بین الملل

در دیدار اردوغان و الکاظمی چه گذشت؟

در بیانیه دفتر نخست وزیر عراق مصطفی الکاظمی آمده است که “الکاظمی پس از یک مراسم استقبال رسمی ، با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره روابط دوجانبه گفتگو کرده است.”

بر اساس این بیانیه ، در دیدار القاعده و اردوغان ، راه های تقویت روابط در زمینه های مختلف مورد بحث قرار گرفت و تعدادی از موضوعات مورد علاقه مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه تقویت همکاری اقتصادی بین بغداد و آنکارا و دعوت از شرکتهای ترک برای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف در عراق بحث و تبادل نظر شد.

نخست وزیر عراق امروز عصر در دفتر هیئت دولت وارد آنکارا شد.

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق سه شنبه شب به منظور آماده سازی سفر الکاظمی عازم آنکارا شد و روز چهارشنبه با همتای ترکی خود مولود چاووشو در مورد روابط دو جانبه و مسائل منطقه بحث و تبادل نظر کرد. .لو.

حسن الظزا سفیر عراق در ترکیه روز یکشنبه گذشته گفت که سفر القاعده و کابینه همراه وی درهای همکاری دوجانبه و گفتگو درباره مسائل اقتصادی و تجاری را باز می کند. کارما و امنیت کلیدی با مقامات ارشد ترکیه.

وی افزود: نفوذ مرز به تروریست ها و عملیات نظامی مربوط به فعال سازی و افزایش تجارت که در حال حاضر 15 میلیارد دلار است و همچنین موارد همکاری در زمینه آب ، مرز ، صادرات و واردات. همچنین فعال شدن کمیسیون مشترک بین دو کشور ، به ویژه شورای عالی همکاری استراتژیک بین عراق و ترکیه و کمیته مشترک اقتصادی عراق به سرپرستی وزیران نفت و انرژی دو کشور. از مهمترین موضوعات مورد بحث.

الجنابی همچنین به “وجود برخی از پرونده های حقوقی دشوار در مورد دارایی های مسدود شده عراق” اشاره کرد.

وی همچنین به فرصت های سرمایه گذاری ، مبارزه با پولشویی و لزوم همکاری و هماهنگی در این زمینه اشاره کرد.

الجنابی خاطرنشان کرد که روابط دو جانبه دشوار است ، اما دو کمیته به دنبال راه حل و گفتگوی مداوم از طریق کمیته و کارشناسان فنی در زمینه های امنیت ، ثبات ، تروریسم و ​​حقوق بشر هستند. مورد شارژ یا برق. امور مالی ، مرزهای آبی و سایر موارد مورد بحث قرار خواهد گرفت.

311311

دکمه بازگشت به بالا