در جلسه اقتصاددانان با رئیسی چه گذشت؟ 

در جلسه اقتصاددانان با رئیسی چه گذشت؟ 

یک اقتصاددان جلسه اقتصاددانان دیروز با رئیس جمهور منتخب را در رابطه با دیدگاه های مختلف اقتصادی مفید خواند و گفت که چنین جلسه ای باید ادامه یابد.

حسین راغفر در مصاحبه با سلام آنلاین ، در مورد دیدار روز گذشته گروهی از اساتید و چهره های اقتصادی با گرایش متفاوت با سید ابراهیم رئیسی صحبت کرد که وی دیدگاه ها و راه حل های رویکرد دولت به مشکلات اقتصادی را ارائه داد. ، “یکی از مشکلات چنین جلساتی کمبود وقت و عدم راهنمایی روشن است که باعث می شود موضوعات و موضوعات مطرح شده در جلسه از تنوع ، هرچند به میزان محدود ، برخوردار نباشد. به نظر من ، مشارکت کلی مثبت است.

وی مهمترین فایده این نشست را بیان دیدگاه های مختلف دانست و افزود: “با این جلسه ، رئیس دولت جدید با دیدگاه های مختلف اقتصادی بیشتر آشنا می شود و اولویت ها و مسائل اقتصادی را با دقت بیشتری بررسی می كند.” به همین دلیل جلسه دیروز بسیار مهم بود. ” البته چنین جلساتی نمی تواند راه حل های آینده را تعیین کند. تاکنون ، سه دهه پس از آغاز جنگ ، ایدئولوژی حاکم بر سیستم تصمیم گیری اقتصادی کشور و انحصار ایدئولوژی وجود دارد که این یکی از دلایل بحران کنونی است.

وی گفت: “وقتی دیدگاه های متفاوت و متناقض دیده نشود ، مجاز به انتقاد از اقداماتی نیست كه یكی از دلایل بحران فعلی است و جلسه دیروز فرصت جدیدی را برای این امر فراهم آورد.” كه امیدوارم ادامه یابد. “وضعیت فعلی کشور مهم است و باید فرصتی برای استفاده از همه توانایی ها برای یافتن راه حل های مناسب تر و عملی برای مشکلات اقتصادی کشور وجود داشته باشد.

راغفر گفت: “به جز مدت زمان محدودی در جلسات پرسش و پاسخ كه به افراد كمتری فرصت ارائه ایده ها و نتایج عملی خود را می دهد ، به طور كلی برای سیاست گذاران مفید است.” به دلیل محدودیت زمانی ، تدوین برنامه های فردی برای راه حل های اقتصادی امکان پذیر نیست ، اما هر یک از آنها مسائل اقتصادی را ارائه می دهد و اقدامات فوری و کوتاه مدت را ترسیم می کند.

وی در پایان گفت: چنین جلساتی باید همچنان مثر باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا