اجتماعی

درباره «فیل آسیایی» چه می‌دانید؟

فیل آسیایی بزرگترین پستاندار خشکی در معرض خطر آسیا است و عواملی مانند تخریب زیستگاه ، شکار و سایر فعالیتهای انسانی طی سالها باعث کاهش جمعیت شده است.

به گزارش سلام آنلاین. فیل های آسیایی بزرگترین پستانداران خشکی آسیا هستند که در زیستگاه های خشک و مرطوب جنگل ها و علفزارها در 13 کشور جنوب و جنوب آسیا زندگی می کنند و جمعیت وحشی آنها در کمتر از 50000 نفر و شرایط جمعیت در معرض خطر تخمین زده شده است. فیلهای آسیایی بسیار اجتماعی هستند. گروهی متشکل از شش یا هفت زن یک خانواده کامل را تشکیل می دادند که توسط پیرترین زن یعنی اشراف رهبری می شد. مانند این گروه های آفریقایی ، این گروه ها گهگاه به گروه های دیگر می پیوندند و گله های بزرگی تشکیل می دهند ، اگرچه این ارتباطات کوتاه مدت است.

طبق صندوق جهانی حیات وحش (WWF) ، فیل ها بیش از دو سوم وقت خود را صرف تغذیه از چمن و حتی تغذیه از پوست ، ریشه ، برگ و گیاهان کوچک می کنند. از آنجا که گیاهان علوفه ای را ترجیح می دهند ، فیلهای آسیایی برای زنده ماندن با منابع موجود در هر منطقه سازگار شده اند. محصولاتی مانند موز ، برنج و نیشکر از غذاهای مورد علاقه آنها هستند. فیل ها همیشه نزدیک منابع آب شیرین هستند زیرا حداقل یک بار در روز نیاز به نوشیدن دارند. در آسیا ، بشریت قرن ها با فیل ها ارتباط تنگاتنگی داشته است و فیل ها به یک نماد فرهنگی مهم تبدیل شده اند.

تخریب زیستگاه و جزیره بزرگترین تهدید برای فیلهای آسیایی است. آسیا پرجمعیت ترین قاره است ، جایی که توسعه و رشد اقتصادی منجر به تجاوز به فیل ها شده است و امروزه به طور متوسط ​​70٪ از فیل ها در خارج از مناطق حفاظت شده یافت می شوند. گسترش سکونتگاه های انسانی ، مزارع ، کشاورزی ، صنعت ، معدن و احداث جاده ، راه آهن و کانال های آبیاری ، جمعیت فیل ها را به مناطق کوچکتر احاطه شده توسط ساختارهای انسانی محدود کرده است.

جمعیتهای جمعیت با تخریب زیستگاه ، خطر بالای بلایای طبیعی ، بیماریها و بی نهایت ، و همچنین تغییر در کاربری زمین و تعدی به زیستگاههای فیل ، با افزایش درگیری ها بین انسان و فیل مشخص می شود. که در برخی موارد می تواند منجر به از دست دادن کشاورزی شود ، این محصول می تواند منجر به خسارت و مرگ افراد شود ، که در برخی افراد منجر به عصبانیت و مرگ فیل ها شود.

حتی در زیستگاه های کاملاً ثابت ، شکار غیرقانونی همچنان تهدیدی برای جمعیت فیل ها محسوب می شود. در سال 1989 ، کنوانسیون تجارت بین المللی گونه های در معرض خطر و گونه های در معرض خطر ، توافق جهانی بین دولت ها برای تنظیم یا منع تجارت بین المللی با گونه های در معرض خطر ، تجارت بین المللی را ممنوع کرد. با این حال ، تجارت در برخی مناطق همچنان در حال رونق است و بازارهای غیرقانونی داخلی در برخی کشورها تجارت را تقویت می کنند. اگرچه بیشتر این عاج ها از شکار غیرقانونی فیل های آفریقایی حاصل می شود ، اما فیل های آسیایی نیز به دلیل عاج خود شکار می شوند.

فیل در سوریه یا فیل آسیای غربی نامی است به فیل آسیایی که زمانی در غرب آسیا زندگی می کرد و جمعیت غربی این گونه است. این فیل در دوران باستان منقرض شد و فسیل های آن در ایران ، عراق ، ترکیه و سوریه یافت شده است که قدمت آنها حداقل به 700 تا 1800 سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. سفید. پناهگاه فیل ها در سوریه از جنگل های شمال ایران تا قسمت جنوبی ایران تا کوه های سوریه امتداد دارد ، اما امروزه در هیچ یک از زیستگاه های طبیعی این کشور فیل وجود ندارد.

در سال 2013 ، یک فیل ماده به نام “میهری” و یک فیل نر به نام “ماهاسن” از یتیم خانه فیل در سریلانکا بدون هدیه رئیس جمهور سریلانکا به رئیس جمهور وقت ایران به کشور منتقل شدند. هر دو فیل هنگام ورود به کشور هشت ساله بودند و در همان زمان باردار گزارش شده بودند.

با این حال ، طبق گفته پیمان محمدزاده ، دامپزشک باغ وحش ارم ، در ماه مه سال جاری ، پس از 24 ماه بارداری ، یک فیل ماده در باغ وحش ارم متولد شد. نوزادان ماده که کمی کوچکتر از حد طبیعی هستند. بنابراین این امر منجر به نیاز به آموزش و زمان بیشتر برای مصرف شیر مادر مادر شده است ، که طبق استعدادهای فیل ها و نوزادان ، تلاش ما این است که به طور طبیعی حیوانات را تغذیه کنیم و از شیر مصنوعی استفاده نکنیم.

محمدزاده گفت: به طور کلی فیل ها به طور متوسط ​​در هر وعده نیم لیتر شیر مصرف می کنند و باید در طول روز هشت لیتر شیر مصرف کنند. ما سعی می کنیم فیل ها و مادران این روند را به طور طبیعی و بدون هیچ گونه مداخله انسانی یا تغذیه دستی انجام دهند. فیل هایی که هنگام تولد با دست پرورش می یابند کوتاه مدت هستند و ممکن است به زودی بمیرند.

محمد کرمی ، رئیس ناظر حیات وحش تهران ، در مورد آخرین وضعیت فیل های تازه متولد شده در باغ وحش ارم به سلام آنلاین گفت: فیل های تازه متولد شده بدون هیچ مشکلی از شیر مادر خود تغذیه می کنند و هم فیل مادر و هم نوزاد سالم هستند. عالی است

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا