اجتماعی

راهکارهایی برای کاهش ضایعات غذایی

سلام آنلاین/ خراسان رضوی نگهداری سبزیجات و میوه های تازه طعم و مواد مغذی خود را حفظ می کند. بث استارک، متخصص تغذیه گفت: اکثر سبزیجات سرشار از ویتامین هستند، اما ارزش غذایی خود را بلافاصله پس از برداشت به دلیل قرار گرفتن در معرض باد، نور و گرما و زمانی که از مزرعه به سمت بازار نقل مکان می کنند، از دست می دهند.

به نقل از بت استارک، “با ذخیره سازی مناسب میوه ها و سبزیجات تازه، نه تنها می توانید بهترین تجربه غذایی را از نظر طعم و بافت به دست آورید، بلکه می توانید حداکثر حفظ مواد مغذی را تضمین کنید.” همچنین، زیرا زمانی که سبزیجات تازه و میوه ها درست نیستند.” توسط سلامت نیوز وقتی ذخیره می شوند، می توانند به سرعت فاسد شوند یا طعم و بافت کمتری داشته باشند.

با استفاده از برخی راهکارها می توانید سبزیجات و میوه های خود را برای مدت طولانی نگه دارید و البته ضایعات مواد غذایی را کاهش دهید. به عنوان مثال، بهتر است گوجه فرنگی های رسیده را نگهداری کنید تا میوه های رسیده.

موارد زیر مهمترین موارد برای نگهداری بهتر سبزیجات و میوه ها هستند.

روی جدا کردن میوه ها و سبزیجات تمرکز کنید

لیزا جونز، متخصص تغذیه در فیلادلفیا، می‌گوید بسیاری از غذاهای گیاهی را می‌توان در کیسه‌های پلاستیکی و یخچال نگهداری کرد، اما باید دانست که برخی از این مواد گاز اتیلن تولید می‌کنند که باعث رسیدن و تجزیه سریع آنها می‌شود. اتیلن یک هورمون گیاهی است که با رشد و نمو گیاه مرتبط است.

برخی از میوه هایی که گاز اتیلن تولید می کنند عبارتند از سیب، زردآلو، موز و طالبی. از طرف دیگر، نگهداری قارچ ها در کیسه های کاغذی قهوه ای برای نگهداری این ماده ایده خوبی است زیرا رطوبت اضافی قالب را جذب کرده و از آسیب محافظت می کند.

بهتر است گوجه‌فرنگی‌ها را بعد از دو یا سه روز در یخچال قرار دهید، اما بهتر است تا حد امکان آن‌ها را خارج از یخچال نگه دارید و وقتی کاملاً رسید، مصرف کنید یا در یخچال بگذارید. همچنین لازم به ذکر است که سیب زمینی سرخ شده را نباید در یخچال نگهداری کرد زیرا طعم آن را تحت تاثیر قرار می دهد و بهتر است در مکانی تاریک و دارای تهویه مناسب نگهداری شود.

غذای منجمد

انجماد یکی از ساده ترین راه ها برای نگهداری مواد غذایی گیاهی است. استارک می گوید: «تقریباً همه سبزیجات به جز کلم و سیب زمینی را می توان منجمد کرد. قبل از انجماد، مواد را یک تا سه دقیقه بجوشانید، سپس در آب یخ قرار دهید تا سریع خنک شود و بپیچید.

از غذا در کمترین زمان ممکن استفاده کنید.

غذاهای گیاهی خوراکی باید در کمترین زمان ممکن مصرف شود تا غذای آنها حفظ شود و البته طعم بهتری داشته باشد. بهترین زمان مصرف 2 تا 3 روز بعد از غذا است.

خشک

خشک کردن یک راه آسان برای تازه نگه داشتن سبزیجات و میوه ها است، اما از افزودن روغن یا چربی خودداری کنید. می توانید آن را در فر با دمای 200 درجه به مدت 6 تا 8 ساعت خشک کنید یا به مدت 8 تا 12 ساعت در آفتاب قرار دهید.

از محصولات تازه و فلفل استفاده کنید

محصولاتی مانند چغندر، کلم، قارچ و ماهی مرکب تازه بخورید تا بتوانید بیشترین بهره را از آنها ببرید. البته برخی از مواد را با چیدن می توانید برای مدت طولانی نگه دارید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا