عمومی

رویکرد منطقه‌ای آمریکا در دوره بایدن

گرچه ایالات متحده متعهد به حفظ امنیت اسرائیل و مقابله با تهدیدات احتمالی است ، اما باراک اوباما روابط خوبی با اسرائیل و شخص نتانیاهو ندارد و تحرکات افراطی نتانیاهو را تحمل نمی کند. برخلاف تمام رویه ها در ایالات متحده ، می بینیم که او نتانیاهو را قبول نکرد و نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که به دعوت کنگره به ایالات متحده سفر می کند. چنین اتفاقی در ایالات متحده را می توان در تاریخ آن کشور بی سابقه یا بی سابقه دانست. در آن زمان ، دولت آمریكا انتظار داشت كه با وساطت خود ، حداقل پیشرفتی در هر دو موضوع حاصل شود. از آنجا که واشنگتن اساس مذاکرات olo است و در این میان ، اسرائیل معمولاً از تعهدات خود منحرف شده است. بنابراین دموکرات ها می خواهند بین اسرائیل تعادل برقرار کنند و این کشور را تشویق کنند تا به تعهدات خود عمل کند.

بخشهای دیگر سیاست جدید دولت آمریكا بر كشورهای عربی ، به ویژه عربستان سعودی متمركز است ، قبل از بررسی اینكه بررسی رویكرد دولت ترامپ در این زمینه ، كه آنها آنها را گاوهای شیری می نامیدند ، بد نیست. گاو و در اولین سفر خود. ریاض حدود یک میلیارد دلار کمک مالی شخصی و همچنین 500 میلیارد دلار قرارداد دریافت می کند که بیشتر آنها اجرا می شود. از طرف دیگر ، عربستان سعودی جاه طلب است و فکر می کند باید جهان اسلام را با حضور یک حرم در این کشور پوشش دهد. بنابراین می بینیم که چگونه این کشور با حمایت ایالات متحده و سایر کشورها به اپوزیسیون سوریه در سرنگونی دولت سوریه و همچنین نحوه کار در عراق و لبنان کمک کرده است. علاوه بر این موضوعات ، ایالات متحده دوره ترامپ نه تنها به جنایات روزنامه نگار اصلی جمال خاشقچی رسیدگی می کند ، بلکه از بن سامان نیز حمایت می کند. به نظر نمی رسید که دموکرات ها هنگام روی کار آمدن جو بایدن به این موضوعات روی آوردند. بنابراین برخی از ناظران و تحلیلگران پیش از این پیش بینی کرده اند که ورود جو بایدن به کاخ سفید برای محمد بن سلمان جهنمی خواهد بود. بن سامانی ، که بسیاری از اعضای خانواده خود را کشت و یا آنها را در حصر خانگی قرار داد و حتی اموال آنها را مصادره کرد. با به قدرت رسیدن دموکرات ها ، می توان انتظار داشت چنین شیوه هایی متوقف شود و ایده آلی که ولیعهد عربستان سعودی بیش از هر زمان دیگری برای خود تعیین کرده است. دموکرات هایی مانند ترامپ اصراری ندارند که عربستان سعودی در جنگ یمن و همه این جنایات دخالت کند. با تمرکز بر موضوعات حقوق بشر توسط دموکرات ها ، ما باید منتظر ابتکار عمل آنها برای تحقق منافع استراتژیک آمریکا باشیم.

به نظر نمی رسد که بحرین در بحث عادی سازی روابط بین امارات و امارات متحده عربی با اسرائیل تلاش کند تا این مسئله را برهم بزند. اما از طرف دیگر ، ما نباید انتظار داشته باشیم كه آنها كشورهای دیگر را برای عادی سازی روابط با اسرائیل تحت فشار قرار دهند تا روابط آنها به روابط بین دو كشور بستگی داشته باشد. این بدان معنا نیست که آنها از چنین روابطی استقبال نمی کنند ، دموکرات هایی مانند دونالد ترامپ به دنبال تحت فشار قرار دادن کشورها برای سوit استفاده از انتخابات نیستند.

چنین مواردی توسط جو بایدن در انتخابات ایالات متحده در مورد مسائل منطقه ای مطرح شد. اما در مورد یک مسئله مهم تر ، ایران ، مشکل حتی پیچیده تر است. روابط جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده طی 41 سال گذشته روز به روز وخیم تر شده است و در این مدت طرفین فرصت داشته اند درمورد هر مسئله ای که از رسیدن به روز محروم بوده اند بحث و حل و فصل کنند. کدام دونالد ترامپ بدترین است. و متشنج ترین وضعیت را بین دو کشور ایجاد کرده است. حتی به جایی رسیده بود که ترامپ می تواند تا 20 ژانویه دو ماه بماند تا اوضاع را برای دموکرات ها بدتر کند. او با راه اندازی کارزار فشار حداکثر تلاش کرد ایران را تسلیم کند و پشت میز مذاکره بنشیند. یکی از مشکلات این است که او موفق نیست و هیچ جناحی در ایران حاضر نیست با ترامپ صحبت کند. از طرف دیگر ، اگر اوضاع به همین منوال پیش برود ، به نظر می رسد بایدن سعی می کند به باجرم برگردد و تحریم ها را لغو کند. ما همچنین باید به یاد داشته باشیم که ترامپ ممکن است کار را دشوارتر کند و تحریم های جدیدی را علیه رئیس جمهور جدید اعمال کند. اگر این اتفاق بیفتد ، می تواند تشدید تنش ها یا حمله نظامی باشد که پیش بینی آینده را دشوارتر کند و اصلاح اوضاع با دموکرات ها در کاخ سفید دشوار باشد زیرا که طرفین می توانند انتظار داشته باشند و مطالبه کنند. افراد جدید دیگری از هم جدا هستند. بر اساس شواهد موجود ، در صورت عدم موفقیت ترامپ در زمینه حقوقی برای ادامه حضور خود در کاخ سفید و افرادی که می شناسیم ، می توانیم انتظار داشته باشیم که وی بی پروا رفتار کرده و آسیب برساند.

310311

دکمه بازگشت به بالا