اقتصادی

رژیم صهیونیستی زیر تیغ حملات سایبری

اداره ملی اینترنت رژیم صهیونیستی در گزارشی اعتراف کرد که از آغاز عملیات الاقصی در 7 اکتبر تا پایان سال 2023، این رژیم بیش از 3000 حمله سایبری را متحمل شده است که از این تعداد 800 مورد حملات سایبری بوده است. پتانسیل قابل توجهی برای آسیب.

به گزارش سلام آنلاین، در این گزارش آمده است که 3380 حمله سایبری از 7 اکتبر تا پایان سال 2023 نسبت به مدت مشابه سال قبل دو و نیم برابر افزایش یافته است. جنگ در غزه منجر به تشدید حملات سایبری شده و از تمرکز بر سرقت اطلاعات به یک حمله مخرب و مخرب تبدیل شده است.

این حملات در اوایل جنگ ساده و توسعه نیافته بود و هدف آن ایجاد هرج و مرج عمومی بود، اما به تدریج متمرکزتر شد و فعالیت سازمان های رژیم حاکم را به شیوه سنتی مختل کرد. این حملات موسسات کلیدی را هدف قرار دادند و به دنبال نفوذ عمیق تری بودند و شرکت های کلیدی در زنجیره تامین سازمان های مختلف را هدف قرار دادند.

افزایش 43 درصدی حملات سایبری به نهادهای اسرائیلی

بر اساس گزارش اداره ملی سایبری رژیم صهیونیستی، روندهای جدیدی در این مدت شکل گرفت. در طول سال 2023، این موسسه 13400 گزارش از شهروندان و سازمان ها در مورد حملات سایبری دریافت کرده است که نسبت به سال 2022 افزایش 43 درصدی داشته است.

این در حالی است که 68 درصد از این گزارش ها در جریان جنگ غزه دریافت شده است. از این گزارش ها، 41 درصد از حملات در رسانه های اجتماعی، 25 درصد تلاش های تقلبی، 13 درصد با استفاده از سیستم های رایانه ای و 9 درصد با استفاده از آسیب پذیری های رایانه ای صورت گرفته است. همچنین 3 درصد ویروسی، 2 درصد اختلال برای از سرگیری فعالیت، 2 درصد مشکلات ارتباطی و 4 درصد موارد دیگر هستند.

اتحاد هکرهای ضد صهیونیستی

حملات سایبری حامیان فلسطینی به سایت‌های اسرائیلی که هشدار حملات موشکی را منتشر می‌کردند، در ساعات اولیه عملیات الاقصی تشدید شد. برخی از وب سایت های اسرائیلی هک شده و صفحات آنها تغییر کرده است. آنون گاست برنامه هشدار موشکی اسرائیل را هک کرد و زنگ خطر دروغین “بمب هسته ای در راه است” را منتشر کرد و باعث وحشت گسترده در سرزمین های اشغالی شد که هدف هزاران موشک قرار گرفتند.

هکرهای دیگری تحت عنوان «ظهور رهبران» با هدف بسیج سربازان سایبری مسلمان برای انجام حملات سایبری هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی دست به حملاتی زده اند.

افزایش چشمگیر حملات سایبری به تهدیدی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است

گزارش ها حاکی از آن است که دولت صهیونیستی به هدف اصلی هکرهایی مانند سودان Anonymous، Kilnet و BlackMurakan Cyber ​​تبدیل شده است. این گروه‌ها رسماً به رژیم صهیونیستی اعلام جنگ کردند و زیرساخت‌های دیجیتال و حکومت‌داری این رژیم را به خطر انداختند. هکرهای روسی گروه Kilnet زیرساخت های بانکی و شرکتی دولت اسرائیل را هدف قرار داده اند. در موج اخیر حملات سایبری، نهادهایی مانند دانشگاه ها نیز هدف قرار گرفته اند.

علاوه بر جنگ سایبری تمام عیار، گروه‌های اینترنتی حامی حماس حملات انکار خدمات و وب‌سایت‌های خصوصی و دولت صهیونیستی را هدف قرار داده‌اند. شدت جنگ سایبری نشان دهنده تشدید تنش های ژئوپلیتیکی در منطقه است و حملات سایبری به سلاح انتخابی برای سازمان های دولتی و غیردولتی تبدیل شده است.

حامیان رژیم صهیونیستی همچنان بدشانس هستند.

در میانه جنگ بین رژیم صهیونیستی و مبارزان فلسطینی و تشدید جنگ سایبری، حامیان رژیم اشغالگر با افزایش حملات سایبری مواجه شدند و حملات داس رایج ترین شکل این حملات بود. هکرهای Anon Guest، Four Exploitation و Guest Team حملات مکرر و متعددی را علیه وب سایت های سنگاپور انجام داده اند و پایگاه داده ای از وب سایت های بناهای تاریخی و معابد ملی سنگاپور را کشف کرده اند.

تیم هکرهای آیروکس با این پیام که پیروزی از آن ماست و همیشه با هشتگ “نجات فلسطین” و “پشتیبانی از فلسطین” در کنار برادران فلسطینی ایستاده ایم به چندین سایت ژاپنی حمله کردند. هکرهای مخفی بنگلادشی نیز در حالی که ایتالیا بخشی از رژیم صهیونیستی را در این جنگ اشغال کرده بود، به چندین وب سایت ایتالیایی حمله کردند.

به ویژه، «تیم استارز ایکس» فرانسه و آمریکا را به همراه رژیم صهیونیستی اهداف اصلی مجموعه ای از حملات سایبری اعلام کرد. پیام آنها با دعوت به صلح و عدالت همراه بود و در عین حال کشورهای حامی رژیم صهیونیستی را به دلیل نقض حقوق بشر علیه مردم فلسطین محکوم کردند. این تجمیع تنش‌های ژئوپلیتیکی و جنگ دیجیتالی ماهیت مرتبط با درگیری فیزیکی و سایبری را نشان می‌دهد.

کشورهایی مانند هند، آمریکا، فرانسه، انگلیس و استرالیا که رژیم صهیونیستی را در اشغال خود دارند، با حملات سایبری هکرهای حامی فلسطین در شرایط سختی قرار دارند.

جنگ غزه و حملات سایبری بی پایان

چندین هکر قدرتمند در این جنگ شرکت داشته اند، از جمله ارواح فلسطین که حملات گسترده ای را به سایت های اصلی اسرائیل از جمله گنبد آهنین و وب سایت های دولتی انجام داده است. در همین حال، هکرهای روسی از طریق گروه طرفدار روسیه “Kill Milk” که دارای 10000 عضو است، وارد این بخش شده اند.

با گسترش نبردهای سنتی به حوزه دیجیتال، هکرها از رسانه های اجتماعی مانند X (توئیتر سابق) و تلگرام برای تبلیغ تهاجم آنلاین موفق خود و تاکید مجدد بر تعهد خود به هدف خود استفاده کرده اند.

به گزارش سایبر اکسپرس، در واکنش به جنگ جاری، تلاش‌های دیپلماتیک کشورهایی از جمله آمریکا، قطر و مصر برای دستیابی به آتش‌بس و آزادی گروگان‌های اسرائیلی در حال انجام است. در همین حال، ایرلند و اسپانیا از کمیسیون اروپا خواسته اند تا پایبندی رژیم صهیونیستی به حقوق بشر در غزه را ارزیابی کند که منعکس کننده پیامدهای بین المللی فاجعه صهیونیستی است.

انتهای پیام/

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا