فرهنگ و هنر

سرپرست جدید اداره‌ کل امور بین‌الملل معاونت برون مرزی انتخاب شد

جلسه معارفه مدیر جدید اداره کل امور بین الملل معاونت سیما و تجلیل از مدیرکل سابق امور بین الملل صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش سلام آنلاین به نقل از واحدهای روابط عمومی، در این جلسه مدیرکل جدید اداره کل امور بین الملل، معاون مدیرکل مطبوعاتی کشور در امور خارجی معرفی و از مدیرکل سابق امور بین الملل صدا و سیما تجلیل شد. اقتدار حضور احمد نوروزی معاون امور خارجه، احسان کاوه معاون و مدیران شبکه و قائم مقام ستاد برگزار شد.

این مراسم در پی حذف اداره کل امور بین الملل سازمان صدا و سیما از ساختار این اداره کل و واگذاری نهادهای کلیدی آن به معاونت برون مرزی در راستای یکی دیگر از گام های مهم تغییر در بورس رسانه ملی برگزار می شود. برنامه معاون بین الملل رئیس جمهور که چند روز پیش طی حکمی به این سمت منصوب شد از خدمات علی فهیم دانش مدیرکل سابق امور بین الملل سازمان تشکر و قدردانی کرد.

معاون امور خارجه رئیس جمهور در این مراسم با تاکید بر ضرورت شبکه های ارتباطی هر چه بیشتر در معاونت خارج از کشور گفت: انتظار داریم گستره تعامل و ارتباط معاونت در خارج از کشور با نهادهای بین المللی بیش از گذشته برای همه شبکه معاونت رئیس جمهور نقش قوی تری در این زنجیره کاری دارد.
وی افزود: گسترش تعامل اداره کل امور بین الملل با ارکان ارتباطی در مناطق هدف و سایر کشورها تنها محدود به شبکه معاونت های خارجی نیست و از این پس همکاری ها بهتر خواهد شد. به طور کلی. پیشتازی با معاونت رسانه ای و سیاسی نیز در دستور کار معاونت برون مرزی و اداره کل امور بین الملل آن است. البته تمرکز این کار در زیرمجموعه برون مرزی نباید تنها به تعامل بین المللی معاون رئیس جمهور محدود شود، بلکه باید در حیطه نیاز صدا و سیما در این راستا برای تحقق اهداف کلان باشد. سازماندهی برای ایجاد چابکی، منسجم و کارآمدی ساختار.

علی فهیمیم دانش مدیرکل سابق صدا و سیمای بین الملل نیز در ادامه این مراسم گفت: دستیاران برون مرزی در بسیاری از حوزه های دیپلماسی رسانه ای امتیاز قابل قبولی دریافت کرده اند. از جمله در بحث های مربوط به بازنمایی ابعاد افول آمریکا، شبکه معاونت رئیس جمهور در این حوزه حضور هوشمندانه دارد و امیدواریم در بحث همکاری های بین المللی، تقویت روابط بین الملل، مشارکت در بین الملل. رسانه ها و تقویت نمایندگی های مختلف سازمان های خارج از کشور لطفا مسیری را که طی کرده ایم با انرژی و انرژی بیشتر ادامه دهید و ارتقا دهید.
مرتضی اصغری سرپرست جدید اداره کل امور بین الملل معاونت ملی مطبوعات خارج از کشور نیز در بخشی دیگر مسئولیت جامعه جهانی در خارج از کشور را مشکلی جدی و در عین حال آسان و صبور خواند و گفت: دیپلماسی رسانه ای. در عرصه‌های مختلف بین‌المللی باید به شکلی قوی توسعه یابد و جهت‌گیری، سوگیری، حرکت و سیاست‌های رسانه‌ها در این زمینه از موضوعات مهمی است که شایسته توجه ویژه است. از این پس باید مسیر دانش و درک بیشتر را طی کنیم و از این رو تحت مفهوم دیپلماسی رسانه ای، سیاست واحدی را با موفقیت در پیش گرفته ایم که به تقویت نفوذ بستر رسانه ای جمهوری اسلامی ایران منجر شود. در جهان.
این مراسم با اهدای نشان نگهبان به اصغری و تقدیر از خدمات ارزنده علی فهیم دانش به پایان رسید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا