عمومی

رژیم‌های مرتجع و عادی‌سازی رابطه با اسرائیل

دونالد ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود بیشترین استقبال صهیون را از سایر روسای جمهور آمریکا انجام می داد اما بدشانس بود و در آینده نزدیک کاخ سفید را ترک خواهد کرد.

در سال 2016 ، در جریان مبارزات علیه لابی های رژیم صهیونیستی ، ترامپ قول داد همه تلاش خود را برای تقویت موقعیت اسرائیل و حفظ امنیت طولانی مدت رژیم انجام دهد. این قرارداد قرن قدس را به عنوان پایتخت ابدی رژیم شیعه به رسمیت می شناسد ، جولان سوریه را به عنوان بخشی از سرزمین های اشغالی در سال 1948 ، رویارویی با نیروهای محور و استقرار حزب الله در لبنان ، الهاش الصباح به رسمیت می شناسد. در عراق و انصارالله در یمن سازمان های تروریستی هستند. ترامپ متعلق به رژیم CC است.

اما اکثر این برنامه ها به دلیل مخالفت جامعه جهانی ناکام مانده و دونالد ترامپ فاز فشار بر رژیم عرب را که واکنش می دهد برای عادی سازی روابط با اسرائیل آغاز کرده است. امارات متحده عربی ، بحرین ، سودان و ماهیبی و عربستان سعودی مجبور شدند تحت فشار دونالد ترامپ و خارج از چارچوب اتحادیه عرب روابط رسمی با رژیم برقرار کنند.

سودان با اکراه ارتباط خود را با رژیم سیسی برقرار کرده است به شرط حذف این رژیم از لیست کشورهای حامی تروریسم پس از برقراری ارتباط با اسرائیل و دریافت یک میلیارد دلار کمک. مراکش همچنین به شرط به رسمیت شناختن حاکمیت آن بر صحرا ، با رژیم اسرائیل روابط برقرار کرد و ترامپ خارج از چارچوب مقررات و قطعنامه های شورای امنیت ، یک طرفه حاکمیت مراکش را بر صحرا به رسمیت شناخت.

صحرا مبارزه خود را برای استقلال در سال 1976 ، پس از پایان حاکمیت اسپانیا آغاز کرد و استقلال خود را از غرب اعلام کرد. از آن زمان ، مردم کویر عربستان به رهبری جبهه پولیسیا درگیر جنگ گرسنگی با ارتش مراکش هستند ، اما شورای امنیت سازمان ملل

فارغ از حساسیت جهان عرب از جمله مراکش ، الجزایر و موریتانی ، دونالد ترامپ “حاکمیت” مراکش بر صحرا را به رسمیت شناخت. با این حال ، طبق برخی رسانه های عربی ، هنگامی که محمد ششم پادشاه مراکش بیانیه ای درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیون از طریق کانال های رسمی مراکش خواند ، گویا او بیانیه ای از مرگ عزیزی.

دلیل این امر این است که گروه اسلامی در مراکش بالاترین مقام را در میان مردم مراکش دارد و در حال بررسی روابط خود با رژیم اسرائیل است که علیه منافع ملی و آرمانهای مردم فلسطین اشغال می کند. در سودان ، احزاب اسلامگرا ، به ویژه حزب اسلامگرای الیومامه ، به رهبری صادق المهدی ، نخست وزیر سابق سودان ، خواستار محکومیت عادی روابط بین رهبران نظامی سودان و اسرائیل شدند. اما در کمال تعجب مردم سودان ، صادق المهدی ، رهبر حزب که تحت معالجه پزشکی در امارات متحده عربی بود ، ناگهان به طرز مرموزی درگذشت و بدین ترتیب یکی از تأثیرگذارترین رهبران تاریخ را از دست داد.

امارات متحده عربی و بحرین روابط سیاسی و اقتصادی همه جانبه خود را با اسرائیل و بدون هیچ گونه مقاومتی آغاز کرده اند ، مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که 860 میلیون دلار برای توسعه گیتار در سرزمین های اشغالی تأمین می کنند. امارات و بحرین فقط برای تضعیف محور مقاومت و استفاده از قابلیت های امنیتی ، جاسوسی و نظامی رژیم شیعه برای رویارویی ایران با رژیم اسرائیل روابط برقرار کرده اند. عربستان سعودی نیز برای مقابله با فشارهای دونالد ترامپ منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده و به همین دلیل روابط آشکاری با اسرائیل برقرار نکرده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی از واکنش کشورهای اسلامی و عربی نسبت به هرگونه رابطه با رژیم شیعه وحشت دارد ، در حالی که پسر و شاهزاده شاهزاده محمد بن سلمان تمایل به برقراری روابط با اسرائیل دارد. . اما صرف نظر از عواقب عادی سازی روابط بین رژیم واکنش نشان دهنده عرب و اسرائیل ، چنین روابطی را نمی توان پایدار و مبتنی بر اراده ملت عرب دانست. رژیم شیعه بیش از چهار دهه با مصر و سه دهه با اردن روابط سیاسی ، اقتصادی و امنیتی داشته است ، اما هرگز نتوانسته است جایی در میان دو ملت پیدا کند. سفیران رژیم صهیونیستی در اردن و مصر بارها از افزایش موج نفرت بین دو ملت نسبت به اسرائیل ابراز نارضایتی کرده اند و این نشان می دهد که روابط منظم و سریع است. دولت عرب با ح ک چ برای همیشه دوام نخواهد داشت.

به نظر می رسد سودان و مراکش پس از استفاده از ابزارهای مادی و سیاسی برای ایجاد روابط با اسرائیل و خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید ، در آینده مجبور خواهند شد در روابط خود با رژیم سکایی تجدید نظر کنند. تحت فشار ملت آنها.

310311

دکمه بازگشت به بالا