فرهنگ و هنر

دستگیری ۷۰ روزنامه‌نگار در میانمار

یک روزنامه نگار آمریکایی هنگام خروج از میانمار در فرودگاه بازداشت می شود.

در آخرین پرونده دستگیری ده ها روزنامه نگار و سردبیر از زمان کودتای میانمار ، دنی فنستر ، روزنامه نگار آمریکایی با رسانه های مرزی میانمار ، روز دوشنبه میانمار را به مقصد کوالالامپور در فرودگاه بین المللی یانگون ترک کرد. .

روزنامه مرزی میانمار در بیانیه ای اعلام کرد که از علت دستگیری دنی اطلاع ندارد و خواستار آزادی فوری وی شد. کمیته حمایت از روزنامه نگاران همچنین خواستار آزادی فستر شد.

در ماه های گذشته بیش از 70 روزنامه نگار به دلیل جلوگیری از انتشار مستقل تظاهرات ضد کوتا توسط ارتش میانمار دستگیر شده اند. ارتش همچنین برخی از مجوزهای روزنامه را لغو و به خبرگزاری ها یورش برد.

فانگستر یکی از چندین روزنامه نگار خارجی است که از زمان کودتا در میانمار بازداشت شده است. بنا به گزارش آسوشیتدپرس ، دیگر روزنامه نگاران خارجی نیز دستگیر شدند ، ناتان مانگ ، یک شهروند آمریکایی و مدیر مسئول روزنامه Kamyut Media.

روز دوشنبه ، نزدیکان روزنامه نگار از وب سایت خبری مستقر برمه ای Navy که سه ماه پیش دستگیر شدند نیز گفتند که نگران سلامتی او هستند و اجازه ملاقات ندارند.

انجمن تحقیق از زندانیان سیاسی برمه می گوید 48 روزنامه نگار هنوز در بازداشت ارتش هستند و از زمان آغاز کودتا 5408 نفر بازداشت شده اند که بیشتر آنها در زندان هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا