علمی و پزشکی

سهم پزشکان از رشد ۴۶ درصدی تعرفه‌ها چقدر است؟

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه افزایش 46 درصدی مالیات پزشکی حداقل مبلغ مورد نظر جامعه پزشکی برای سال آینده است، گفت: افزایش مالیات پزشکی شامل هزینه های هتل، دارویی، کارگری و غیره است. در مجموع حدود یک سوم افزایش مالیات پزشکی از آن پزشک خواهد بود.

دکتر محمد رئیس زاده در گفت وگو با سلام آنلاین. وی با اشاره به اینکه افزایش 46 درصدی عوارض درمان در سال 1403 به تصویب شورای عالی بیمه رسید، گفت: نمایندگان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان تامین اجتماعی ایران، بیمه سلامت ایران، نیروهای مسلح. برنامه و بودجه بیمه تشکل ها، کمیته امداد، تشکل های کارگری، وزارت بهداشت، سازمان های نظام پزشکی که همه در شورای عالی بیمه حضور دارند.

وی با اشاره به تصویب افزایش 46 درصدی مالیات درمان در شورای عالی بیمه، خاطرنشان کرد: با توجه به تورم، اعضای شورای عالی بیمه معتقدند افزایش 46 درصدی مالیات درمان حداقلی است، بله. در حال حاضر مصوبه شورای عالی بیمه به سازمان برنامه و بودجه ارائه شده و باید توسط این سازمان به دولت ارائه شود. در نهایت قانون گمرک باید به تصویب دولت برسد و برای اجرا ابلاغ شود.

رئیس زاده درباره پیگیری ها در خصوص افزایش 46 درصدی عوارض پزشکی توضیح داد: با توجه به جلسات و مکاتباتی که با رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور داشته ایم، امیدوارم دولت افزایش 46 درصدی عوارض پزشکی را اعلام کند، آن را کاهش ندهید. .

وی با بیان اینکه برخی شرکت های بیمه با افزایش 46 درصدی مالیات های درمانی مخالف هستند، گفت: برخی شرکت های بیمه مدعی هستند که افزایش مالیات درمان با منابع خود مغایرت دارد که نمایندگان بیمه مرکزی حاضر در جلسه شورای عالی بیمه و بیمه هستند. موظف به تصویب و رعایت تصمیم بیمه مرکزی می باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی معتقد است که ناهماهنگی تعرفه ها و هزینه ها باعث شده هزینه های پرداختی جامعه پزشکی بین 10 تا 15 سال باقی بماند و افزود: تناقضات مالیاتی پزشکی ناپایدار است. اگر میزان مالیات پزشکی نامشخص باشد، فاصله بین مالیات واقعی و مالیات دستوری هزینه را از جیب خود شخص و پزشک خارج می کند. اگر مبلغ مالیات پزشکی واقعی و هزینه های بیمه باشد، به نفع مردم و جامعه پزشکی است. دستیابی به مالیات های پزشکی نه تنها به نفع مردم و جامعه است، بلکه بخش سلامت سازماندهی بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه افزایش 46 درصدی مالیات پزشکی به معنای افزایش حقوق جامعه پزشکی به این میزان نیست، گفت: حق الزحمه پزشکان کمترین سهم از افزایش مالیات پزشکی است. با توجه به افزایش مالیات از جمله هزینه های هتل، دارو، تجهیزات، نیروی کار و هزینه ها. حدود یک سوم افزایش مالیات های پزشکی از آن پزشکان خواهد بود.

رئیس زاده با اشاره به نرخ رشد دستمزد جامعه پزشکی طی چند سال گذشته، گفت: در حالی که میانگین رشد دستمزد کارگران در سال های اخیر 24 درصد بوده است. حقوق پزشکان طی 12 سال گذشته 9.5 درصد افزایش یافته است. بررسی میانگین افزایش حقوق پزشکان و کارگران نشان می دهد که حقوق پزشکان حدود یک سوم حقوق کارگران است. شرایط حقوقی پزشکان برای جوانان جامعه پزشکی قابل قبول نیست و نمی توانند با حقوقی که دریافت می کنند زندگی خود را اداره کنند.

وی گفت: با توجه به وضعیت فعلی هزینه ها، افزایش 46 درصدی مالیات پزشکی حداقل مبلغ مورد نظر جامعه پزشکی است و با حضور شما در شورای عالی پزشکی تصویب شده است. و در صورت الزام قانون قبل از پایان سال و در اسرع وقت

وی افزود: امیدوارم از نظر رئیس جمهور تا پایان امسال موضوع افزایش 46 درصدی عوارض پزشکی ابلاغ شود. توجه سازمان های نظام پزشکی به موضوع افزایش 46 درصدی مالیات های پزشکی ادامه دارد.

انتهای پیام/

نشر مطالب پزشکی

به طور خلاقانه و منسجم، مفاهیم علمی پزشکی را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه تبدیل می‌کنم. هدفم این است که هر کسی بتواند به سرعت به دانش پزشکی دسترسی داشته باشد.
دکمه بازگشت به بالا