اجتماعی

زمان واریز اعتبار تشویقی کالابرگ به حساب‌ها

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در طرح الکترونیک کالابرگ از هجدهم تا بیستم هر ماه حساب سرپرست خانوار شارژ و کمک هزینه واریز می شود، پاسخ داد. بیشتر اوقات سوالات شهروندان در خصوص اجرای این طرح.

سیدرضا یحیوی در گفت وگو با سلام آنلاین. وی گفت: در فاز جدید طرح کاتالوگ الکترونیک که از هفته گذشته در قالب طرح فجران اجرا می شد، «شرایط خرید 200 هزار تومانی یارانه» حذف و اعتبار تشویقی از 120 هزار افزایش یافت. به 220000. شکل. یازده سبد برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی ها و ویتامین های ضروری برای هر فرد از جمله مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، شکر، تخم مرغ و لوبیا با قیمت های بر اساس ۱۴۰۱ انتخاب شده است. مابه التفاوت این مقادیر با ارزش فعلی (1402) از محل یارانه جدید دولت تعلق می گیرد.

وی در توضیح بیشتر خود تاکید کرد: از سوی دیگر قیمت روز 11 سبد با سایز، وزن و محصول مشخص 743 هزار و 750 تن است که خانواده های درآمدی یکم تا هفتم باید پرداخت کنند. ارزش 1401 به مبلغ 523 هزار و 300 تن و مابه التفاوت تا ارزش روز (به مبلغ 220 هزار و 450 تن) از محل وام جدید دولت تامین می شود. یعنی به جای دریافت 400 هزار تومان، افراد با درآمد 1 تا 3، 620 هزار تومان و افراد با درآمد 4 تا 7 به جای 300 هزار تومان، 520 هزار تومان می گیرند.

وی گفت: بین 18 تا 20 هر ماه، کارت خانه دار شارژ می شود.

مشاور معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون و رفاه اجتماعی گفت: با این تفاسیر پس از گذشت یک هفته از اجرای طرح ای شیت. برخی تصور می کنند طرح فجر کالابرگ الکترونیک فقط در دهه فجر اجرا می شود. این در حالی است که طرح فجران به مدت سه ماه از 29 بهمن آغاز و تا 29 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

یحیوی خاطرنشان می کند: از سوی دیگر بسیاری از مردم فکر می کنند که باید اعتبار یارانه ای خود را مرحله به مرحله خریداری کنند. این در حالی است که مردم نیازی به خرید یکجای تمامی وام ها ندارند، بلکه می توانند با مراجعه به فروشگاه مرتبط با پروژه، ظرف یک ماه خرید خود را انجام دهند.

مشاور معاون رفاهی و اقتصادی وزارت کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در فاز جدید هر محصول، اعتبار مشخصی وجود دارد، تصریح کرد: هر کالایی که در سبد غذایی مشخص شده است دارای اعتبار تشویقی خاصی است که در صورت خرید فقط اعتبار تشویقی آن کالا به آن شخص تعلق می گیرد. مثلاً یک خانواده می تواند هر نوع مرغی بخرد، حتی مرغ بسته بندی شده، محدودیتی برای این کار وجود ندارد. مردم حتی می توانند به جای گوشت منجمد که در 11 بسته غذایی تنظیم شده است، گوشت گرم بخرند. اما باید به این نکته توجه داشته باشند که دولت در سال 1401 قیمت پایه گوشت منجمد را در نظر گرفته و مابه التفاوت قیمت گوشت منجمد و گوشت گرم را خودشان باید پرداخت کنند.

وی در خصوص میزان استقبال مردم از طرح فجرانه کالابرگ به دلیل کاهش درآمد گفت: 65 درصد خرید محصولات کالابرگ با درآمد یک تا سه دهک انجام می شود که کمترین رقم است جامعه ای که معرف اهداف درست دولت باشد. .

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا