فرهنگ و هنر

رونمایی از مجموعه آثار «همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) حامی رسول اعظم(ص)»

سی و سومین قسمت از همایش بین المللی «حضرت ابوطالب (ع) حامی پیامبر اعظم (ص)» با حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی پیام مرجع عالیقدر تقلید در همایش جهانی اهل بیت (ع) برگزار شد. .

به گزارش سلام آنلاین. در این قسمت از پیام حضرت آیت الله نوری همدانی با قدردانی از مجموعه مقالات پژوهشی و تبدیل آن به مجموعه ای چند جلدی، آن را حسنه دانست و تاکید کرد:

چنین شخصیت منفور تندروها باید از ظلم زدوده شود و تهمت او زدوده شود.

در این مراسم آیت الله رضا رمضانی – دبیر کل مجلس جهانی اهل بیت (ع) در جمع حضرت ابوطالب (ع) و تقدیر ویژه مقام معظم رهبری سخنرانی کرد. در این همایش آمده است: «هدف ما از برگزاری همایش حضرت ابوطالب (ع) الف، تنها گواهی بر ایمان حضرت ابوطالب نیست. هدف تعریف شخصیت ایشان در بحث ایمان نیست، اگر بتوانیم شخصیت حضرت ابوطالب علیه السلام را در جهان اسلام احیا کنیم که زمینه وحدت اسلام را در جهان اسلام فراهم می کند. شخصیت حضرت ابوطالب (علیه السلام) شخصیتی اسلامی و فراجنسیتی است و این می تواند به مشکل شباهت کمک کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به رضایت و توجه مراجع عظام حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری حمدانی، صافی گلپایگانی، سیستانی و علوی گرگانی در برگزاری اجلاسیه حضرت ابوطالب(ع) ع) افزود: به هرکسی که بتوانیم کمک خواهیم کرد، نیاز داریم که مردم در ترویج این فرهنگ نقش داشته باشند. باید فضایل کلام اهل بیت علیهم السلام را به بزرگان و افراد جامعه بشری پرورش دهیم. هر چه بهتر بتوانیم اهل بیت(ع) را در دنیا معرفی کنیم، موفق تر خواهیم بود.

آیت الله مروی -عضو شورای عالی حوزه علمیه قم- نیز بر لزوم شناخت شخصیت حضرت ابوطالب علیه السلام و الگوبرداری از این شخصیت بزرگ توسط جهان اسلام تاکید کرد و تلاش در عرصه حضرت ابوطالب (ع) ) ارزشش را دارد، اما زندگی حضرت ابوطالب (علیه السلام) قابلیت برنامه ریزی بیشتر از جمله دنباله دار شدن را دارد.

یکی از اعضای جامعه کارگاه مدرسین قم افزود: کنگره جهانی اهل بیت(ع) باید تلاش کند شعر حضرت ابوطالب(ع) را در دسترس علما و فرهیختگان قرار دهد. اشعار حضرت ابوطالب علیه السلام
آیت الله مروی گفت: نقش تربیتی حضرت ابوطالب (علیه السلام) مهم است، یک نکته مهم در رابطه با ایشان این است که تربیت آن نسل مؤثر است. هر چه انسان های زیبایی را در تاریخ در آن زیبایی ها ببینیم، نقش خاندان حضرت ابوطالب جلب توجه می کند.
در ابتدای این مراسم و پس از قرائت پیام آیت الله العظمی نوری همدانی معاون علمی و فرهنگی مجلس جهانی اهل بیت علیهم السلام به تشریح مشروح «همایش بین المللی حضرت ابوطالب (علیه السلام) پرداخت. وی به عنوان یکی از حامیان پیامبر (ص) که در سال 2018 برگزار شد، گفت: حاصل این همایش مجموعه آثار همایش حضرت ابوطالب (ع) است که در 33 قسمت تشکیل شده و خواهد بود. امروز نشان داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان از زحمات شورای علمی همایش حضرت ابوطالب (علیه السلام) تقدیر و قدردانی کرد و افزود: از شخصیت های فرهیخته فکری است. دبیرکل کنگره جهانی اهل بیت (علیهم السلام) نیز پیگیری های زیادی انجام داده است تا مجموعه آثار این همایش در اردیبهشت ماه هرچه زودتر آماده شود و کار باشکوهی داشته باشیم. حضرت ابوطالب علیه السلام

یادآور می شود، 28 اسفند 1397 مصادف با سالروز وفات حضرت ابوطالب(ع)، همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) توسط مجلس جهانی اهل بیت(ع) برگزار شد. (ع) به منظور اعتلای شخصیت عموی بزرگوار پیامبر اکرم (ص) و پدر امیرالمومنین امام علی (ع) به دلیل ویدیو بستنی آیت الله العظمی مک آرتور. و حضور علما و اندیشمندانی از ایران و سایر کشورها.

پایان دایان

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا