اجتماعی

رفع کمبود شدید نیروی انسانی در هنرستانها در دستورکار

مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش هدف خود را در اولویت قرار دادن جذب فارغ التحصیلان با رفع کمبود شدید نیروی کار با تأمین فضا ، تجهیزات و امکانات برای هنرستان ها قرار داده است. این برای زمینه های فنی و حرفه ای ساخته شده است و تمایل به تقویت مهارت های مهارت را نشان می دهد.

در مصاحبه با سلام آنلاین مصطفی آذرکیش وی ضمن تأکید بر اهمیت مهارت آموزی و توسعه هنرستان که در سند فوق نیز مورد توجه قرار گرفته است ، گفت: تصویب قوانین حمایتی برای افزایش سهم آموزش حرفه ای مطابق با قانون. مشوق ها و بیمه های ضروری ، به ویژه کارفرمایان ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی افزود ، “تشویق بخش خصوصی و مشاغل برای همکاری و مشارکت در اجرای برنامه های آموزشی در این زمینه و توسعه مشارکت تجهیزات اجرایی و بخش خصوصی تاکنون ، یادداشت همکاری ، ضروری به نظر می رسد. بیش از 50 آموزش و تعامل امضا شده و در حال انجام است.

مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به لزوم بررسی برنامه درسی دانشگاه Sahai Raja که تنها مرجع آموزش دانشجو و استاد است ، گفت: این کار باید متناسب با تغییر محتوای برنامه درسی انجام شود ، پذیرش فارغ التحصیلان دبیرستان می تواند موثر و مفید باشد.

آقای آذرکیش ادامه داد: “مواردی مانند اولویت جذب فارغ التحصیلان هنرستان ، رفع کمبود شدید نیروی انسانی ، تأمین فضا ، تجهیزات و وسایل کمکی برای هنرستان ها ، نیاز به تخصیص بودجه برای بودجه سال 1999 “و استخدام از طریق مجاری قانونی همیشه در دستور کار است و در حال پیگیری است.”

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات 178 میلیارد دلاری در سال جاری ، افزود: “هنوز تمایل به تقویت آموزش مهارت وجود دارد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا