تازه های کسب و کارعمومی

راهکارهای افزایش عمر مفید درب فولد آپ

درب اتوماتیک هوشمند صنعتی چیست؟

این نوع از  درب ها اندازه‌های بزرگی دارند و در انبارها، سوله‌ها، نیروگاه‌ها، کارخانجات و غیره استفاده می‌شوند. این نوع درب نیز مانند سایر درب‌های هوشمند به صورت اتوماتیک باز و بسته می‌شود و انواع مختلفی دارد که هر کدام کارکرد خاص خود را دارند.

در صورتی که شما دارنده یک واحد صنعتی هستید می‌توانید از درب اتوماتیک صنعتی در قسمت ورودی ساختمان استفاده کنید و از امنیت بالا، دوام عالی وکیفیت خوب آن بهره ببرید. جنس درب‌های صنعتی عمومی از فلز آلومینیوم است و تیغه‌های آن‌ها از آلومینیوم ساخته می‌شود. این درب‌ها در مدل‌های مختلف ساخته می شود و هر کدام قابلیت جداگانه دارند. در یک تقسیم‌بندی کلی این درب به ریلی، کرکره‌ای و اتوماتیک، سکشنال و فولد آپ تقسیم بندی می‌شود.

درب اتوماتیک هوشمند ریلی

در ساخت این نوع درب صنعتی از جک ریلی استفاده می‌شود و قابلیت استفاده در اماکن مختلفی مانند مجتمع‌های تجاری، فرودگاه، کارخانجات و غیره را دارد. برای اینکه عمر مفید درب اتوماتیک هوشمند ریلی افزایش پیدا کند بهتر است مواردی مانند روان بودن حرکت درب، استفاده از میل ترانس با کیفیت برای حرکت درب، استفاده از قرقره‌های باکیفیت و تاب نداشتن درب را رعایت کنید. جنس درب اتوماتیک هوشمند ریلی یا کشویی بیشتر از نوع آلومینیوم و گاهی در ترکیب آلومینیوم با فلزات دیگر است. این نوع درب مانند سایر انواع درب اتوماتیک در زمان قطع برق که باتری ذخیره نداشته باشد، به وسیله سیستم خلاص کن کار می‌کند.

در مکان‌هایی که کم عرض هستند می‌توان از درب اتوماتیک هوشمند ریلی استفاده کرد، زیرا عرض فضا را به خوبی پوشش می‌دهد. گیربکس‌های به کار رفته در این نوع درب صنعتی بسیار قدرتمند هستند و توان جابجایی درب صنعتی تا وزن ۴۰۰ کیلوگرم را نیز دارند. به همین دلیل هم سیستم موتوری نصب شده روی این در بسیار قوی است و باز و بسته کردن درب را به راحتی انجام می‌دهد.

 درب اتوماتیک هوشمند کرکره‌ای

این درب صنعتی به درب رول آپ نیز معروف است. درب کرکره‌ای با توجه به نوع تیغه‌های به کار رفته در آن، وزن و ابعاد در به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. این نوع درب مقاومت و استحکام خوبی در برابر شرایط محیطی مختلف دارد و از نظر ایمنی هم کاملاً محکم است و امنیت بالایی در آن رعایت شده است. می‌توان گفت درب اتوماتیک هوشمند کرکره‌ای یکی از انواع درب‌های صنعتی پرکاربرد در اماکن صنعتی جهان است.

درب فولد آپ

اگر یک مکان صنعتی دارای ورودی هایی با ابعاد بسیار بزرگ و وسیع باشد، می‌توان از درب فولد آپ در آن استفاده کرد. مثلا در ورودی آشیانه هواپیما از درب فولد آپ استفاده می‌کنند.  جنس این نوع درب صنعتی معمولاً از پی وی سی ساخته می‌شود و انعطاف پذیری بالایی هم دارد. انواع کارکرد و فرآیند حرکت درب فولد آپ شباهت زیادی به نوع کارکرد درب کرکره‌ای دارد. ولی بیشتر اوقات سرعت حرکت درب فولد آپ کمتر از درب کرکره‌ای است. همچنین هر دو نوع درب از نظر طاحی هم تفاوت‌هایی با هم دارند.

مزایای درب های اتوماتیک چیست:

_شکل و ظاهر ساختمان مورد استفاده را شیک می کند و جلوه ی زیبایی به آن می بخشد و همین عامل سبب جذب مشتری در اماکن تجاری و تفریحی و خدماتی می شود.
_در برابر سایش و گرما مقاوم است.
_ به دلیل اینکه مانند درب های دیگر به طور دائم باز نیست و به هنگام ورود و خروج باز و بسته می شود، از هدر رفت انرژی جلوگیری کرده و در مصرف آن جلوگیری می کند.
_دارای سرعت عملکرد مناسبی است و به همین دلیل بهترین کارکرد و کاربرد را در مکان های شلوغ و پرتردد دارد و از ایجاد ترافیک و شلوغی در ورودی جلوگیری می کند.
_ بیشترین و بهترین استفاده از محل و مکان موجود را دارد.
_می توانید در طرح و مدل و اندازه ی دلخواهتان تولید درب را سفارش کنید و درب اتوماتیکی طبق سلیقه خودتان و متناسب با فضای مورد نظرتان داشته باشید.
_دارای امنیت و ایمنی بالایی است که از صدمات و تلفات جانی جلوگیری می کند که همین یک مورد، سبب می شود که نسبت به درب های دیگر کاربرد زیادی داشته باشد.
_در اماکن پرتردد از ورود آلاینده ها و گرد و غبار به داخل جلوگیری می کند.
_ یکی از مزایای درب های اتوماتیک راحتی و آسانی استفاده از آن است. مثلا هنگام ورود و خروج نیاز نیست که شما وسایلی که به همراه دارید را زمین گذاشته و سپس در را باز کنید. یا هنگامی که کودکی را همراه خود دارید استفاده و باز وبسته کردن درب های دیگر برایتان مقداری مشکل است ولی درب های اتوماتیک این مشکل شمارا حل نموده و آسایش شما را با باز و بسته کردن خودکار فراهم نموده است.
_با نصب درب های اتوماتیک خیالتان از بابت سارقان آسوده است زیرا درب های اتوماتیک از ایمنی بالایی برخوردار هستند و شما نیازی به قفل های دیگر یا سیستم های امنیتی بیش تری ندارید و درب های اتوماتیک با توجه به این که بالاترین استاندارد های کیفی و ایمنی را دارند، از دارایی شما به بهترین شکل ممکن محافظت می کنند و مانع دستبرد سارقان و دزدان می شوند.
_علاوه بر این که درب های اتوماتیک جلوه ی زیبا و منحصر به فردی به ساختمان و محل کار و زندگی شما می دهدط باعث افزایش اعتبار ساختمان شما نیز می شود.
_به دلیل این که در تولید و طراحی درب های اتوماتیک و بالابردن کیفیت آن از بهترین مواد و مرغوب ترین مواد استفاده می شود، دارای کیفیت بالایی است.

آپشن های جدید انواع درب اتوماتیک چیست؟

  • مرکز برنامه ریزی سیستم یا کلید کنترل درب: این قطعه سبب می شود که افراد بتوانند وضعیت کارکرد درب اتوماتیک را تغییر دهند. این وضعیت ها بین ۳ الی ۷ حالت اصلی بر روی کلید کنترل، وجود دارد. کاربرد این نوع درب های اتوماتیک در فضاهای داخلی با ترافیک کم است تا نیازی به باتری بک آپ و قفل الکترومکانیکی نباشد، زیرا در این نوع درب ها، باطری بک آپ و قفل الکترونیکی وصل نمی شود.
    حفظ دمای محیط با وضعیت نیمه باز درب اتوماتیک: عملکرد وضعیت نیمه باز مانند حالت اتوماتیک است. تنها تفاوت حالت نیمه باز با اتوماتیک، در میزان باز شدن لت متحرک است. این وضعیت در زمستان و برای حفظ گرمای داخل و در تابستان برای پیشگیری از هدر رفت انرژی سرمایشی به محیط خارج، مورد استفاده قرار می گیرد.
    وضعیت تمام باز درب اتوماتیک: اشخاص برای باز ماندن کامل درب اتوماتیک از این وضعیت استفاده می کنند. این وضعیت زمانی مورد کاربرد قرار می گیرد که کاربر به گردش هوا در فضای داخلی نیاز داشته باشد.
    وضعیت یک طرفه درب اتوماتیک: کاربرد این وضعیت در اماکنی می باشد که افراد داخل آن محیط به راحتی خارج می شوند ولی برای ورود به داخل، باید افراد درخواست اجازه ورود نموده یا از دستگاههای کنترل تردد، استفاده کنند.مانند بانک ها که در پایان ساعات کاری، افراد به راحتی از داخل شعبه خارج می شوند ولی افراد امکان ورود به داخل محیط ندارند.
    قابلیت قفل شدن درب اتوماتیک: درب های اتوماتیک از قابلیت قفل شدن به روش های مختلفی برخوردار هستند. افراد به راحتی می توانند با چرخاندن یک کلید، ورودی خود را ایمن کنند. تنها راه ورود به داخل هم از طریق ریموت کنترل می باشد یا باید وضعیت کلید کنترل را از حالت قفل خارج کرد.
    ویژگی قفل موتور درب اتوماتیک: با قفل موتور درب اتوماتیک، موتور در مدار باقی مانده و سبب وارد کردن فشار ضعیف به لت های متحرک می شود‌. در نتیجه سبب بسته نگه داشتن درب می شود. در این زمان،

انواع سنسور برای درب اتوماتیک:

وظیفه این قسمت، دریافت پیام حرکت افراد و مخابره آن به مدار کنترل برای باز شدن درب اتوماتیک است. چشمی ها دارای انواع و کارکردهای متفاوتی هستند.

  • سنسور مادون قرمز اکتیو درب اتوماتیک: این سنسور دارای مادون قرمز می باشد که نزدیک شدن افراد و اجسام، باعث شکسته شدن مادون قرمز می شود. درنتیجه سبب فرستادن سیگنال به سنسور و باز شدن درب های اتوماتیک می شود.
    سنسور مادون قرمز پسیو درب اتوماتیک: عملکرد این نوع سنسور مانند سنسور قبلی است. با این تفاوت که مدل سنسور پسیو، از سیستم حرارتی نیز برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک استفاده می کند.
    سنسور مایکروویو درب اتوماتیک: این نوع سنسور از طریق فرستنده، امواجی به محیط اطراف خود پخش کرده و در صورتی که جسم یا فردی در معرض این امواج قرار گیرد، تغییرات طول موج سبب باز شدن درب اتوماتیک می شود.

انواع درب اتوماتیک بدون قاب:

  • درب اتوماتیک دو جداره: یکی از انواع درب اتوماتیک، درب دو جداره می باشد. این نوع درب، مقاومت بالایی در برابر رطوبت و ضربه دارد. درب اتوماتیک دوجداره در صورت شکستگی، تبدیل به تکه های ریزی می شود که برنده نبوده و هیچ آسیبی وارد نمی کند.
    درب برقی سه جداره: این نوع درب اتوماتیک در مقایسه با درب دوجداره، مقاومت بالایی داشته و قیمت بیشتری نیز دارد. درب برقی سه جداره دارای گاز مخصوصی می باشد که در بین سه لایه آن وجود دارد. بنابراین عایق خوبی در برابر حرارت و صدا است.
    درب اتومات فریم فریم لس کشویی: این نوع درب اتوماتیک، حرکت روانی داشته و مناسب محیط هایی است که با کمبود فضا مواجه هستند.
    درب اتومات بدون قاب لولایی: این نوع درب به دلیل اشغال فضای کم، برای اماکنی که دارای فضای محدودی هستند، مناسب می باشد. عملکرد درب اتوماتیک بدون قاب لولایی مانند درب اتوماتیک لولایی فریم دار است و تنها تفاوتشان در قاب دورشان می باشد.

راه هایی جهت افزایش عمر مفید درب های اتوماتیک

بهترین راه برای افزایش عمر مفید درب های اتوماتیک این است که با شرایط نگهداری این نوع درب آشنا باشید و اصول آن را رعایت کنید تا بتوان کارایی درب را برای مدت طولانی تضمین کرد. درب اتوماتیک در ساختمان جز قطعات و تجهیزات بزرگ و متحرکه یک خانه و یا قسمت ورودی یک فروشگاه و غیره به حساب می‌ آید و به طور مداوم نیاز به سرویس و نگهداری دارند. به همین دلیل هم برای سرویس و نگهداری درب اتوماتیک می بایست به صورت ادواری سخت‌ افزارهای درب، غلتک‌ ها، چشمه‌ های درب و کابل ها مورد ارزیابی قرار بگیرند.

در صورتی که قطعه خاصی در آن دچار شکستگی، فرسودگی و یا سایش شده باشد باید آن را تعویض کرد. علاوه بر  آن چشمه‌ های درب و قطعات سخت افزاری آن بیشتر تحت فشار و تنش هستند و اگر دچار آسیب شوند می‌ توانند به تمامی درب آسیب وارد کنند.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که ریل‌ ها، لولاها، غلتک و چشمه‌ ها نیاز دارند که به صورت دوره‌ ای روان کاری شوند. برای این کار می‌ توان از دفترچه راهنمای درب نیز کمک گرفت. برای روان کاری قسمت‌ هایی که نیاز به روغن‌ کاری دارد باید از سیلیکون اسپری و یا روغن لیتیوم سفید استفاده کرد.

یک درب اتوماتیک سالم باید حرکت آرام داشته باشد و با مقاومت کم حرکت کند. اگر غیر از این بود باید از یک فرد متخصص حرفه‌ ای بخواهید که سیستم درب را تنظیم نماید. بهتر است ریموت کنترل درب را از دسترس کودکان دور نگه دارید. همچنین هنگامی که در در حال حرکت است، حرکت آن را مختل نکنید و اجازه دهید که عملیات باز یا بسته شدن درب به طور کامل انجام شود.

راحت بودن  

درب های اتوماتیک نیاز به دخالت هیچ نوع نیرویی برای اجرا و حرکت کردن ندارند. برای کاربرانی که بار یا هر وسیله ای در دست دارند و نمیتوانند از دست خود استفاده کنند، معلولین، کودکان بهترین است.

امنیت و مناسب بودن

درب های اتوماتیک به به صورت پایه مایلند یک محیط امن، راحتی را برای همه به وجود بیاورند. از بابت امنیت هم میتوانند این اطمینان را به شما بدهند که در صورت استفاده نشدن بسته هستند. برای قفل بودن نیاز به هیچ نوع قفل یا سیستم امنیتی ندارند.

دکمه بازگشت به بالا