علمی و پزشکی

دلار بخریم یا نه؟ – سلام آنلاین

امیرحسین کریم زاده با اشاره به اینکه بازارهای بزرگی مانند طلا ، سکه ، دلار و خانه ها به سطح قیمت رسیده اند ، اظهار داشت: دلار می تواند تا مرز 23 هزار سقوط کند. نرخ واقعی دلار در فردا 20 هزار دلار است که نوسانات آن ممکن است فردا از 17000 تا 23000 باشد.

وی گفت: بودجه پایانی سال آینده 11 هزار و 500 تومان و بازار آزاد آن 20 درصد بیشتر است. دلار زیر 15000 دلار توجیه پذیر نیست.

وی گفت: با نزدیک شدن به پایان سال مالی چین در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه و سال جدید ، تقاضا برای دلار افزایش می یابد و دلار نوسان می کند. در هر صورت ، ماهیت عمومی دلار رو به کاهش است. همچنین ، اگر دلار سقوط کند ، سکه و طلا نیز سقوط می کنند.

کریم زاده افزود: “ما باید منتظر باشیم که قیمت طلا ، سکه و دلار تا پایان امسال کاهش یابد.” به نظر می رسد انتخابات امسال ایران از افزایش قیمت دلار تا پایان سال جلوگیری خواهد کرد.

وی گفت: در حال حاضر قیمت خانه بالا است و مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند.

این اقتصاددان با اشاره به وضعیت مثبت در بازارهای سرمایه گفت: “بازارهای سرمایه به پایان اصلاحات خود رسیده اند. ما انتظار داریم روندهای خوبی برای بازارهای سرمایه در ماه های دسامبر و ژانویه داشته باشیم.” البته نباید این واقعیت را نادیده بگیریم که روند کلیه سهام بازار سرمایه را نمی توان پیش بینی کرد.

کریم زاده در پایان تأیید کرد: خرید دلار تا پایان سال به هیچ وجه توصیه نمی شود. زیرا در حال حاضر ثبات در این بازار وجود ندارد. کالاهایی که هم اکنون متعلق به ارز 4،200 هستند در حال اسقاط هستند. تنها محصول نفتی که قیمت آن افزایش نیافته است ، گازوئیل است. اگر قیمت فرآورده های نفتی نیز افزایش یابد ، حمل و نقل و بازار سهام بهبود می یابد. بنابراین شاهد تورم خواهیم بود.

223224

دکمه بازگشت به بالا