد.

اینها راه هایی هستند که نشان می دهند چگونه رویدادهای زندگی، فرصت ها یا محدودیت ها می توانند بر الگوی زندگی یک زن تأثیر بگذارند.

سه مسیر در دسته اول شامل وضعیت زنانی است که در سنین 18 تا 25 سالگی مادر شده اند:

* مادران نوجوان در مقطع متوسطه با وقفه مواجه هستند و 13.29 درصد داوطلبان را تشکیل می دهند.
* مادران نوجوانی که تحصیلات آنها با مدرک تحصیلی به پایان رسیده و تعداد آنها 01/13 درصد است.
* مادران نوجوانی که هنوز در حال تحصیل هستند و تعداد آنها به 19.31 درصد می رسد.

سه مسیری که در دسته دوم قرار می گیرند شامل زنانی می شود که در سن 25 سالگی مدرک دانشگاهی دریافت کرده اند و تحلیل آنها به شرح زیر است:

* پس از فارغ التحصیلی از کالج، آنها بر روی کار تمرکز می کنند (11.95٪).
* پس از فارغ التحصیلی از کالج، آنها بر روی زندگی خانوادگی تمرکز می کنند (8.97٪).
* همزمان به تحصیلات عالی خود (13.31 درصد) ادامه می دهند.

خط هفتم یک خط مستقل مبتنی بر آموزش مداوم است و 20.17 درصد از زنان داوطلب این مطالعه را شامل می شود. اینها زنانی هستند که تا سنین بزرگسالی نحوه کسب دانش و مهارت و تجربه را می آموزند و تا سن 30 تا 40 سالگی بعید است ازدواج کنند و بچه دار شوند.

این گروه ها بر اساس الگوهای طولی مختلفی است که ما در زندگی تجربه می کنیم. به عنوان مثال، حدود 24 درصد از مادران نوجوان دارای مدرک لیسانس برای مقطع کاردانی در دهه 30 و 40 سالگی اقدام می کنند.

اما این الگو با الگوی زندگی زنانی که تشکیل خانواده را تا بعد از فارغ التحصیلی به تعویق می اندازند بسیار متفاوت است.

بسیاری از این مدل‌ها متاثر از پس‌زمینه‌های اقتصادی-اجتماعی و منابعی هستند که زنان به آنها دسترسی دارند. برای مثال، سه رویکرد کالج‌محور به طور گسترده تجربیات زنان را از یک پس‌زمینه غنی اجتماعی-اقتصادی منعکس می‌کنند.

این تحقیق از آن جهت حائز اهمیت است که روشی نظام مند برای درک نحوه تعامل سه عامل خانواده، کار و تحصیل در طول زندگی زن ارائه می دهد.

دکمه بازگشت به بالا