اجتماعی

روشی برای کاهش علائم سندرم قبل از قاعدگی

نتایج مطالعه نشان می دهد که عصاره بومادران بر علائم و شدت درد در سندرم قبل از قاعدگی تأثیر می گذارد و علائم را کاهش می دهد.

به گزارش سلام آنلاین یكی از شایعترین مشكلات مرتبط با عملکرد تولید مثلی در زنان ، سندرم قبل از قاعدگی یا PMS است.

سندرم قبل از قاعدگی مجموعه ای از علائم منفی است که در دوره قبل از قاعدگی پایدار است و پس از قاعدگی ناپدید می شود. مطالعات زیادی در مورد تأثیر داروهای گیاهی بر علائم سندرم قبل از قاعدگی وجود دارد.

محققان تأثیر عصاره بومادران را بر سندرم قبل از قاعدگی در دانشجویان دختر ساکن خوابگاههای دانشگاه علوم پزشکی قزوین بررسی کرده اند.

این مطالعه گفت: “سندرم قبل از قاعدگی با علائم جسمی و روانی متغیر و مکرر همراه است که 7 تا 14 روز قبل از قاعدگی رخ می دهد و با شروع قاعدگی کاهش می یابد.” “علائم این سندرم به علائم جسمی و روانی تقسیم می شود.”

محققان گفتند: علائم جسمی این سندرم سردرد ، نفخ ، حساسیت به قفسه سینه ، درد مفاصل و عضلات ، خستگی ، تشنگی ، کمبود انرژی و تغییر در اشتها است. علائم روانشناختی PMS شامل اضطراب ، افسردگی ، عصبانیت یا تحریک پذیری غیر قابل توضیح ، دوره های گریه ، مشکل در تمرکز ، پرخاشگری و افکار خودکشی است.
براساس مقاله حاضر در این مقاله ، “این مطالعه به صورت کارآزمایی بالینی تصادفی ، دو سو کور با دانشجویان مجرد در سال 2016 که در خوابگاه های سال 2016 در دانشگاه علوم پزشکی قزوین زندگی می کردند ، انجام شد.” هر چهار دانشجوی خوابگاه دختر مجرد ، از جمله 900 نفر ، جامعه مورد مطالعه در نظر گرفته شده بودند و در تقریباً 167 گروه مداخله و کنترل ، 40٪ نمونه سندرم قبل از قاعدگی غالب بودند. “نمونه ها به طور تصادفی در یکی از دو گروه مداخله و کنترل قرار گرفتند.”

در این تحقیق آمده است: “بعد از شناسایی و دریافت PMS با استفاده از فرم تشخیصی موقت (PMS) ، آنها برای افسردگی مورد آزمایش قرار گرفتند.” در این پرسشنامه 21 سوال وجود دارد. فرم استاندارد علائم PMS شامل 19 علامت است و دارای استاندارد جهانی است. “در این مطالعه از معیار بینایی آنالوگ حاوی 10 سانتی متر نوار برای ارزیابی شدت گرفتگی قاعدگی استفاده شد.”

نویسندگان این مقاله می گویند: “در 14 روز قبل از قاعدگی بعدی ، گروه مداخله در یک لیوان متوسط ​​(200 سی سی) عصاره بومادران حاوی 300 میکروگرم ماده فعال تولید شده توسط شرکت داروسازی قزوین (سه بار در روز برای 7 روز آخر فاز).” برای گروه کنترل ، یک لیوان آب ساخته شده از آب و کمی شکر استفاده شد که روی درب آن قطره عصاره بومادران ریخته شد (برای اینکه بوی آن شبیه شود). “

محققان در این مطالعه گفتند: “نتایج این مطالعه نشان داد که عصاره بومادران بر علائم سندرم قبل از قاعدگی تأثیر مثبت داشته و این علائم را کاهش می دهد.” “این مطالعه همچنین نشان داد که عصاره بومادران شدت درد سندرم قبل از قاعدگی را تحت تأثیر قرار داده و کاهش می دهد.”

این مقاله که در ژورنال پاییز 2009 گیاهان دارویی به چاپ رسیده است ، توسط مهری کلهر از گروه بهداشت باروری در دانشگاه علوم پزشکی قزوین ، سمانه یوسف لو از گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ، بهروز کاوه E از بخش آمار سازمان ملی ارزشیابی آموزشی ملی ، فاطمه بررسی شده است. محمدی از گروه پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین است ، در حالیکه هما جوادی از گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا