اقتصادی

دژپسند: بسته سیاستی وزارت اقتصاد موجب رشد اقتصادی مثبت است

وزیر اقتصاد و دارایی اجرای بسته سیاست وزارت اقتصاد را برای پاسخگویی به شعار سالانه و رشد مثبت اقتصادی در سال 1400 در نظر گرفت.

به گزارش سلام آنلاین ، فهاد دیپسون با بیان اینکه سال 1400 توسط مقام معظم رهبری به عنوان تولید ، حمایت و حواس پرتی منصوب شد اظهار داشت: برای رسیدن به شعار سال ، بسته سیاستگذاری مربوطه تدوین شده و از زمان وزارت در دستور کار قرار گرفته است. اوایل امسال راه اندازی شد.

وی افزود: “در این بسته سیاست ، برای تأکید بر بهبود رشد و تولید کشور ، الگویی از عواملی که بر رشد اقتصادی تأثیر می گذارند بر اساس عواملی مانند ثبات اقتصادی ، سرمایه اجتماعی ، حکمرانی خوب ، توسعه مالی است. اقتصادی مبتنی بر دانش و فضای کسب و کار. همچنین منابع فوری: سرمایه ، تغذیه ، نیروی انسانی ، عوامل اصلی و بهره وری – از لحاظ نظری بر اساس رشد اقتصادی و تحقیقات طراحی شده اند.

دژپسند افزود: “بسته 1400 سیاست به 5 بخش تقسیم می شود: مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار ، تسهیل مالیات ، تسهیل گمرک ، هماهنگی تأمین مالی و سرمایه گذاری و تأمین مالی و مدیریت دارایی های دولت”.

وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه این مجموعه سیاست ها و برنامه ها برای پاسخگویی به شعار سالانه و هدف رشد مثبت اقتصادی در سال 1400 تنظیم شده است ، تأکید کرد: ادارات مختلف این وزارتخانه باید وظایف خود را برای اجرای بسته انجام دهند. تاثیر گذار.

وی گفت: “تمام واحدهای مجری باید دستورالعمل های دقیق را مطابق با قوانین مربوط به بسته سیاست تهیه کنند و در صورت نیاز به تغییر ، اصلاح یا تصویب اقدامات ذکر شده در بسته سیاست ، آنها باید پیشنهاد خود را ارائه دهند (جدید پیش نویس))) بده.

سرانجام ، دژپسند خاطرنشان کرد که علاوه بر نظارت دقیق ، باید مقدمات انجام فعالیت های برنامه ریزی شده در پایان دوره دوازدهم دولت در زمان مقرر فراهم شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا