اقتصادی

روسیه به دلار زدایی ادامه می دهد

دوباره سهم قبض دلار در بسته ارزی روسیه افت کرد.

اسپوتنیک به نقل از اسپوتنیک گفت: فاصله روسیه از دلار در ماه های اخیر به شدت بالا رفته است. از اوایل ماه ژوئیه ، این کشور دارای 569 میلیارد دلار ذخایر طلا و جواهر بود که براساس اعلام بانک مرکزی 2.7 میلیارد دلار نسبت به ماه قبل افزایش داشته است. روسیه همچنین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 50 میلیارد دلار به ذخایر طلا و ارزی خود اضافه کرده است.

در طی چهار سال گذشته ، ذخایر طلای و ارز روسیه به طور پیوسته افزایش یافته است ، و مدیران بانک مرکزی امیدوارند که این امر باعث کاهش نوسانات در بازارهای مالی و آسیب پذیری در برابر بحران های خارجی مانند تحریم ها شود. .

از اول ژوئیه ، ذخایر ارزی این کشور با یک درصد کاهش نسبت به ماه قبل به 438 میلیارد دلار رسید ، اما ذخایر طلا با 2.5 درصد افزایش به 130.8 میلیارد دلار رسید.

سه سال پیش ، روسیه با 105 میلیارد دلار سرمایه بزرگترین دارنده خزانه داری در جهان بود اما از آن زمان تاکنون حدود 96٪ سهام خود را فروخته است.

ژاپن و چین بزرگترین دارندگان خزانه داری ایالات متحده هستند که هرکدام بیش از 1 تریلیون دلار در اختیار دارند. انگلیس نیز سومین کشور در این مسئله است.

اولگ کوزیمین ، اقتصاددان ارشد موسسه سرمایه رنسانس گفت: “فکر می کنم بانک مرکزی برای تقویت ذخایر طلای خود واردات طلا را آغاز کند.” تنش های مداوم با واشنگتن به این معنی است که ذخایر ارزی روسیه با طلا جایگزین خواهد شد.

در حال حاضر ، طلا 20٪ از ذخایر ارزی و 22٪ از ذخایر ارزی بانک مرکزی را تشکیل می دهد. دلار ذخایر ارزی روسیه در اواسط سال 2017 22٪ بود. در ماه فوریه ، بانک مرکزی حدود 40 درصد از خریدهای طلای بانک جهانی را به خود اختصاص داده بود.

در پایان ماه مارس ، طبق اعلام بانک مرکزی روسیه ، به عنوان راهکاری برای تنوع بخشیدن به ذخایر ارزی ، ذخایر این کشور به حدود 2300 تن رسیده بود که ارزش آن 120 میلیارد دلار بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا