اجتماعی

روش صحیح مصرف یک دانه پرخاصیت

در حالی که بذر کتان منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا 3، آنتی اکسیدان ها، پروتئین و فیبرهای غذایی است، گنجاندن آن در رژیم غذایی به کنترل و کنترل بسیاری از بیماری ها کمک می کند، اما برای به دست آوردن فواید آن باید از دانه های حاوی تغذیه مناسب استفاده کرد.

به گزارش سلام آنلاین، دانه کتان می تواند بهترین دوست شما در برنامه کاهش وزن شما باشد و در عین حال به کنترل بسیاری از بیماری ها از فشار خون و دیابت گرفته تا کلسترول بالا کمک کند.

این دانه های مغذی و مغذی سرشار از فیبر محلول در آب هستند و می توانید با خوردن آنها از گرسنگی و سوء هاضمه بین غذاهای مهم جلوگیری کنید. متخصصان تغذیه همچنین مصرف دانه کتان را برای افرادی که از یبوست رنج می برند توصیه می کنند.

به گفته دکتر دیکشا باهاوسار، متخصص تغذیه ایندیا تایمز، «در حالی که خواص این دانه گیاهی لذیذ، خشک و لطیف است، قابل تحسین است. روش صحیح خوردن دانه کتان در تاثیر بهینه آن بر بدن نقش دارد..

به گزارش بهاسر، این دانه تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، خاصیت ضد پیری دارد و برای پوست و مو نیز مفید است.

روش صحیح خوردن دانه های مرغوب

عکس: Steadyrun

بذر کتان همچنین منبع گروهی از ریزمغذی ها به نام لیگنان است که آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند و خواص استروژنی دارند. این آنتی اکسیدان در پیشگیری از برخی انواع سرطان از جمله سرطان سینه و پروستات نیز مفید است.

دانه کتان همچنین عملکرد مغز را به ویژه در کودکان مبتلا به اوتیسم و ​​زوال عقل بهبود می بخشد و در مدیریت علائم افسردگی مفید است.

اما دکتر باهوسر تاکید می کند که تمام این خواص را می توان از مصرف بذر کتان در زمانی که بذرها به دست آورد. زمین آن را بخورید زیرا اگر دانه کتان را کامل و با پوست بخورید ممکن است مانند پوست از بدن خارج شود بدون اینکه ترکیبات مقوی از طریق روده جذب شود.

بنابراین از دانه کتان یا آرد غلات کامل استفاده کنید، زیرا در واقع روده نمی تواند پوسته سخت این دانه ها را تجزیه کند.

بنابراین می‌توانید دانه‌های کتان شکسته را به سس‌های سالم و خانگی، اسموتی‌های ماست و غلات یا سایر غذاها در رژیم غذایی خود اضافه کنید تا حداکثر فواید سلامتی و جذب هر دو ماده مغذی را داشته باشید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا