اجتماعی

دزدی میلیاردی از خانه ۲ مهاجر در برج لاکچری نیاوران

به گزارش سلام آنلاین، متهمی که در برج مجلل نیاوران اقدام به سرقت میلیاردی کرده بود دستگیر شد.

سلام آنلاین در مطلبی نوشت: به زودی زن جوانی به کلانتری 122 دربند رفت و زمانی که مقابل نگهبانان قرار گرفت گفت: من یک مهاجر هستم و در کانادا زندگی می کنم. برای عید بزرگ به ایران آمدم و وارد خانه ام در نیاوران شدم، اما سه فرش ابریشمی، دو قالیچه، دو مجسمه برنزی و نقره ای و چهار عدد چراغدان نقره ای به سرقت رفتم.

پس از تشکیل پرونده و شکایت در دادسرای ناحیه یک، نیروی تخصصی کلانتری یکم اداری برای بررسی موضوع به محل مراجعه و متوجه شدند که خانه روبروی منزلی که صاحب آن نیز در آنجا بوده به کانادا مهاجرت کرده است. . هدف سرقت

همچنین بررسی های اولیه تایید کرد که چسبندگی درب ورودی حاکی از ورود یک سارق شناخته شده است و سرایدار به نام حامد چند روز پیش بدون تسویه حساب با مدیر ساختمان از محل کار خارج شده است. این باعث تعجب پلیس شد!

به این ترتیب، اقدامات اطلاعاتی آغاز شد و بازرسان متوجه شدند که حامد پس از خروج از برج به طور غیرقانونی اما همزمان با سه تن از دوستانش که یکی از آنها به عنوان سرایدار این ساختمان مجلل کشته شده است، به افغانستان سفر کرده است گذشته. رابطه مشکوکی دارد.

در مرحله بعد، تیم تحقیقاتی با تحلیل مقامات، چهره پنهان سه جوان را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع ذیصلاح، در عملیاتی هماهنگ آنها را دستگیر کردند.

متهمانی که در بازجویی منکر ارتکاب جرم خود شدند، پس از مواجهه با مدارک به سرقت اموال با عارضه حامد اعتراف کردند.

سرکرده باند گفت: من حدود هشت سال سرایدار این برج مجلل بودم و از حضور یا عدم حضور افرادی در خانه آنها مطلع بودم. وقتی شاکی و همسایگانش به کانادا مهاجرت کردند، نقشه دزدی از حامد و دو نفر دیگر را کشیدیم.

متهم افزود: از آنجایی که حامد مسئولیت برج فعلی را بر عهده داشت، کلید آن را در اختیار داشت و این موضوع کمک زیادی به سرقت کرد. در 20 روز شش بار به خانه شاکی و خانه همسایه رفتیم و همه چیز را دزدیدیم. پس از ارتکاب جنایت، اموال مسروقه بین ما تقسیم شد و حامد به افغانستان گریخت.

با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، متهم برای سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

47236

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا