حوادث

رسانه‌ها به جای تشریح واقعه «خودکشی» چرایی آن را تحلیل کنند

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در توضیح چرایی خودکشی کودکان و نوجوانان گفت: در صورت بروز خودکشی ، رسانه ها به جای توصیف مسئله باید آن را تجزیه و تحلیل کنند ، زیرا خودکشی یک خطر اجتماعی است. جنبه اجتماعی بالا.

سیدحسن موسوی چلک در مصاحبه با سلام آنلاین وی با اشاره به عملکرد رسانه ها در پوشش خودکشی و تأکید بر اینکه در زمینه خودکشی با کمبود سیاست های رسانه ای برای پرداختن به موضوع خودکشی روبرو هستیم ، گفت: در این زمینه خودکشی در زمینه خودکشی وجود دارد. یا با کمبود سیاست رسانه ای روبرو هستیم و این می تواند بحران را تشدید کند. آره.

وی گفت: نمی توان گفت كه به طور كلی رسانه ها نباید در مورد موضوع خودكشی صحبت كنند ، اما نوع پوشش موضوع خودكشی بسیار مهم است. گاهی مشاهده می شود که رسانه ها همه جزئیات مربوط به خودکشی را منتشر می کنند ، اما در واقع این پیامدهای خود را دارد ، بنابراین وقتی صحبت از رسانه در مورد خودکشی می شود ، باید به روش انتشار و برجسته سازی نزدیک شویم فاجعه این واقعه. به طور مستقیم و غیرمستقیم به شیوه ای مثبت و پیشگیرانه به خودکشی بپردازید.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: در صورت وقوع خودکشی ، رسانه ها باید به جای توصیف موضوع ، آن را تجزیه و تحلیل کنند ، زیرا خودکشی یکی از خطرات یک جامعه کاملا اجتماعی است.

برای پاسخ به این س ،ال که رسانه ها تا چه اندازه می توانند در افزایش یا کاهش خودکشی م effectiveثر باشند؟ وی گفت: رسانه ها نقش بزرگی در خودكشی دارند زیرا رسانه ها توانایی آگاهی بخشی دارند. محتوای تولید شده توسط رسانه ها در محافظت و ارتقا. سلامت روانی و اجتماعی مثر است.

موسوی چلک اظهار داشت: “در واقع ، نوع نیاز رسانه ها در زمینه های تناسب اندام ، سلامت روان و جامعه ، فضای توسعه خدمات و کمیت و کیفیتی را که منجر به ارتقا سلامت روان و اجتماعی می شود ، افزایش می دهد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در ادامه با تشریح دلیل خودکشی کودکان و نوجوانان گفت: دلیل خودکشی کودکان و نوجوانان به دلیل افسردگی آنها است. خانواده ها از افسردگی فرزندان خود بی اطلاع هستند و از طرف دیگر ، بیشتر خانواده ها جدی در مورد افسردگی فرزندان خود نیستند و هیچ گونه اطلاعات و نگرانی ندارند. این در حالی است که یکی از مهمترین و تعیین کننده ترین محورها در زمینه اقدام به خودکشی “افسردگی” است.

“از سوی دیگر ، کودکان امروز از اینترنت استفاده می کنند و یکی از دلایل خودکشی در این دوره به دلیل عدم دسترسی به اطلاعاتی است که به نوجوانان ارائه می شود. خانواده ها نمی دانند که فرزندان آنها آنها در فضا هستند. با چه اطلاعات عملی روبرو می شوند؟ آیا آنها به انجام هر کاری تشویق می شوند یا اینکه منع شده اند؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا