عمومی

سرما و یخبندان در بیشتر مناطق کشور

به گزارش رسانه های محلی

هوای سرد از فردا وارد نیمه مرکزی و جنوبی کشور می شود.

این روزها کارشناسان راهداری و حمل و نقل جاده ای به هموطنان توصیه می کنند از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و تاکید دارند در صورت لزوم سفر با تجهیزات زمستانی و ایمنی مناسب همراه باشد. در استان‌های آسیب‌دیده از بارندگی‌های روزهای اخیر، نیروهای امدادی و دستگاه‌های ذیربط در آماده باش هستند و تلاش‌های امدادی ادامه دارد.

در استان‌های شرقی، غربی و اردبیل، تلاش راهداران برای بازگشایی 1200 راه روستایی بسته شده است. بیش از هزار راه روستایی در شرق استان آذربایجان برف روبی شده و تلاش برای بازگشایی سایر راه های کوهستانی و صعب العبور ادامه دارد.

در البرز تمامی مدارس استان به دلیل برودت هوا، برف و یخبندان تعطیل شد. صبح امروز بر اثر رانش زمین به سرهنگ سرهنگ در جاده کرج – چالوس یک نفر کشته و دو نفر مجروح شدند.

اما در فیروزکوه بارش رحمت الهی باعث شادی و قدردانی مردم به ویژه دهقانان شد.

شهردار کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری همچنین از بسته شدن گذرگاه شاه منصوری و چری در این شهر خبر داد و گفت: با بسته شدن این دو دروازه، 120 راه ارتباطی این روستا به مرکز شهر قطع شد. به گفته زمانپور، ارتفاع برف در کوهستان به 70 سانتی متر می رسد.
مناطق جنوبی و شرقی استان کرمان در دو روز گذشته به شدت دچار سیل شده است. به گفته فرماندار ریگان 75 روستا در محاصره هستند و دیگر نمی توان به آنها کمک کرد. برق و تلفن در ارتفاعات ریگان نیز قطع شد.

دکمه بازگشت به بالا