اجتماعی

درمان‌های خانگی برای کاهش چربی ناحیه شکم

کاهش چربی شکم برای سلامت طولانی مدت مفید است و خطر ابتلا به بیماری های جدی را کاهش می دهد.

به گزارش سلام آنلاین. در عین حال، چربی بیش از حد شکم می تواند منجر به بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و فشار خون بالا شود. با این حال، چند راه ارزان وجود دارد که می توانید در خانه امتحان کنید تا ببینید آیا چربی شکم از بین رفته است یا خیر:

به گزارش دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اصلاح سبک زندگی با رعایت اصول تغذیه مناسب بر اساس آنچه در ادامه می خوانید، عامل موثری در کاهش چربی شکم است.

افزایش مصرف پروتئین: کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف پروتئین یکی از سریع ترین راه ها برای از بین بردن چربی شکم است. پروتئین به تعادل قند خون و کاهش سطح انسولین کمک می کند. اگر نمی توانید کربوهیدرات ها را نادیده بگیرید، کربوهیدرات های ساده مانند نان سفید یا ماکارونی را کنار بگذارید و به جای آن کربوهیدرات های پیچیده مانند میوه های فصل، سبزیجات، ریشه ها و سالادها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

روغن نارگیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید: این روغن از تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​تشکیل شده است و مطالعات نشان می دهد که بسیاری از فواید آن شامل این نوع تری گلیسیرید است. روغن نارگیل به راحتی هضم می شود و متابولیسم بدن را افزایش می دهد.

استرس خود را کاهش دهید: استرس مزمن عاملی برای افزایش چربی شکم است. سطوح بالای کورتیزول در بدن در اثر استرس ترشح می شود، اشتها را افزایش می دهد و هوس را کاهش می دهد، متابولیسم بدن را افزایش می دهد. این عامل چاقی است. مراقبه کنید و تکنیک های تنفس عمیق را برای کاهش استرس بیاموزید. این مراحل ساده به شما کمک می کند تنها در ۷ دقیقه یک اینچ از چربی شکم خود را از بین ببرید.

هر روز چای سبز بنوشید: این نوع چای هضم غذا را تسریع کرده و به چربی سوزی کبد کمک می کند. چای سبز را جایگزین قهوه کنید زیرا مطالعات نشان داده است که 4 تا 5 فنجان از این چای سبز منجر به کاهش وزن می شود.

به اندازه کافی بخوابید: یکی دیگر از راه های عالی برای از بین بردن چربی شکم، خواب کافی است. تحقیقات نشان می دهد که شش تا هشت ساعت خوابیدن در شب به حفظ سطح انسولین و کاهش هورمون های استرس کمک می کند. علاوه بر این، خواب کافی انرژی لازم برای سوزاندن کالری در طول روز را به شما می دهد.

ادویه ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید: ادویه هایی مانند زردچوبه به دلیل وجود کورکومین در بدن، التهاب را در بدن کاهش می دهد. مطالعات همچنین نشان داده اند که کورکومین سرعت متابولیسم را افزایش می دهد.

آب کافی بنوشید: نوشیدن 8 لیوان آب در روز نه تنها هضم غذا را تقویت می کند، بلکه نفخ را کاهش می دهد و هضم غذا را تقویت می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا