اجتماعی

رونمایی از دیوار نگاره “شهدای شهرداری تهران “در ایستگاه متروی میدان شهدا

به مناسبت هفته دفاع مقدس و ابرن حسینی ، نقاشی دیواری با عنوان “شهدای تهران” در ایستگاه متروی شهدا واقع در چهارمین راه آهن مترو ایران به نمایش درآمد.

به گزارش سلام آنلاین ، به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی برای حفظ یاد و نام شهدا بعد از ظهر سه شنبه ، 7 اکتبر 1400 در مراسمی با حضور مهندس علی عبدالله پور ، معاون رئیس جمهور و مدیرعامل مترو تهران و آن حومه شهرها ، قانونگذاران و مدیران ارشد خانواده های خانواده های شهیدان حسن کساکی حسن شیخ و نوستولا لارامان زادت در “شهدای تهران” در ایستگاه جوهدا به نمایش گذاشته شده اند.

در این مراسم ، عبداللپور با تسلیت ابرن حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس ، ضمن خیر مقدم به خانواده شهدای حاضر در این مراسم ، گفت که این اثر هنری و هنری به نام 172 شهید شهرداری تهران نامگذاری شده است. به پانل روی دیوار ایستگاه متروی میدان شهدا ، یکی از ایستگاه ها و اتصالات اصلی متروی تهران ، به عنوان یک بسته عمل می کند.

وی خاطرنشان کرد: این دیوارنگاره با نام 171 شهید پاسدار مقدس و یکی از شهدای پاسدار حرم مزین شده است. وی افزود: “هر پلاک دارای بارکد سه بعدی است که با اسکن توسط تلفن همراه می توان وصیت نامه و قسمت هایی از زندگینامه هر شهید را خواند.”

مدیرعامل عملیات مترو تهران و حومه می گوید: “فقط نصب این دیوارنگاره ها کافی نیست.” در عوض ، این ادبیات و فرهنگ حماسی باید در بین نسل جدید گسترش یابد.

عبداللپور گفت: “با انجام چنین کارهایی در اماکن عمومی به ویژه در حومه تهران و حومه ، نام شهدا در قلب مردم باقی می ماند.”

وی افزود: جامعه امروز بیش از امروز به این محیط معنوی نیاز دارد ، ما به برکت این شهدا و قهرمانان شاهد شهر آرامش و امنیت هستیم.

در این مراسم از خانواده شهدا با اهدای لوح و گل تجلیل شد و همسران شهید حسن کارشکی همسر شهید حسن شیخ و همسر شهید نصرت الله رحمان زاده به بیان خاطراتی از شهادت پرداختند.

بر اساس گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل مترو و حومه تهران ، این رویداد به همت معاون وزیر فرهنگ و امور اجتماعی تهران برگزار شد و کلانشهرهای تهران با کارکنان دیدار کردند. ایستگاه میدان شهدا و به مکالمات آنها گوش دهید

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا