روز ملی سینما با مهرداد زاهدیان/ «نردبان» چالش‌های صنفی سینمای مستند را بررسی می‌کند

روز ملی فیلم با مهرداد زاهدیان

در روز ملی، رئیس انجمن مستندسازان مهمان افتخاری شبکه نردبان است و درباره مسائل صنفی در صنعت مستند صحبت می کند.

به گزارش گروه فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری علم و فناوری آنا، دویست و پنجاه و پنجمین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان» امروز جمعه 3 شهریورماه از شبکه سیما پخش می شود و به استقبال روز ملی فیلم از چشم می نشیند. از مستندسازان.

مهرداد زاهدیان رئیس انجمن مستندسازان مهمان اصلی این بخش از برنامه است. وی در گفتگو با حامد شکیبانیا از مسائل صنفی در صنعت مستندسازی، دغدغه های مستندسازان و چالش های پیش روی صنعت سینما گفت.

آذرماه سال گذشته بود که یکی از اعضای جدید هیات مدیره انجمن مستندسازان معرفی شد و مهرداد زاهدیان با تایید همه این اعضا به عنوان رئیس انجمن انتخاب شد. رعایت خواسته های صنفی کارگردان سینمای مستند یکی از وظایف اصلی انجمن است که در این بخش از نردبان مطرح شده است.

در بخشی دیگر از برنامه این هفته با علی ابرقی درباره اولین تجربه او در ساخت مستند گفت و گو می شود و پس از آن مستند کوتاه «شهر آرام» او روی آنتن می رود.

علیرضا عباسی یکی از عکاسان کشور در بخش «عکاسی مستند» مهمان برنامه خواهد بود و درباره مهم ترین مجموعه عکس های خود درباره بم قبل از زلزله و بعد از زلزله صحبت خواهد کرد . همچنین به مناسبت فرا رسیدن روز ملی فیلم، مجموعه مستندهای هیروشی سوگیموتو، عکاس ژاپنی درباره مجموعه سینماها نقد و بررسی می شود.

«کارگاه تجربه» نیز به موضوع «عکاسی ماجراجویی» اختصاص دارد و قسمت دوم نوزدهمین جلسه کارگاه جیمی چین با همین موضوع روی آنتن می رود.

برنامه تلویزیونی «نردبان» سعی دارد با تماشای تخصصی فیلم، مستند و عکس، مروری بر آثار ایرانی و خارجی در این حوزه به نمایش بگذارد. این برنامه با بازی حامد شکیبانیا به کارگردانی و تهیه کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور و فیلمبرداری در استودیو نفت، جمعه ساعت 18:30 به صورت مستند چندبخشی روی آنتن می رود و شنبه ساعت 00:00 و 14 دوباره روی آنتن می رود. : 30.

دکمه بازگشت به بالا