اجتماعی

درباره «خفاش» چه می‌دانید؟ – سلام آنلاین

خفاش ها تنها پستاندارانی هستند که می توانند پرواز کنند. اگرچه خفاش ها در بسیاری از فرهنگ ها با داستان های ترسناک همراه هستند ، اما واقعاً چقدر از خفاش ها می دانیم؟

به گزارش سلام آنلاین. خفاش ها تنها پستاندارانی هستند که بال دارند و می توانند پرواز کنند. خفاش ها به Chiroptera تعلق دارند و این نام به معنی “خوشه بالدار” است. بال های خفاش با پرندگان دیگر متفاوت است و متفاوت ساخته می شود ، اما برعکس ، پوست خفاش مانند پوست است و دارای خواص الاستیک است که باعث کشش بال آن در امتداد استخوان هایی می شود که بازوها و پاها را حرکت می دهند. انگشتان خفاش.

براساس آژانس حفاظت از محیط زیست ، کوچکترین خفاش و کوچکترین پستاندار “Thai Kid Pig” و ارتفاع آن 2.5 سانتی متر است. قد زنبور عسل 2 گرم است.

دو گروه خفاش وجود دارد. گروه بزرگ خفاش هایی هستند که شب ها به دنبال غذا می روند و گروه دوم خفاش های میوه ای هستند که از بینایی و بوی خود برای یافتن میوه و شیره درختان استفاده می کنند. خفاش های میوه خوار از اوایل صبح و عصر از میوه تغذیه می کنند.

خفاش ها حیوانات اجتماعی هستند و گروه های زیادی شب را در غارها یا درختان می گذرانند. خفاش های پرواز شبانه با انتقال امواج صوتی و دریافت بازتاب های آنها ، مسیر و موقعیت دقیق طعمه های خود را پیدا می کنند و بدین ترتیب یک تصویر صوتی از موانع پیش روی خود و اطرافشان برای دیدن اطراف ترسیم می کنند. با استفاده از این سیستم ، خفاش ها می توانند اجسام متحرک مانند حشرات و اشیا moving متحرک مانند درختان را تشخیص دهند. صداهای خفاش با انقباض عضلات گلو از طریق بینی تولید می شوند و پس از انعکاس امواج صوتی گرفته شده از گوشه های خفاش منعکس می شوند.

بیش از 1000 گونه خفاش در تمام نقاط جهان به جز قطب جنوب و شمال یافت می شود. تقریباً هیچ چیزی نمی تواند از خفاش فرار کند ، گوشه های بزرگ آن می توانند بازتاب ها را به خوبی جذب کنند. خفاش ها همچنین می توانند اشیایی را که به نازکی موها هستند را تشخیص دهند. این حیوانات حواس خود را در تاریک ترین شب فعال می کنند.

فقط در آمریکای شمالی 44 گونه خفاش وجود دارد و بسیاری از جانورشناسان بر مزایای این پستانداران برای زندگی انسان تأکید می کنند زیرا از حشرات تغذیه می کنند. آفاتی که سالانه میلیاردها دلار خسارت به کشاورزان و جنگلبانان وارد می کنند.

خفاش ها همچنین در گرده افشانی و تولید مثل گیاه نقش دارند ، که به ویژه در طبیعت ، در میان بسیاری از گیاهان وحشی مانند موز ، انبه ، خرما و انجیر نقش مهمی دارد. دفع مواد زائد خفاش نیز نقش مهمی در مدیریت اکوسیستم ها دارد ، زیرا اینها شامل باکتری هایی است که می توانند سموم زباله و پودر صابون را از بین ببرند.

سه نوع خفاش در سراسر دنیا خون می خورند. اگر به آمریکای مرکزی یا جنوبی سفر کنید ، ممکن است خفاش ها را ببینید که گاوها را گاز می گیرند و زخم های آنها را گاز می گیرند. خفاش ها هضم خوبی هستند و می توانند موز ، انبه و انواع توت ها را در مدت زمان حدود 20 دقیقه هضم کنند. در 50 سال گذشته کمتر از 10 نفر به خفاش های آمریکای شمالی مبتلا به هاری شده اند.

خفاش ها یک چهارم کل پستانداران را تشکیل می دهند و بیش از 50 درصد کل خفاش ها در ایالات متحده در معرض خطر یا تهدید به تهدیدات صنعت ، جنگل زدایی ، آلودگی محیط زیست و کشتار حیات وحش قرار دارند.

خفاش ها فقط یک نوزاد در سال به دنیا می آورند و متوسط ​​عمر خفاش ها متفاوت است ، اما برخی از گونه های خفاش قهوه ای می توانند تا 30 سال عمر کنند. با این حال ، این پستانداران کوچک معمولاً دو تا سه سال زندگی می کنند.

به عنوان مثال در ایران ، خفاش ها میوه ، خفاش با موش های کوچک ، خفاش با موش بزرگ ، خفاش معمولی ، خفاش معمولی ، خفاش کوهی و خفاش برگ فارسی می خورند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا