اجتماعی

راز کشت قهوه بهتر چیست؟

سلام آنلاین/ خراسان رضوی نیویورک (رویترز هلث) – بر اساس تحقیقات جدید، دانه های قهوه برای محافظت و گرده افشانی گیاهان قهوه از نظر پرندگان و زنبورها بزرگتر و غنی تر می شوند.

بدون کمک این پرندگان که هزاران مایل را طی می کنند، کشاورزان قهوه با 25 درصد کاهش بازده مواجه خواهند شد. که قیمت قهوه را حدود 1066 دلار در هکتار کاهش می دهد. این برای صنعت قهوه 26 میلیارد دلاری مهم است، زیرا مصرف‌کنندگان، کشاورزان و شرکت‌ها به شدت به تلاش‌های بدون مزد طبیعت برای نیروی کار صبحگاهی خود متکی هستند، اما یافته‌ها پیامدهای مهمی دارند. گسترده.

این مطالعه، اولین مطالعه در نوع خود، با استفاده از آزمایش بر روی 30 مزرعه قهوه انجام شد و نشان داد که مشارکت طبیعی، آلودگی زنبور عسل و کنترل آفات توسط پرندگان به طور قابل توجهی موثرتر از مشارکت جداگانه از هر یک بود.

الخاندرا مارتینز سالیناس، محقق مرکز تحقیقات کشاورزی گرمسیری و آموزش عالی (CATIE) می گوید: “تاکنون محققان فواید طبیعت را به طور جداگانه محاسبه کرده و سپس به روشی ساده اما طبیعی جمع آوری کرده اند.” ” تبادلات مهم ما اهمیت زیست‌محیطی و اقتصادی این تعاملات را در اولین آزمایش‌های واقعی در مزارع واقعی نشان می‌دهیم.

تیلور ریکتس از موسسه محیط زیست گند در دانشگاه گفت: “این نتایج نشان می دهد که ارزیابی های گذشته از خدمات زیست محیطی فردی، از جمله تلاش های کلیدی جهانی مانند شورای بین دولتی در زمینه تنوع زیستی و خدمات اکوسیستمی (IPBES)، درست است. فواید.” ورمونت برآورد تنوع زیستی برای کشاورزی و رفاه انسان. این تعاملات مثبت به این معنی است که خدمات اکوسیستمی ارزش مشترک بیشتری نسبت به خدمات جداگانه دارند.

برای این آزمایش، محققان از آمریکای لاتین و ایالات متحده، گیاهان قهوه را در 30 مزرعه با ترکیبی از شبکه های بزرگ و شبکه های کوچک فرآوری کردند. آنها پرندگان و زنبورها را بیرون نگه داشتند. آنها چهار طرح اصلی را آزمایش کردند. فعالیت پرندگان به تنهایی (کنترل آفات)، فعالیت زنبورها به تنهایی (آلودگی)، عدم تحرک پرندگان و زنبورها و در نهایت محیط طبیعی که زنبورها و پرندگان در آن حشراتی مانند دانه قهوه را آلوده کرده و می خورند. که یکی از خطرناک ترین آفات قهوه است. تولید در سراسر جهان رایگان است.

نتایج این تحقیق نشان می دهد که تأثیر مثبت رفتار مشترک پرندگان و زنبورها بر تشکیل، وزن و یکنواختی میوه که عامل مهمی در کیفیت و ارزش آن است، بیشتر از تأثیر جداگانه آن است. در واقع، بدون پرندگان و زنبورها، متوسط ​​محصول حدود 25 درصد کاهش یافت و به حدود 1066 دلار در هکتار رسید.

ناتالیا آریستیزبال، دانشجوی دکترا در مؤسسه محیط‌زیست گند و دانشکده محیط‌زیست و منابع طبیعی روبنشتاین، گفت: «یکی از دلایل اصلی که ما این مشارکت‌ها را اندازه‌گیری می‌کنیم، کمک به حفاظت از گونه‌هایی است که به آنها وابسته‌ایم و گاهی اوقات مهم هستند.» ما نمی دانیم. پرندگان، زنبورها و میلیون ها گونه دیگر به زندگی و معیشت ما کمک می کنند، اما با تهدیداتی مانند تخریب زیستگاه و تغییرات آب و هوایی مواجه هستند.

یکی از قابل توجه ترین جنبه های این مطالعه این بود که بسیاری از پرندگانی که کنترل آفات را برای گیاهان قهوه کاستاریکا فراهم می کنند هزاران مایل از کانادا و ایالات متحده از جمله ورمونت مهاجرت کردند. جایی که گروه تحقیقاتی دانشگاه ورمونت مستقر است.

این تیم همچنین در حال مطالعه چگونگی تأثیر تغییر مناظر مزرعه بر توانایی پرندگان و زنبورها برای بهره مندی از تولید قهوه هستند. آنها توسط خدمات ماهی و حیات وحش ایالات متحده تحت حفاظت از پرندگان مهاجر گرمسیری پشتیبانی می شوند.

این یافته ها در Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا