عمومی

زندگی و سینمای جت‌ لی

“می خواهی محافظ شخصی من باشی؟” نیکسون از جت لی، جوانترین عضو گروه ووشوی چینی می پرسد. او گفت: “من نمی خواهم از افراد خاصی محافظت کنم، وقتی پیر شدم از یک میلیاردر چینی محافظت خواهم کرد.”

به گزارش سلام آنلاین اعتماد کنید او نوشت: «قلعه شائولین که در آن روز در سال 1982 اکران شد، اولین تجربه سینمایی جت لی بود. او در آن زمان هنوز 20 ساله نشده بود (متولد آوریل 1963)، اما اجراها و بازی های او در فیلم دیده شد و ستاره های جدیدی در هنرهای رزمی ظاهر شدند.

البته هموطنان او را از قبل می شناختند و لااقل بسیاری از او به عنوان قهرمان ووشو شنیده بودند، اما شهرت موفقیت «معبد شائولین» از زمین تا آسمان متفاوت بود، شهرت قهرمان ورزشی او و دیگری راهی را که جلوتر از او باز می شود. داستان زندگی او از همه فیلم هایش جالب ترین است. کمتر از دو سال داشت که پدرش فوت کرد و خانواده اش را تنها گذاشت.در فقر. مادری چهار فرزندش را شبانه روز به سختی بزرگ می کند.

جت لی کوچکترین خانواده و کوچک است، اما استعداد ووشو او رشد کرده و در نوجوانی بر رقبای بزرگسال خود در این رشته غلبه کرد و قهرمان کشور شد. نوشتند که در قهرمان اول وقتی روی استیج اول ایستاد باز هم از دومی و سومی کوتاهتر بود. او چند سال بعد از عمر خود را صرف مسابقات ورزشی و قهرمانی و اجرا در جشنواره های مختلف کرد و یکی از اولین کسانی بود که گوشه ای از ووشو را در مراسم استقبال به نمایش گذاشت.برای ریچارد نیکسون در سفر به چین با رئیس جمهور ایالات متحده.

“می خواهی محافظ شخصی من باشی؟” نیکسون از جت لی، جوانترین عضو گروه ووشوی چینی می پرسد. او گفت: “من نمی خواهم از افراد خاصی محافظت کنم، وقتی پیر شدم از یک میلیاردر چینی محافظت خواهم کرد.” لی در اوایل 20 سالگی – پس از چندین مصدومیت – از ورزش کناره گیری کرد و بازیگری را در اولویت زندگی خود قرار داد. او تاکنون حداقل در 53 فیلم سینمایی حضور داشته است.

پس از “قلعه شائولین”، او با دنباله “روزی روزگاری در چین” (1991-1993) در “مشت افسانه ای” (1994)، بازسازی فیلم “مشت” از “بروس لی” به حرفه بازیگری خود ادامه داد. او در سال 1998 با چهارمین فیلم خود به نام “سلاح های مرگبار” در هالیوود شروع به کار کرد و در سال 2000 در فیلم پرفروش “رومئو باید بمیرد” به یک بازیگر بین المللی تبدیل شد. همسرش در آن سال باردار بود و به دلیل قولی که به همسرش داده بود، پیشنهاد بازی در «برخیز، اژدهای پنهان» را رد کرد و چند ماه بعد در «اژدها را ببوس» (2001) با فرنچ بازی کرد. سینما و لوس بسون کار او را اضافه کرد.

در سال 2008 با جکی در فیلم «منطقه ممنوعه» همبازی شد و در «بی استفاده» (به کارگردانی سیلوستر استالونه) به همراه چند بازیگر مشهور دیگر بازی کرد. زمان سونامی سال 2004 در مالدیو بود و در یکی از سواحل این کشور در حال استراحت بود. در زمان غرق شدن او شایعاتی وجود داشت. اما وقتی امواج در خانه بر سر او فرود آمد، سعی کرد خود و دخترش را به مکان امنی برساند. آنها همچنین یک بازی ویدیویی برای کنسول پلی استیشن 2 بر اساس صدا و حرکات او به نام “Jet Li: Rising for Honor” ساختند و در سال 2004 منتشر شد.

جت لی در سال 2013 به شدت بیمار شد و به دلیل بیماری تیروئید به شدت فلج شد. عکس های متعددی یک روز پس از اوج بیماری او منتشر شد که برای بسیاری از ما طرفداران “سقوط یک ستاره و پایان یک دوران” را تحت فشار قرار دادند. البته بیماری او درمان یا حداقل قابل کنترل بود و وضعیتش اندکی بهتر شد. اما از آن زمان، او پروژه های سینمایی خود را کاهش داد و بیشتر بر کارهای خیریه تمرکز کرد. او در گفت‌وگویی با بیان اینکه در سه فیلمم به همه چیزهای مهمی که باید بگویم اشاره کرده‌ام، گفت: «رنج یک نفر در مقابل رنج یک ملت مهم نیست» («قهرمان، 1380)» خشونت. راه حل نیست “(” “لجام گسیخته” (2005) و “بزرگترین دشمن هر کس خودش است” (“Bebock”، 2006).

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا