عمومی

راه‌های تحقق ساخت سالانه یک میلیون مسکن

به گزارش شبکه رسانه های خبری.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ضمن شرکت در برنامه “تترمشب” گفت 54000 هکتار زمین برای دستیابی به 1 میلیون ساخت سالانه در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

وی افزود: “حداکثر استفاده از ظرفیت مصوب طرح جامع شهر ، ادغام زمین های موجود در محدوده محدوده شهر و احیای بافت های فرسوده در هسته اصلی شهر.” از جمله اولویت های ساخت مسکن.

وی گفت: “من با درج مصالح ساختمانی در بورس اوراق بهادار مخالفم.” در نتیجه لیست مواد ساختمانی در بورس سهام ، در یک ماه گذشته قیمت سیمان چهار برابر افزایش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ابتدای مردادماه از جای خالی مالیات گرفته شده است ، گفت: تاکنون 1.3 میلیون واحد مسکونی خالی شناسایی شده است که شامل 60 درصد جای خالی است.

وی گفت: تاکنون 3 میلیون نفر در سیستم املاک و مستغلات ثبت نام کرده اند و ما برای تأیید تعداد خانه ها به متقاضی پیامی خواهیم فرستاد.

وی گفت: بسیاری از دارندگان واحدهای خالی اشخاص حقوقی هستند و مالیات این واحدها نیز دو برابر شده است.

وزیر راه و شهرسازی تأیید کرد که در حال حاضر 534،000 خانه در 100،000 پروژه در برنامه اقدام ملی مسکن در دست اجرا است.
آشور با بیان اینکه در حال حاضر 1700 کیلومتر راه آهن در دست ساخت داریم ، افزود: “حدود 700 کیلومتر از این خطوط در مقابل رئیس جمهور به بهره برداری می رسد و سایر بخشها در حال تکمیل است.”

به گفته وزیر راه و شهرسازی ، متوسط ​​ساخت راه آهن و راه آهن در کشور در طول تاریخ راه آهن حداکثر 150 کیلومتر در سال بوده است و امروز این تعداد به 600 کیلومتر می رسد که یک رکورد است.

دکمه بازگشت به بالا