بین الملل

سفیر کویت به لبنان بازمی‌گردد

سفیر کویت قرار است به زودی پس از تصمیم لبنان و کشورهای عربی خلیج فارس برای تقویت روابط بین دو کشور در پی تنش در روابط دوجانبه، به لبنان بازگردد.

به گزارش سلام آنلاین، روزنامه کویتی الجریده به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت: در چارچوب تصمیم کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای حمایت از لبنان و ارائه کمک های اقتصادی به این کشور؛ در این راستا، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از لبنان حمایت می کنند. سفرای کویت و عربستان به لبنان بازگشتند

الجریده به نقل از یک منبع گزارش داد که این باور در میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در حال شکل گیری است که خروج از لبنان می تواند به عواقبی منجر شود که منافع کشورهای عربی خلیج فارس را تحت تأثیر قرار می دهد. همچنین لبنان به برخی از بارزترین دلایل اجتناب ناپذیر است که توسعه عظیمی که در این کشور در حال وقوع است، آن را به کشور عرب مسلط خلیج فارس در خاورمیانه تبدیل می کند.

این منبع در گفت و گو با الجریده گفت که یک برنامه روشن برای سازوکار حمایت اعراب از خلیج فارس از لبنان بر اساس اولویت تدوین شده است که از بخش انسانی شروع شده و سپس کمک های اقتصادی برای نجات لبنان از فروپاشی آغاز شده است. . ورشکستگی و رشد اقتصادی در حال وقوع است.

او این احتمال را مطرح کرد که کمک ها به انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری پس از لبنان بستگی دارد.

این منبع گفت که با بازگشت کشور عربی خلیج فارس به لبنان، مقدمات سیاسی آغاز خواهد شد که از بازگشت سفیر و دیدارها شروع می شود، به ویژه از زمانی که ولید سفیر عربستان سعودی در بیروت آغاز شده است. وی با شخصیت‌های لبنانی با رویکردهای متفاوت، مشخص کرد که این جلسات بعد سیاسی خاص خود را داشته باشد و در راستای روند انتخابات و حمایت از متحدان و دوستان باشد و برای مرحله بعد از انتخابات آماده شود و توازن سیاسی ایجاد کند. تعادل از قدرت

در پی اظهارات جورج قاردحی وزیر اطلاعات سابق لبنان درباره جنگ اتحادیه عرب به رهبری عربستان سعودی علیه یمن؛ روابط لبنان با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تیره است.

نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان اخیرا در بیانیه ای اعلام کرد که دولت لبنان متعهد به برداشتن گام های لازم برای تقویت همکاری با عربستان سعودی و شورای همکاری خلیج فارس است. وزارت خارجه عربستان همچنین از اظهارات نخست وزیر لبنان در خصوص تعهد دولتش به بهبود روابط بین لبنان و شورای همکاری خلیج فارس و بازگرداندن آنها به حالت عادی استقبال کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا