عمومی

سرپرست‌ اتحادیه‌ها نباید خود یک مشکل تازه شوند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش کسب و کار دیجی کالا به نقل از روابط عمومی، اتحادیه ملی اعتباربخشی کسب و کارهای مجازی مدت هاست که منقضی شده است و انجمن ملی کسب و کارهای مجازی حدود یک سال است که بدون اعتبار اسنادی فعالیت می کند. همین امر باعث شده تا این اتحادیه بی نظمی کند تا جایی که بسیاری از اعضای هیئت مدیره در چند ماه گذشته استعفا داده اند.

انتخاباتی که گویا در شهریور 1400 برگزار شده بود، چندین بار به دلایل مختلف به تعویق افتاد و در چنین شرایطی، رئیس اتحادیه کسب و کار مجازی به جای حل چنین مشکلات مهمی، دو گودال تجاری بزرگ را در مقابل یکدیگر قرار داد و یکی از آنها را. آنها را به نقض قانون متهم کرد.

محسن منصوری شهردار تهران در هشتاد و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات گفت: انتخابات صنفی باید برگزار شود. به موقع «اتحادیه های کارگری مدت هاست که با این نوع مشکل مواجه بوده اند، یعنی کار به جایی رسیده است که هرکسی به هر دلیلی مدتی مسئول بوده، در چنین شرایطی جلو می رود. نه موضوع. زمانی که کرونا بهانه می شود، یک سیل، یک زلزله.

تاکید شهردار تهران باید تعیین تاریخ انتخابات باشد.

به تعویق افتادن انتخابات، تضعیف یک نهاد و همه اعضای آن است

بر اساس تبصره 1 ماده 22 قانون تشکل های صنفی، مدت تصدی اعضای هیئت مدیره اتحادیه چهار سال است. اتحادیه سراسری کسب و کارهای مجازی نیز از این قانون مستثنی نیست، با این حال بیش از یک سال است که به صورت غیرقانونی و بدون انتخابات فعالیت می کند.

با توجه به انقضای مدت هیأت قبل از پایان دوره این هیئت و ادامه فعالیت هیأت از نظر قانونی مجاز نمی باشد. این اتحادیه در عین حال نقش مهمی در تمدید حقوق کسب و کار مجازی دارد و عدم برگزاری انتخابات به طور مستقیم بر کسب و کارهای کوچک و بزرگ مجازی تاثیر خواهد گذاشت.

بدون شک تاخیر در برگزاری انتخابات که در بالا ذکر شد نتیجه ای جز ضعف این اتحادیه که 70 درصد شرکت های دانش فعال در کشور هستند، نداشته است.

فروپاشی برای اکوسیستم خوب نیست.

پس از تصمیم وزارت حراست مبنی بر انشعاب اتحادیه به دو اتحادیه «توزیع» و «خدمت»، انتخابات اتحادیه سراسری مشاغل مجازی که قرار بود شهریورماه سال گذشته برگزار شود، برای همیشه برگزار نشد. در این روز برای توجیه این تاخیر مدام بهانه هایی مانند کرونا، رمضان و… به کار می رود.

سعید محمدی یکی از بنیانگذاران دیجی کولا با انتقاد از تعویق انتخابات گفت: برای اکوسیستم های اقتصادی خوب است. دیجیتال نیست، اما این چرخه معیوب که منجر به عدم برگزاری انتخابات قانونی می شود، ادامه دارد.

به نظر می رسد این موضوع فقط مربوط به دیجی کالا نیست. بی توجهی وزارت کشور به اعتراضات و مصوبه جلسه هیأت نظارت نه تنها اعتراض بیشتر فعالان کسب و کار مجازی را در پی داشت، بلکه با واکنش وزارت کشور، نمایندگان شورای اسلامی و مجلس نیز مواجه شد. اصناف. از ایران.

به گفته برخی از فعالان این بخش، غلبه بر بحران مستلزم مشارکت بیشتر کسب‌وکار در تصمیم‌گیری و اجتناب از سیاست‌های از بالا به پایین است. وزارت صنعت، معدن و تجارت بدون توجه به دیدگاه ذینفعانی مانند نظام صنفی یا کنگره اصناف نباید در این زمینه تصمیم گیری کند.

نقاط ضعف نهادهایی مانند اتحادیه‌های مجازی کسب‌وکار به نفع هیچ عضو و کسبه‌ای اعم از کوچک و بزرگ نیست و همانطور که شهردار تهران در مجمع گفت‌وگوی دولت و خصوصی اعلام کرد، برگزاری انتخابات است. برای اتحادیه های تجاری ملی در اسرع وقت یک راه حل مناسب برای مشکل این بخش و خروج از بحران فعلی است.

این مطلب تبلیغاتی است و خبرگزاری آنلاین درباره محتوای آن نظری ندارد.

دکمه بازگشت به بالا