سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

 

سئو یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید.

سئو مخفف چیست؟

کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که می‌توان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد. البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیب‌های اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن می‌سازند و به‌کار می‌برند.

هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبه‌ی بهتری را به مقاله‌ها و محتوای یک سایت اختصاص دهند.

سئو ارگانیک ( Organic Seo ) به نوعی همان سئو کلاه سفید تلقی می شود. این بخش از سئو شامل فعالیت هایی می شود که به صورت واقعی و اصولی موجب افزایش رتبه سایت می شود.

متاسفانه برخی برای افزایش جایگاه سایت ها از روش های غیر اصولی و سئو کلاه سیاه استفاده می کنند. سئو ارگانیک این روش ها را نفی می کند و با ارائه تکنیک های منطبق با الگوریتم موتور های جستجوگر کار موجب ارتقا سئو سایت و افزایش واقعی بازدید کنندگان آن می شود. به کمک این سئو احتمال کسب جایگاه اول جستجو بیشتر می شود و همچنین ماندگاری سایت در آن جایگاه نیز افزایش می یابد.

دوره جامع آموزش ادمینی همراه با استخدام

سئو داخلی (On-Page SEO)

سئو داخلی به مجموعه فرایند هایی در داخل سایت گفته می‌شود که ما به عنوان یک متخصص سئو باید در راستا بهبود تجربه کاربری انجام داده تا بتوانیم کم کم در نتایج موتورهای جستجو رتبه بهتری بگیریم،در اینجا سئو داخلی به 3 دسته بندی کلی تقسیم می‌شود :

  • سئو تکنیکال یا فنی
  • سئو محتوا
  • لینک سازی داخلی

سئو خارجی (Off-Page SEO)

سئو خارجی به مجموعه اقداماتی که در خارج سایت انجام می‌شود تا در بتوانیم در نتایج جستجو رتبه خوبی را کسب کنیم و در میان سایت‌های قوی رقبا جایگاه بهتری را داشته باشیم ، این فرایند به 2 بخش کلی تقسیم بندی می‌شود :

  • لینک سازی خارجی
  • فعالیت هدفمند در شبکه‌های اجتماعی و سوشال سیگنال

شاید این تعریف از سئو را به دلیل اینکه تقسیم بندی دقیق‌تری ارائه شده بتوان جزو یکی از بهترین تعاریف سئو دانست چراکه هر بخش به صورت مجزا قرار گرفته است . در ادامه به برخی دیگر از ابعاد سئو می‌پردازیم.

 

کاربرد سئو چیست؟

  • افزایش بازدید سایت
  • شناخت برند به کاربران جدید
  • افزایش تعامل کاربران با سایت
  • افزایش فروش محصولات
  • امکان کسب درآمد از طریق تبلیغات
  • هزینه کمتر در مقایسه با سایر روش‌های مارکتینگ

 

مراحل اصلی سئو سایت

سئو تکنیکال

  • کد نویسی تمیز و استاندارد وب سایت می‌تواند روی خیلی از معیار‌های سایت شما از جمله دسترسی راحت موتور جستجو و کاربر به محتوا اثر مثبت بگذارد و باعث شود سایت شما در مدت زمان کمتری بارگذاری شود و تجربه مناسبی را برای کاربر ایجاد کند.

 

دوره جامع آموزش طراحی سایت همراه با استخدام

تولید و بازاریابی محتوا

  • شما باید همواره به دنبال پیدا کردن کلمات پر رقابت کسب و کار خود و تولید محتوای ارزشمند مناسب با حوزه فعالیت خود باشید و بتوانید این محتوا را با استراتژی مناسب محتوایی منتشر و بر اساس برچسب‌های مناسب و ساختار‌های مرتب به یکدیگر لینک بدهید این موارد بخش مهمی از مراحل سئو است و بدون بازاریابی محتوا سایت شما هیچ نتیجه ای نخواهد رفت

لینک سازی

  • عملا برای اینکه موتور‌های جستجو بتوانند سایت شما را پیدا کنند تا آن را بررسی کنند باید در وب سایت‌های دیگر به شما لینک داده باشند این لینک‌ها میتواند در ازای استفاده از محتوای شما به عنوان لینک منبع باشد و یا میتواند به عنوان یک آگهی تبلیغاتی متنی باشد که به آن خرید بک لینک هم گفته می‌شود و یا میتواند به عنوان یک آگهی خبری به صورت ریپورتاژ آگهی باشد . لینک سازی همواره دارای ارزش بالایی در بح رتبه بندی گوگل بوده که باید به دقت خیلی فراوان انجام شود , برای لینک سازی بهتر است شما از سایت‌های مرتبط و دارای اعتبار لینک خروجی به سایت خودتون داشته باشید تا بتوانید ارزش مناسبی از آن لینک برای سایت خود دریافت کنید.

 

سئو یکی از زیر مجموعه‌ های دیجیتال مارکتینگ است. سرمایه گذاری بر روی سئو، یکی از پیش نیازهای موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی است. سایت بدون سئو، مانند یک فروشگاه بسیار شیک با امکاناتی کم نظیر می‌باشد که در وسط کویر خشک ساخته شده است.

پس اگر به دنبال یک فرد ایده آل یا مجموعه حرفه ای برای سپردن کارهای سئو وب سایت خودتون هستید با انتخاب باتیس گرفی بهترین انتخاب پیشه رو را خواهید داشت.

کلمه کلیدی : سئو

دکمه بازگشت به بالا