در اجرای اسناد بالادستی بر اساس نظر کارشناسان و مبتنی بر امکانات کشور عمل می‌کنیم

در اجرای اسناد بالادستی بر اساس نظر کارشناسان و مبتنی بر امکانات کشور عمل می‌کنیم

مسعود مزکیان گفت: برای ما بسیار مهم است که بدانیم همه چیز را نمی دانیم. وقتی این را می دانیم می رویم تا بدانیم یا از کسانی که می دانند کمک بگیریم. اینجاست که انجمن ها و تیم های مبتنی بر دانش و مهارت از جمله فرهنگستان علوم پزشکی می توانند کمک زیادی به ما کنند.

به گزارش سلام آنلاین، مسعود مزکیان صبح پنج شنبه در مجمع عمومی فصلی فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به سخنان خود در دوران تبلیغات انتخاباتی، دولت چهاردهم را بر اساس اسناد، سیاست ها و برنامه های کلی خود بنا نهاده است. قانون و در این صورت مسیر بر اساس نظر خود ما نخواهد بود، بلکه بر اساس نظرات و راهکارهای ارائه شده توسط کارشناسان و بر اساس امکانات و منابع مالی موجود در کشور خواهد بود.

پزشکان، ارتقای شاخص‌های سلامت را محور کار دولت خود برشمردند و یکی از ابزارهای کلیدی برای ارتقای شاخص‌های سلامت را مراقبت از افراد دارای معلولیت برای رفع بی‌عدالتی‌ها دانستند. ما باید به کسانی که به دلیل محرومیت بیشتر در معرض خطر هستند توجه کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه عبادت به معنای مسافرت بدون گناه و بدون عواقب و یا با حداقل عواقب و عواقب است، در نهایت گفت: فردی که اعمالش با عواقب و عواقب زیادی همراه است، چه بر رفتار و چه به اندازه عبادت تاکید کند. . آن شخص قابل احترام تلقی نمی شود. اگر قلب صمیمانه ای برای کار در دفتر دارید، او باید برای جلب رضایت مشتریان تلاش کند.

دکتر بزرگ ترین و بالاترین ظلم را دروغ دانست و خاطرنشان کرد: چه ظلمی بزرگتر از این که ما، گروه ها و جناح ها، از پذیرش حرف و راه درست خودداری کنیم و در مقابل آن بایستیم ; ما باید حرف درست را از کارشناسان بپذیریم، حتی اگر با نظر ما و تیم ما مغایرت داشته باشد.

رئیس جمهور راه حل مشکلات کشور را مبتنی بر تصمیمات صحیح کارشناسان و بزرگان دانست و گفت: برای همه کشورها راه حل وجود دارد، اما مشکل این است که راه حل را نمی دانیم یا نمی دانیم. مهارت و انگیزه تمرین آن را داشته باشید. اگر باور داشته باشیم که همه ما دلیل داریم و می توانیم برای همه مشکلات خود راه حلی ارائه دهیم، اشتباه کرده ایم و نمی توانیم آن را حل کنیم.

این پزشک از همه کارشناسان از جمله بزرگان حوزه های مختلف پزشکی حاضر در جلسه خواست تا دولت را در رفع مشکلات کشور به ویژه مسائل بهداشتی و درمانی یاری کنند و افزود: دولت چهاردهم ردپای کارشناسی این حوزه راهنما را دنبال خواهد کرد. همچنین سعی خواهیم کرد جلسات منظم و مستمر شورای عالی سلامت را برای ایجاد ارتباط و بین بخشی برگزار کنیم.

رئیس جمهور خواستار ایجاد چشم انداز صحیح برای فعال سازی روابط بین وزارتخانه ها و جلب مشارکت مردمی به عنوان سه محور اصلی در حوزه بهداشت و درمان شد و گفت: باید در سایر حوزه ها به صورت عملی زمینه را برای مردم فراهم کنیم . امروز امید در دل انسان ها شکل گرفته است و از خدا می خواهم کمک کند تا ناامید نشود و از این حیث به هرکسی که بتواند کمکمان کند کمک خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه حرف درست را از کسی می‌گیریم و از همکاری هرکسی که بتواند مشکل را حل کند استقبال می‌کنیم، گفت: ما به یک سری ابزار اندازه‌گیری نیاز داریم که بدانیم از چه کسی کجا بگذاریم، اول اینکه افراد عموماً بر اساس تعیین تکلیف می‌شوند. در رابطه و نوع، اما ما افراد را بر اساس افرادی که قادر به اجرای هر یک از اسناد بالا هستند، تعیین می کنیم. هنگامی که افراد بر اساس توانایی خود و اجرای اسناد بلامنازع در مورد اهداف خود منصوب می شوند، تضادها و اختلافات دیگر مطرح نیست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هرکسی که بتواند اصل اسناد کشور را به همراه داشته باشد، همراه ماست و کسی که نمی تواند همراه ما باشد، خاطرنشان کرد: دانستن چیزهایی که نمی دانیم برای ما بسیار مهم است. وقتی این را می دانیم می رویم تا بدانیم یا از کسانی که می دانند کمک بگیریم. اینجاست که انجمن ها و تیم های مبتنی بر دانش و مهارت از جمله فرهنگستان علوم پزشکی می توانند کمک زیادی به ما کنند.

وی تاکید کرد: باید در محور اجرای اسناد فوق به دیدگاه مشترک و زبان مشترک برسیم و راه روشنی را با قدرت طی کنیم. قسمت سخت، یافتن افرادی است که به پیمودن این مسیر ایمان داشته باشند و مهارت های لازم را داشته باشند.

پیش از این سخنان، محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سخنان خود فضای انسجام و تفاهم ایجاد شده در کشور و حضور پزشکان متخصص را در محل مدیرعاملی هیچ کشوری از دست نداد. قدرت فرصتی برای حل مشکلات بهداشتی و درمانی است که حدود 70 درصد خارج از صلاحیت وزارت بهداشت است و اضافه کنید: همچنین انتظار داریم فرهنگستان علوم پزشکی بر اساس تجربه و عملکرد علمی، ناتوانی ها و مشکلات را فهرست کند راهکارهایی ارائه کنیم تا بتوانیم با همکاری یکدیگر شاخص ها و راه حل های بهداشتی و درمانی کشور را ارتقا دهیم.

همچنین در ابتدای این جلسه علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و جمعی از اعضا گزارشی از مهم ترین موضوعات حوزه بهداشت و درمان و جامعه پزشکی کشور ارائه کردند. .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا