اجتماعی

سندرم انگشت پای آبی چیست؟

سندرم انگشت آبی عارضه ای است که در اثر انسداد شریان کوچک کف پا ایجاد می شود.

به گزارش سلام آنلاین ، این عارضه جریان خون در بافت ها را کاهش می دهد و به عنوان ایسکمی شناخته می شود.

در نتیجه این بیماری ممکن است انگشتان پا کبود شوند. این تغییر رنگ اغلب شبیه یک نخ زیر پوست است. یک یا چند انگشت پا می تواند تحت تأثیر قرار گیرد و همچنین می تواند در قسمت فوقانی پا ایجاد شود.

علائم انگشت انگشت آبی می تواند دردناک باشد و در صورت عدم درمان منجر به ترک خوردگی و خارش پوست شود. این اغلب با بیماری های قلبی عروقی همراه است.

عوامل زیادی از جمله کلسترول بالا ، دیابت نوع 2 و فشار خون بالا منجر به تشکیل پلاک در عروق می شود. قطعات باقی مانده این پانل ها می توانند از طریق جریان خون حرکت کرده و در اندام تحتانی انسداد ایجاد کنند. همچنین با مشکلات قلبی یا جراحی های دیگر همراه است که می تواند منجر به تشکیل لخته خون در رگ ها شود. این تکه های آوار همچنین می توانند از هم جدا شوند و دوباره باعث گرفتگی شوند.

همچنین می تواند با برخی از موارد نادر سیستم ایمنی بدن که باعث لخته شدن خون می شود ، همراه باشد یا ممکن است از عوارض جانبی برخی از داروها از جمله وارفارین باشد ، هرچند نادر است.

اگر وضعیت بدتر شود و بافت در مدت زمان مشخصی از اکسیژن محروم شود ، آسیب جبران ناپذیری ایجاد می شود و می تواند منجر به آسم یا خاموشی شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا