اجتماعی

رتبه ۹۰ ایران در شاخص “مواجهه با اپیدمی” در میان ۱۹۵ کشور/کسب جایگاه ۴۶ در “پیشگیری و جلوگیری”

بر اساس برآوردهای جهانی، هیچ کشوری آمادگی کامل برای مقابله با اپیدمی را ندارد و در این شاخص، ایران در بین 195 کشور در رتبه 90 قرار دارد، در حالی که در شاخص «واکنش سریع»، ایران با امتیاز 36.4 در بین 195 کشور جهان قرار دارد. رتبه 94 را دارد.

امیرعباس محمدی کوشکی، سرپرست تیم نوآوری ایران در گفت وگو با سلام آنلاین. بر اساس آخرین گزارش شاخص جهانی امنیت سلامت 2021، وی گفت: این گزارش یکی از مهمترین شاخص های ایمنی بهداشت جهانی است که توسط کارشناسان، دانشگاه ها و سازمان ها و شاخص ها تهیه شده است. GHS جهانی سلامت و بیل گیتس و کارشناسانی از سازمان جهانی بهداشت، و همچنین با همکاری کمیسیون ملی بهداشت و اپیدمیولوژی، به طور مستقیم و عمومی بررسی و سازماندهی می کند.

GHS 2021 ظرفیت 195 کشور را برای آماده شدن برای همه گیری ها و همه گیری ها اندازه گیری می کند، و ارزیابی های اخیر نشان می دهد که همه کشورها برای تهدید همه گیری های آینده آماده نیستند، از جمله کشورهایی که پتانسیل بیشتری برای تخریب نسبت به Quid-19 دارند.

وی با بیان اینکه در این مطالعات، یافته‌ها و طبقه‌بندی کشورهای مرتبط با این اپیدمی‌ها و اپیدمی‌ها در 195 کشور مورد بررسی قرار گرفت و طبقه‌بندی آن‌ها بر اساس داده‌های بدون تابعیت در شش دسته طبقه‌بندی شد، گفت: هر گونه آمادگی کامل برای هر بیماری همه‌گیر یا همه‌گیری آینده. تهدید.”

محمدی کوشکی تاکید کرد: کشورمان ایران با امتیاز 36.5 از 100 در بین 195 کشور در رتبه 90 قرار دارد.

رتبه بندی کشور نمره
اولین ایالات متحده 75.9
دومین استرالیا 71.1
سوم فنلاند 70.9
چهارم کانادا 69.8
پنجم تایلند 68.2
ششم اسلوونی 67.8
هفتم انگلستان 67.2
هشتم آلمان 65.5
نهم کره جنوبی 65.4
دهم سوئد 64.9

سرپرست تیم ایران داستان نویسی با تاکید بر اینکه ایران با امتیاز 36.5 در رده نهم قرار دارد، گفت: در این فهرست سومالی با 16 امتیاز در رتبه 195 قرار دارد و به طور کلی اولین کشور این فهرست است. ایالات متحده، و در آخر، آنها در سومالی هستند.

محمدی کوشکی افزود: این گزارش حاوی داده‌ها و پژوهش‌های مبتنی بر شش دسته زیر است:

دامنه شاخص ها
1 پیشگیری و کنترل
2 تشخیص و گزارش
3 جواب سریع
4 سیستم سلامت
5 تعهد به افزایش ظرفیت مالی و استانداردهای جهانی
6 محیط پرخطر و ریسک

وی افزود: رتبه ایران در این شاخص ها به شرح زیر است:

در شاخص «دفاع و پیشگیری»، ایران با 42.9 امتیاز در رتبه چهل و ششم قرار دارد و در این رده از میانگین جهانی 28.4 از 100 امتیاز است.
ایران در گروه مقاومت ضد میکروبی (AMR) امتیاز 58.3 از 100 را کسب کرد.

در شاخص «تشخیص و گزارش»، ایران با امتیاز 28.9 در رده 102 و در میانگین جهانی امتیاز 32.6 قرار دارد.

در شاخص «واکنش سریع»، ایران با امتیاز 36.4 در بین 195 کشور در رتبه 94 قرار دارد و میانگین جهانی سال 2021 از 100 امتیاز، 37.6 است.

در شاخص «نظام سلامت» کشورمان با امتیاز 39.4 به طور میانگین با 31.5 در رتبه 70 در بین کشورهای جهان قرار دارد.

در شاخص «تعهد به ارتقای ظرفیت مالی و استانداردهای جهانی» در رده 5 با پژوهش و داده، ایران با میانگین جهانی 47.8 و امتیاز کل 27.1 در رتبه 185 قرار گرفت.

شاخص «ریسک بالا و ریسک زیست‌محیطی» جدیدترین گزارش از مجموعه گزارش‌های جهانی است که در آن کشورمان ایران با امتیاز ۴۴.۴ و میانگین جهانی ۵۵.۸ امتیاز در رتبه ۱۵۱ قرار دارد.

همچنین ایران در زمینه انتقال انسان به حیوان امتیاز 25، ایمنی زیستی 24، ایمنی زیستی 50 و ایمن سازی 100 امتیاز دارد. متأسفانه در پژوهش و فرهنگ با استفاده مضاعف از علم مسئولانه از 100 نمره صفر می گیرد.

محمدی کوشکی خاطرنشان کرد: در این گزارش جهانی، یافته‌ها نشان می‌دهد که اگرچه بسیاری از کشورها می‌توانند قابلیت‌های کووید-19 خود را به سرعت توسعه دهند، اما همه آنها به شکل خطرناکی برای مقابله با تهدید شیوع و شیوع آتی طراحی نشده‌اند، با این حال، شانس خوبی وجود دارد. برای قابلیت های جدید که دوام بیشتری برای دستیابی به دستاوردهای بلند مدت در آماده سازی دارند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر کشورها، از جمله کشورهای پردرآمد، سرمایه گذاری مالی خاصی برای تقویت آمادگی در برابر همه گیری ها یا همه گیری ها انجام نمی دهند، زیرا شیوع این بیماری پیشرفت کمی داشته یا اصلاً پیشرفت نکرده است.

رئیس گروه ادبیات داستانی ایران با بیان اینکه توصیه های اصلی این گزارش به شرح زیر است:

کشورها باید بودجه‌های امنیت سلامت را به بودجه‌های ملی تقسیم کنند و ارزیابی‌هایی را با استفاده از GHS 2021 انجام دهند تا برنامه‌های ملی را برای شناسایی خطرات خود و پر کردن شکاف‌ها توسعه دهند.

سازمان های بین المللی باید از GHS برای شناسایی کشورهایی که به بیشترین حمایت نیاز دارند استفاده کنند.

بخش خصوصی باید از شاخص GHS برای جستجوی فرصت هایی برای مشارکت با دولت استفاده کند.

موسسات خیریه و سرمایه گذاران باید مکانیسم های مالی جدیدی را توسعه دهند و از شاخص GHS برای اولویت بندی منابع استفاده کنند.

به گزارش سلام آنلاین، امیرعباس محمدی کوشکی با حضور در نشست آنلاین شیوع کووید-۱۹ در سازمان بهداشت جهانی به ارائه تحقیقات و گزارش‌ها به نمایندگی از کشورمان پرداخت. وی همچنین در مجمع جهانی کووید-19 که توسط مرکز نوآوری و نوآوری سازمان ملل متحد و وزارت نوآوری و تحقیقات و نوآوری و سازمان جهانی علوم و تحقیقات برگزار شد، شرکت کرد.

بنیانگذاران ایرانی و کمیسیون بین المللی تحقیق در این گزارش همکاری کرده اند.

ایران رتبه 90 را در شاخص دارد "مواجهه با اپیدمی ها" از بین 195 کشور / رتبه 46 در "پیشگیری و کنترل"

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا