بین الملل

ده‌ها دیپلمات باسابقه وزارت خارجه آمریکا خواستار برکناری ترامپ شدند

اعتراض دیپلمات های آمریکایی به رئیس جمهور فعلی در تاریخ 232 ساله وزارت بی سابقه است.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه در این نامه پمپئو را به دلیل خودداری از صدور بیانیه پذیرفتن بدون قید و شرط جو بایدن پیروزی انتخابات 2020 (3 نوامبر) به دلیل اقدامات خود مقصر دانست. تحریک ترامپ برای تحریک شورش های خشن. آنها بارها اعتراض کردند.

سیاست خارجی نمی توانست تعداد امضا کنندگان نامه را به طور مستقل تأیید کند ، اما یک امضا کننده که خواست نامش فاش نشود ، گفت که این نامه توسط 175 دیپلمات و مقامات ارشد وزارت خارجه امضا شده است که اکثر آنها خارجی هستند. وکیل. آره.

این نامه فراتر از اولین پیام است ، و بحث گسترده ای را در مورد چگونگی تضعیف اقدامات رئیس جمهور در وضعیت سیاست خارجی ایالات متحده و نهادهای دموکراتیک آن برجسته می کند و از پمپئو می خواهد که از مشاوره با سایر مقامات دولتی در مورد فعال سازی متمم 25 درباره برکناری رئیس جمهور است.

“برای دومین بار در یک هفته بی سابقه است که یک مقام ارشد وزارت امور خارجه ایالات متحده نارضایتی شخصی خود را از ایالات متحده برای محکوم کردن اقدامات ترامپ ابراز کرده است. . گرچه نامه های نارضایتی گذشته بر سیاست های ایالات متحده یا اقدامات مدیریت وزارت امور خارجه متمرکز بود ، اما آنها به ایده شناسایی رئیس جمهور به عنوان تهدیدی برای دموکراسی نزدیک نشدند. .

اگرچه پمپئو در توئیتر خود اعلام کرد که خشونت کنگره را غیر قابل قبول می داند ، اما از ترامپ سخنی نگفت.

جورج لی ، یک نماینده ارشد حزب دموکرات در کمیته امور خارجه مجلس ، بار دیگر بر نارضایتی خود از پمپئو به دلیل انتقاد نکردن از ترامپ تأکید کرد و بر حمایت روز افزون خود تأکید کرد. از حزب او در این جنبش اتهام.

ساعاتی پس از پایان سخنرانی ترامپ چهارشنبه شب ، جلسه استماع مشترک کنگره به سرپرستی مایک پنس آغاز شد ، اما صبح زود اخبار نمایندگان پارلمان کالج حامی انتخابات خبرساز شد. طرفداران ترامپ را لرزاند و لرزاند. آیا ساختمان مجلس است.

به تعویق نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای شمارش آرای رئیس جمهور منتخب که با قیام طرفداران دونالد ترامپ در داخل مجلس نمایندگان متوقف شد ، واکنش بین المللی و رهبران جهان را برانگیخته است. و بسیاری از مقامات ترامپ و حامیان وی را مسئول اقدامات خود دانسته اند. این قیام نگرانی هایی را درباره آنچه در واشنگتن اتفاق می افتد ایجاد کرده است.

هنگامی که طرفداران ترامپ به پایتخت حمله کردند و سعی کردند وارد ساختمانی شوند که رأی دهندگان کالج در آن شمارش می کردند ، همه درها قفل شد و نیروهای امنیتی در برابر شورشیان صف کشیدند.

در این شورش ها حداقل پنج نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند. برخی از آنها افسر پلیس هستند. دست کم 53 نفر در جریان شورش ها دستگیر شدند.

وقتی هواداران ترامپ وارد کنگره می شوند و جلسه استماع مشترک کنگره به تعویق می افتد ، جو بایدن تأکید کرد که هجوم طرفداران ترامپ به مجلس شورش است ، نه اعتراض. مردم دنیا و حتی فرزندان ما این صحنه های دردناک و نمایش های وحشتناک را دیده اند. آنچه در پایتخت آمریکا دیده می شود؟ او به ترامپ گفت که کافی است.

310 310

دکمه بازگشت به بالا