علمی و پزشکی

زمین در سال 2100 چه شکلی است؟ / حوادثی که در کمتر از 80 سال دیگراتفاق می افتد

با این حال، بر اساس وضعیت فعلی و روندهایی که با آن روبرو هستیم، محققان ادعا می کنند که می توانیم تصور کنیم که جهان در پایان قرن بیست و یکم چگونه خواهد بود. در Hello’s Life امروز با این تغییرات شگفت انگیز آشنا خواهید شد که تا سال 2100 در انتظار زمین خواهد بود.

صدها پرنده زیبا منقرض خواهند شد
زمین در سال 2100 چگونه است؟  / حوادثی که در کمتر از 80 سال رخ داده است.تقریباً همه پرندگان را دوست دارند و از دیدن آنها در آسمان لذت می برند. پرندگان حیواناتی بامزه و رنگارنگ هستند که به طبیعت رنگ و صدا می دهند اما با توجه به شرایطی که ما ایجاد کرده ایم تا چند دهه دیگر تعداد پرندگانی که می بینیم بسیار کمتر خواهد شد. طبق مطالعه ای که در سال 2019 در مورد تغییرات آب و هوایی انجام شد، آب و هوای بد که هر سال بدتر می شود، چه سرد و چه گرم، احتمالاً به زودی باعث مرگ پرندگان در مقیاس بزرگ می شود. بر اساس این مطالعات، اگر میانگین دمای زمین 3.5 درجه سانتیگراد افزایش یابد، 600 تا 900 گونه از پرندگان منقرض خواهند شد. پس از آن گرم شدن زمین منجر به انقراض 100 تا 500 گونه دیگر می شود و شایع ترین علت مرگ پرندگانی هستند که زیستگاه آنها به ندرت نوسانات شدید دما را تجربه می کند و در امان نیستند این تغییرات ناگهانی نیست. به این ترتیب پرنده قادر به تطبیق با تغییرات ناگهانی دمایی نخواهد بود و مرگ تنها گزینه او خواهد بود.

منابع غذایی تمام خواهد شد
اگر امروز به عادات غذایی خود ادامه دهیم، جهان نمی تواند در سال 2100 غذای کافی برای ما فراهم کند. در واقع، دانشمندان می گویند حتی اگر همه مردم تا سال 2100 گیاهخوار شوند، زمین های کشاورزی باز هم نمی توانند 10 میلیارد نفر را تغذیه کنند. علاوه بر این، تا سال 2030، همه افراد قادر به خرید مواد غذایی نخواهند بود. برخی از غذاها ممکن است 130 تا 180 برابر گران‌تر از توانایی خرید دیگران باشند.

حداقل 21 کشور متروک خواهند شد
در آینده، حوضه مدیترانه بیش از 10000 سال گذشته تغییر خواهد کرد، مگر اینکه راهی برای حفظ نوسانات دمای جهانی زیر 2 درجه پیدا کنیم. این بدان معناست که جنگل به مزرعه ای پوشیده از خار و خاشاک و سپس به صحرا تبدیل می شود. این نه تنها بخش جنوبی اسپانیا، بلکه 20 کشور مدیترانه دیگر را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. 21 کشور از جمله 14 کشور در جنوب اروپا، پنج کشور در شمال آفریقا و دو کشور در آسیا، لبنان و سوریه دارای سواحل در دریای مدیترانه هستند و تا سال 2100 در خطر تبدیل شدن به بیابان قرار دارند.

ابرها ناپدید خواهند شد
فرزندان ما ممکن است نتوانند از سایه های شاد ابرها در سال 2100 لذت ببرند زیرا ممکن است ابرها تا آن زمان ناپدید شده باشند. از آنجا که ابرها نور خورشید را منعکس می کنند و سیاره ما را خنک می کنند، بدون آنها دمای زمین می تواند به 100 درجه سانتیگراد برسد. این بدان معنی است که سیاره احتمالاً تبدیل به گلخانه می شود، به این معنی که اقیانوس ها در حال گرم شدن هستند، خشکسالی و سیل در حال افزایش است و هوا پر از دی اکسید کربن است. در نتیجه، این سیاره به تدریج به مکانی ناخوشایند برای زندگی تبدیل می شود.

لایه اوزون به طور کامل بازسازی خواهد شد

در سال‌های اخیر چیز زیادی در مورد لایه اوزون شنیده نشده است، اما در دهه‌های 1970 و 1980 یک حفره بزرگ با انتشار کلر، فلوروکربن‌ها، ماده مضری که با پاشش سیستم‌های هوا و یخچال تولید می‌شود، ایجاد شد. این اتفاق به قدری سریع رخ داد و به لایه اوزون آسیب رساند که به نظر می رسید نسل بشر به زودی در خطر خواهد بود. هر چه سوراخ بزرگتر باشد، اشعه ماوراء بنفش خورشید بیشتر وارد زمین می شود و مردم زنده زنده می سوزند. خوشبختانه زمانی که دانشمندان علت حادثه را پیدا کردند، چندین اقدام مهم برای کاهش استفاده از این مواد شیمیایی مضر انجام شد. از آن زمان، لایه اوزون به آرامی اما به طور پیوسته در حال ترمیم است. در سال 2014، گروهی از دانشمندان مرتبط با سازمان ملل اعلام کردند که قطر لایه اوزون نسبت به گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و اگرچه این روند کند بود، اما تا سال 2075 همه حفره‌های لایه اوزون در قطب جنوب اصلاح خواهند شد. پیش از این مساحت این حفره 30 میلیون کیلومتر مربع بود که اکنون به 20 میلیون متر مربع کاهش یافته است.

زمین در سال 2100 چگونه است؟  / حوادثی که در کمتر از 80 سال رخ داده است.سطح دریا 3 متر بالا می رود
پیش بینی می شود در سال های آینده سطح دریاها به 250 سانتی متر افزایش یابد. در سال 1993، یک ماهواره شروع به ثبت سطح دریا کرد. از آن زمان، سطح آب دریاها بین 15 تا 20 سانتی متر بالا رفته است. با این سرعت، تخمین زده می شود که تا سال 2100 سطح دریا به 250 سانتی متر برسد. این بدان معنی است که بسیاری از سواحل در سراسر جهان در معرض خطر هستند. با افزایش سطح دریا، بسیاری از خطرات از جمله پل ها، جاده ها و تاسیسات آبی ناقص هستند. در واقع می تواند باعث طوفان و همچنین سیل شود و حتی منابع آب شیرین را با آب شور آلوده کند که می تواند اکوسیستم های طبیعی و منابع آبی کشاورزی را تحت تاثیر قرار دهد.

کمتر از 20 درصد از جنگل های بارانی آمازون باقی خواهد ماند

یکی از غم انگیزترین خسارات روی زمین در طول قرن ها و در دهه های آینده نیز ادامه خواهد داشت، از بین رفتن جنگل هاست و با شرایط کنونی امیدی به بازگشت آن ها نداریم. از سوی دیگر، تعداد زیادی از این جنگل های گرانبها تا پایان قرن بیست و یکم باقی نمی مانند. بر اساس یک مطالعه آب و هوایی که در سال 2014 در بریتانیا انجام شد، پیش بینی می شود که تا سال 2055 میانگین دمای کره زمین 4 درجه افزایش یابد. این تنها میانگینی است که محاسبه شده است و در برخی از نقاط جهان این افزایش از 16 درجه سانتیگراد فراتر خواهد رفت و این بدان معناست که زمین به زودی شکافته خواهد شد. بنابراین تا پایان قرن، جنگل های بارانی کمیاب خواهند شد. به گفته مؤسسه هواشناسی آلمان، حداقل 83 درصد از جنگل های بارانی آمازون تا پایان قرن از بین خواهد رفت و این رقم بر اساس برخی خوش بینی ها است.

یخ های قطب شمال ناپدید خواهند شد
زمین در سال 2100 چگونه است؟  / حوادثی که در کمتر از 80 سال رخ داده است.

وقتی به قطب شمال فکر می کنید، یخ زیاد اولین چیزی است که به ذهنتان خطور می کند، اما باید بدانید که این ایده مدت زیادی دوام نخواهد آورد زیرا قطب شمال برای دهه های آینده عاری از یخ خواهد بود. بر اساس مطالعه ای که در سال 2019 منتشر شد، ورقه یخی قطب شمال در سال های 2007 و 2008 بیشترین میزان انقراض را دارد و با سرعت ذوب شدن یخ های قطبی، تا سال 2037 هیچ یخی در این منطقه وجود نخواهد داشت. بر اساس محاسبات انجام شده در این تحقیق، در سال 2009 بیش از 4.6 میلیون کیلومتر مربع یخ در شمال وجود داشت که تا سال 2037 این عدد به زیر یک میلیون متر مکعب یا تقریباً صفر خواهد رسید.

2323

دکمه بازگشت به بالا