اجتماعی

راه‌های درمان سنگ کلیه و پیشگیری از عود مجدد

شهید بهشتی ، مدیر مرکز کلیه و تحقیقات ژنتیکی دانشگاه علوم پزشکی گفت: “مردان باید در ادرار خود از جمله احتباس ادرار و خونریزی ادرار تغییراتی ایجاد کنند و بعد از کار به پزشک مراجعه کنند.” چهل سال. ”

به گزارش سلام آنلایندکتر عباس بصیری ، که به بیماری کلیه و موارد مرتبط با آن مراجعه می کند ، از فعالیت کلینیک پیشگیری از سنگ کلیه در ارتباط با مرکز تحقیقات کلیه کلیه علوم کلیوی در کلیه خبر داد و از حضور کارشناسان خبر داد. کلیه و متخصصان تغذیه در یک کلینیک سنگ چشم. وی اظهار داشت: در این کلینیک واقع در بیمارستان شهید ، دکتر لبافی نژاد هر روز 20 بیمار بستری را به منظور شناسایی سنگ و تلاش برای جلوگیری از تجدید حیات انجام می دهد. سنگ کلیه.

رئیس مرکز تحقیقات کلیه و کلیه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از فعالیتهای منحصر به فرد این کلینیک در کشور و خاورمیانه خبر داد و گفت: در دنیا فقط دو کلینیک پیشگیری از سنگ وجود دارد. یکی در ایالات متحده و دیگری در اروپا.

سنگ کلیه یکی از مهمترین دلایل نارسایی کلیه است

وی افزود: در یک کلینیک سنگی دانشگاه کلیه ، شرایط و دلایل تشکیل سنگ در بیماران بررسی می شود و آزمایش های لازم انجام می شود و پس از آن درمان لازم به همراه رژیم غذایی لازم است. ارائه شده است. “

باری گفت: سنگ کلیه یکی از مهمترین دلایل نارسایی کلیه است. “سنگ کلیه ذخایر مواد معدنی است که در یک یا هر دو کلیه ایجاد می شود.” سنگ های کوچک معمولاً هنگام دفع ، دردناک هستند ، در حالی که سنگ های بزرگ می توانند کل کلیه را تحت تأثیر قرار دهند و بدون هیچ علامتی صدمه جدی به کلیه وارد کنند.

وی با تأکید بر اینکه در تعداد قابل توجهی از بیماران ، سنگ کلیه ارثی است و علت خاصی در شکل گیری آنها پیدا نکردیم ، وی به سابقه این بیماری در خانواده و علائم عفونت ادراری اشاره کرد. یکی از مهمترین علائم بیماری است.

نحوه جلوگیری از عود سنگ کلیه

بصاری افزود: “برای جلوگیری از عود مجدد سنگ ها ، باید علاج معالجه شود.” به بیماران توصیه می شود روزانه دو تا سه لیتر بنوشند. زیرا مصرف مقادیر زیادی مایعات اولین شرط برای درمان انواع سنگ و جلوگیری از شکل گیری آن است. همچنین از بین بردن مصرف نمک متداول و به حداقل رساندن مصرف گوشت و پروتئین حیوانی ، همه توصیه های دیگر برای جلوگیری از عود بیماری است.

وی گفت: “ساختمان های سنگی در تعداد زیادی از بیماران به ارث رسیده است ، بنابراین مراجعه به موقع و غربالگری لازم برای غربالگری و معالجه لازم از آسیب دائمی کلیه ها جلوگیری می کند.”

شایع ترین مشکل ادراری

دکتر بصیری گفت: بیماری کلیه ، عفونت ادراری ، سنگ کلیه و بیماری پروستات شایعترین مشکلات دستگاه ادراری است. به طور کلی ، هر مشکل 30٪ از بیماری کلیه را تشکیل می دهد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، که به بیماری لگن و دیابت مجرای ادراری اشاره دارد ، اظهار داشت: این بیماری یک وضعیت مادرزادی و ژنتیکی است در روش درمان افراد مبتلا به بیماری شدید کلیوی. آنها عادی تلقی می شوند. ” تورم کلیه و آسیب کلیه مهمترین و بدترین عارضه بیماری است.

وی گفت: برخی موارد بیماری کلیوی در سنین اولتراسوند پیشرفته قابل تشخیص است. با رویکردهای نوآورانه ، امکان یک درمان سریعتر و کمتر دردناک تر از بیماری لگن از بین می رود و افرادی که سابقه بیماری ارثی دارند ، باید در نظر بگیرند.

وی گفت: “عدم درمان در مبتلایان به سندرم نفروتیک طولانی مدت باعث انقباض مثانه می شود و ادرار باقیمانده در مثانه باعث عفونت های مکرر می شود.” به احتمال زیاد همه کلیه ها را از بین می برد. “

علائم اصلی عفونت کلیه و مجاری ادراری است

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توصیه می کند: بی اختیاری ادرار ، نشت ادرار ، عوارض جانبی طولانی مدت ، عفونت های مکرر مجاری ادراری و بی اختیاری ادرار می تواند علائم مهم بیماری کلیوی و کلیوی باشد. ادرار در هر سنی مورد نیاز خواهد بود. توجه ویژه.

رئیس مرکز تحقیقات کلیه و کلیه دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی گفت: سرطان پروستات یکی از شایعترین سرطان ها در مردان است. وی افزود: “امروزه نشان داده شده است كه سرطان پروستات به ارث می رسد و مردان باید در دفع ادرار از جمله دفع ادرار مكرر و لخته شدن خون نیز تغییری ایجاد كنند.” ادرار را جدی بگیرید و حتماً برای معاینه به پزشک مراجعه کنید.

علل نارسایی کلیه و عفونت در زنان

وی در پایان گفت: “زنان قبل از یائسگی نیز باید بدانند که در این مرحله به دلیل تغییر در تولید هورمون هایی مانند استروژن و پروژسترون در ناحیه تناسلی ، مخاط خشک و چسبنده می شود و ادرار آزاد نمی شود.” به درستی دفع کنید. ” این می تواند منجر به نارسایی کلیه و عفونت در زنان شود.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا