بین الملل

رونمایی از آکادمی‌های تخصصی سما؛ هر استان یک باشگاه فرهنگی ورزشی

گروه خبرگزاری استان ؛ حدود 750 دانشکده از مهد کودک تا دبیرستان در سراسر کشور به دلیل توانایی ویژه در این زمینه وجود دارد. استعدادیابی و توسعه استعدادها در این مدارس ، ایجاد مدارس حرفه ای اجتناب ناپذیر است. البته تفکرات متفاوتی از اندیشه های دانشمندان وجود دارد. اما ایده واقعی آکادمی این است که این مرکز علاوه بر ارائه آموزش های تخصصی در هر زمینه ، موضوعاتی مانند روانشناسی ، تغذیه و پزشکی ورزشی را به همراه زبان انگلیسی در طول آموزش هفتگی و طبق برنامه شما ارائه می دهد. به

با توافق و تفاهمي كه با فدراسيون پالاوان و زوراكن داريم ، در هفته تربيت بدني در استانهاي يزد ، همدان و كورازون رضوي همزمان سه دانش آموز گرجي را همزمان افتتاح خواهيم كرد.مدرسه ورزشی سما نمونه بارزی از این نوع مدارس است که همراه با تعدادی دیگر از برنامه های ورزشی در دستور کار معاون مدیر گروه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش عمومی و تخصصی دانشگاه اسلام آزاد.

در همین راستا ، پس از تصمیم اداره تربیت بدنی و سلامت معاون آموزش عمومی و مهارتهای دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر ایجاد مدارس ورزشی تخصصی برای مدارس سما در هر استان ، وی با چیم سید همتی ، مدیر تربیت بدنی و سلامت دلایل تأسیس این مدارس و سایر برنامه های ورزشی به شرح زیر است که در ادامه می خوانیم.

هر استان دارای مدارس تخصصی ورزشی است

آنا: برنامه ها و اهداف تربیت بدنی برای فعالیت های ورزشی مدرسه چیست؟

هم مارتی: با توجه به ظرفیت عالی ، که شامل 750 مدرسه در سطوح مختلف از مهد کودک تا دبیرستان ، و تعداد زیادی دانش آموز فعال ، و توانایی فوق العاده در توسعه استعدادها ، استعدادها و استعدادها است ، ما تعدادی برنامه از جمله ایجاد وی از استانهایی که در سراسر کشور رونمایی و افتتاح می شوند نام برد ، بنابراین ما در هر استان مدارس تخصصی ورزشی داریم.

دیدگاههای مختلف مفهوم مدرسه هستند و خواهند بود. اما چشم انداز واقعی مدرسه ، به عنوان مثال در ورزش ، این است که این مرکز علاوه بر ارائه آموزش های تخصصی ورزشی ، موضوعاتی مانند روانشناسی ورزش ، تغذیه ورزشی و پزشکی ورزشی ، متخصصان هفتگی و کاملاً برنامه ریزی شده را نیز ارائه می دهد. به عنوان مثال ، در مدارس والیبال ، علاوه بر آموزش مهارت های والیبال در حین مطالعه مفاهیم روانشناسی ورزش ، تغذیه ، آسیب های ورزشی ، پزشکی ورزشی ، مفاهیم ورزشی مربوط به آن رشته و علوم ورزشی به طور کامل آموزش داده می شود.


بیشتر بخوانید:

کسب مدال در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان

مدرسه فوتبال در دانشگاه اسلامی آذر بندرعباس راه اندازی می شود


آغاز حماسه از مدرسه سما

آنا: برای تأسیس این مدارس چه اقداماتی انجام شده است؟

هم مارتی: برای اخذ مجوز از آکادمی ، ما از کمیسیون پنجم ، که اصلی ترین مجوز برای ایجاد چنین باشگاه هایی در هر استان است ، برای صدور گواهینامه درخواست کرده ایم. باشگاه فرهنگی ورزشی ایجاد تصویری از دانشگاه آزاد اسلامی. مجوزها در برخی از استانها صادر شده است و برخی دیگر در تلاش هستند تا اطمینان حاصل کنند که تقریباً همه مجوزها را در هفته تربیت بدنی دریافت می کنیم. ما برنامه داریم تا پایان اکتبر مدارس در سراسر کشور داشته باشیم.

ارائه مدرسه تخصصی سما ؛  هر استان دارای یک باشگاه فرهنگی و ورزشی است

استانداران استان تلاش می کنند تا این امر محقق شود و پس از فراهم آوردن زیرساخت ها و آموزش دانش آموزان در مدارس ، چون مجوز باشگاه داریم ، می توانیم تیم های جوانان تشکیل دهیم و در لیگ های معروف ورزشی شرکت کنیم. همین روند می تواند زیرساختی برای ایجاد تیم لیگ برتر دانشگاه باشد.

سالها این انتقاد از دانشگاه اسلامی آزاد بود که ورزشکاران و قهرمانان به دانشگاه جذب شدند و سپس با نام دانشگاه مشهور شدند. ما می خواهیم این چرخه و این چرخه را به پایان برسانیم ، یعنی از ابتدا دانش آموزان ابتدایی و پایه اول را در مدارس ورزشی آموزش می دادیم ، بنابراین پس از دانشجوی شدن در دانشگاه آزاد اسلامی ، او ورزشکار حرفه ای شد. باشگاه دانشگاه.

آنا: مدرسه سما در لیگ کشور چگونه است و دارای مجوز است؟

هم مارتی: ما با مقامات لیگ جوانان ملاقات کرده ایم و اکنون 4 رشته وجود دارد: تکواندو ووشو ، تنیس روی میز و کشتی (آزاد و فنگی) تماس گرفتیم و اقدامات لازم انجام شد.

ورزشهای دیگر بخشی از برنامه سما هستند. اما به دلیل کمبود وقت ، ما فقط با برخی از بخش ها تماس می گیریم تا افراد با استعداد در مدرسه سما را از سراسر کشور معرفی کرده و آنها را جذب کنیم.

تأسیس مدرسه زمان زیادی می برد ، بنابراین ما می توانیم زیرساخت ها و آموزش های لازم را ارائه دهیم. ما در حال حاضر چهار رشته را معرفی کرده ایم تا بتوانیم حضوری مقتدرانه در لیگی به نام دانشگاه سماعاز اسلام داشته باشیم.

ارائه مدرسه تخصصی سما ؛  هر استان دارای یک باشگاه فرهنگی و ورزشی است

آنا: برنامه های شما برای مدرسه سما در فوتبال چیست؟

هم مارتی: در فوتبال ، با توجه به توانایی و علاقه به این رشته فوتبال در استانها وجود دارد ، ما این بخش را به خود استانها واگذار کرده ایم. مجوز کمیسیون ماده 5 عنوان رشته ای را که اکثر استانها برای بازی فوتبال انتخاب کرده اند مشخص می کند. ما می خواهیم با توجه به ظرفیت استان مدارس بسازیم.

ما نمی خواهیم در استانی بدون سابقه آکادمی تاسیس کنیم ، به عنوان مثال ، مدرسه کشتی در مسندران و مدرسه ووشو و هنرهای رزمی در ژان جان تأسیس می کنیم. همچنین طبق مطالعات قبلی ما در استان ، رشته ها و فوتبال را یکی از آنها می دانیم.

آنا: آیا امسال این ورزش ها می توانند در لیگ شرکت کنند؟

برای اخذ مجوز از آکادمی ، با تأیید کمیسیون ماده 5 که اصلی ترین مجوز تاسیس باشگاه است ، برای تأسیس باشگاه های آزاد اسلامی فرهنگی و ورزشی در هر استان درخواست دادیم. هم مارتی: من به یقین می دانم که امسال تکواندو و ووشو در لیگ حضور خواهند داشت. از آنجا که ما کادر فنی قوی در این زمینه ها داریم ، آنها از خانواده آزاد و همکاران سخت کوش هستند ، ما قطعاً در هر دو زمینه حضور داریم. البته نکته ای وجود دارد که ما در هر فدراسیون کشور در هر زمینه ای که بتوانیم شرکت کنیم لیگ جوانان نداریم. این بدان معناست که در بسیاری از رشته ها ما اصلاً لیگ گروه سنی نداریم.

راه اندازی 3 دانش آموز در هفته تربیت بدنی

آنا: سایر برنامه های مدیریت تربیت بدنی برای مدرسه سما چیست؟

هم مارتی: برنامه دیگر ایجاد دانشجویان گرجی است. با توافق و تفاهمي كه با كنفدراسيون هاي پالاوان و زوراكن داريم ، سه دانش آموز زوخانس را همزمان با هفته تربيت بدني در استان هاي يزد ، همدان و كراسان رضوي باز مي كنيم.

هماهنگی صورت گرفته و سه استان یزد همدان و کراسان رضوی به عنوان خلبان سه دانش آموز ژوخان به منظور ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و روح حماسه و ایجاد شجاعت و اخلاق در آنها. هدف سما ترویج چنین فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی از طریق کشتی جذاب در مدارس است.

آنا: آیا هنوز مجوز باشگاه برای استان گرفته اید؟

هم مارتی: ما در نامه ای رسمی به 31 استان اعلام کردیم که هر استان باید حداقل تأیید کمیسیون ماده 5 را برای تأسیس مدارس اخذ کند. واحدهای دانشگاهی در برخی استانها مجوز باشگاه دارند. به عنوان مثال ، کراسان رضوی دارای مجوز باشگاه است و سما از این مجوز که دانشگاه نامیده می شود برای راه اندازی مدرسه استفاده می کند. استانهای بدون مجوز نیز در حال نظارت هستند ، برخی از اشکال و رویه های اداری باید دنبال شود و همکاران ماههاست که نظارت می کنند. اما به دلیل فوران کرونا و تعطیلات ، این کار به تعویق افتاد.

با این حال ، حداقل 50 درصد استانها تا پایان اکتبر 1400 و هفته تربیت بدنی مجوز خواهند گرفت و مابقی مدارس ورزشی را در ماه های آینده پس از صدور مجوز آغاز خواهند کرد.

ارائه مدرسه تخصصی سما ؛  هر استان دارای یک باشگاه فرهنگی و ورزشی است

آنا: برای جذب حامیان مالی چه کردید؟

هم مارتی: تأسیس این مدرسه سودآور است زیرا زیرساخت های سالن بدنسازی و امکانات ورزشی در محوطه دانشگاه است و از آنجا که خانواده سما وضع مالی خوبی دارند ، ما مشکلات مالی زیادی در آنجا نداریم. در زمینه حمایت ، ما نیاز داریم که کارگاه های تخصصی را ترتیب دهیم که از قابلیت های اساتید ، کارکنان ، قضات و معلمان حرفه ای موجود در دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنند.


بیشتر بخوانید:

10 فعالیت ورزشی در باشگاه فرهنگی ورزشی کاسان

اجرای ورزشی ، برنامه های آموزشی و فرهنگی در سمیاز


انگلیسی به طور همزمان ، مهارت های دیگر در مدارس ورزشی آموزش داده می شود. زیرا یکی از مشکلات ورزشکاران بزرگسال این است که آنها انگلیسی نمی دانند ، به ویژه آنهایی که ملیت و فرمانده می شوند و ما می خواهیم این مشکل را حل کنیم. بدین منظور ، معلمان زبان قصد دارند دو یا سه جلسه در هفته برای دانش آموزان زبان انگلیسی تدریس کنند که ارزش افزوده ، درآمدزا و مورد استقبال خانواده ها است. زیرا آنها می دانند که در این مدارس علاوه بر آموزش ورزش ، نیازهای دیگر دانش آموزان مانند زبان انگلیسی ، روانشناسی و تغذیه ورزشی نیز برآورده می شود. این آموزش های درون مدرسه ای می تواند سودآور باشد و حامیان مالی را جذب کند.

تأسیس مدرسه ورزشی به شیوه صحیح و م effectiveثر

آنا: آیا همه مدارس به این روش تدریس می کنند؟

هم مارتی: به جرات می توان گفت که علاوه بر آموزش ورزش در این زمینه ، هیچ مدرسه فعالی در کشور وجود ندارد. پاتولوژیتغذیه ، ورزش ، انگلیسی ، روانشناسی ، ورزش ، علم ، ورزش. و غیره.

طبق مطالعه من در مورد مفهوم دانشگاه در جهان ، ایده آکادمی این است که علاوه بر آموزش ورزش ، بر مهارت ها و سایر نیازها نیز تمرکز کند. به عنوان مثال ، وقتی باشگاهی مانند لیورپول ، منچستریونایتد یا بارسلونا در سنین پایین کودکان را به کار می گیرند زیرا آنها جوان هستند و به خانواده خود وابسته هستند ، خانواده را در فاصله 20 تا 30 کیلومتری ورزشگاه قرار می دهند تا بچه ها بعد از والدین خود بمانند. آموزش.. ؛ زیرا در طول سال نمی توانید فرزندان را از خانواده جدا کنید.

آنا: آیا مدرسه آنطور که شما می خواهید کار می کند؟

هم مارتی: ما همیشه برنامه های خوبی انجام می دهیم ، اما در اجرا مشکلاتی وجود دارد. ما سعی می کنیم آن را محقق کنیم. تأکید بر اجرای مناسب آن و ما نیاز به حمایت مدیران ، به ویژه رسانه ها داریم. سید محمد بطحایی ، معاون آموزش عمومی و مهارتهای دانشگاه آزاد اسلامی ، از این ابتکار استقبال کرد و ما را در همه جلسات تشویق کرد.

انتهای پیام / 4112/4062 /

دکمه بازگشت به بالا