رفع فیلتر یوتیوب فرصت است یا تهدید؟

رفع فیلتر یوتیوب فرصت است یا تهدید؟

کارشناسان ارتباطات و فناوری اطلاعات بر این باورند که در صورت دسترسی رایگان کاربران به پلتفرم های خارجی مانند یوتیوب، ویدیوهای بیشتری دیده می شود مگر اینکه آی پی ایران به نفع یوتیوبرهای خارجی نباشد.

به گزارش سلام آنلاین، یوتیوب اولین و بزرگ‌ترین پلتفرم پخش محتوای ویدیویی و آنلاین در جهان است که در سال‌های اخیر توانسته توجه و علاقه تعداد زیادی از کاربران را به خود جلب کند.

این پلتفرم با وجود اینکه به دلیل محتوا و درآمدزایی در بین کاربران جهانی از جمله کاربران ایرانی از محبوبیت بالایی برخوردار است، چند سالی است که در ایران با محدودیت هایی مواجه بوده و همزمان با مناظره نامزد ریاست جمهوری، این کاربر درخواست کرده است در مورد حذف فیلترهای یک انجمن محدود نیز صحبت شد و اکنون شایعاتی مبنی بر امکان حذف فیلتر برخی از انجمن ها از جمله یوتیوب به گوش می رسد.

اما در عین حال برخی معتقدند که حذف فیلتر یوتیوب می تواند به درآمد کاربران ایرانی لطمه بزند. در همین رابطه کیوان آقاگرکار، کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با سلام آنلاین، با اشاره به اینکه رفع فیلتر از چند منظر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: بخشی از آن دولت نیو در صدد ایجاد آن است. فضای مجازی بازتری برای کاربران فراهم می کند و این نکته مثبتی است.

وی افزود: نکته دیگر این است که همه مجامع دارای آثار اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی با رویکردهای مختلف هستند. نکته بعدی بازگشت به پلتفرمی است که باز می شود و در اختیار کاربر قرار می گیرد. زیرا ممکن است پلتفرمی که قبلاً در ایران استفاده می شد و روش های اقتصادی مانند اینستاگرام، واتس اپ و تلگرام دارد، بهتر از یوتیوب باشد، زیرا سال هاست از یوتیوب استفاده نمی شود و برخی از کاربران از آن استفاده می کردند. خدمات مشابه در سایت ایرانیان

اما اگر شرایطی برای رفع محدودیت‌ها فراهم شود، پیشنهاد می‌شود که این سه پلتفرم در نظر گرفته شوند و اگر رویکرد سیاسی و امنیتی وجود داشته باشد، ممکن است این اتفاق برای یوتیوب بیفتد.

با توجه به مزایای پلتفرم هایی مانند یوتیوب، کارشناسان ارتباطات و فناوری اطلاعات می گویند: با توجه به اینکه ویدئوهایی از سراسر جهان در این انجمن قرار می گیرد، می تواند فرصتی عالی برای علاقه مندان به سرگرمی و مطالعه باشد. . بخش اقتصادی نیز جالب است زیرا یوتیوب فرصت های اقتصادی را مستقیماً در اختیار فعالان این بخش قرار می دهد و به طور غیرمستقیم می تواند مکانی برای راهنمایی و مکانی برای تجارت باشد.

وی تاکید کرد: زمانی که مردم به یوتیوب دسترسی آزاد داشته باشند، ویدیوهای بیشتری دیده می شود مگر اینکه آی پی ایران به نفع یوتیوبرهای خارجی نباشد، اما در کل رفع محدودیت ها چیز خوبی است. آن فضا را باز کنید، ویدیوهای بیشتری دیده می شود. درست است که ما در ایران معادل های محلی همه پلتفرم ها را داریم، اما هر چقدر هم که انحصار را از بین ببریم، شرایط برای کاربران و صاحبان آن انجمن بهتر خواهد شد و به نظر می رسد این می تواند فرصت خوبی باشد. برای فعالان و کاربران این بخش.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا