اجتماعی

دانش‌آموزان و طلاب «با استعداد» بدون کنکور معلم می‌شوند

بر اساس مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی به مدت دو سال و به صورت آزمایشی، حداقل 10 درصد از ثبت نام در مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان به گزینش دانشجویان نخبه اختصاص می یابد. و دانش آموزان بسیار مستعد در رشته های مختلف و این دانشجویان و دانشجویان بدون شرکت در کنکور و تنها در مصاحبه و ارزیابی نهایی توسط شورای گزینش و جذب شرکت می کنند، وارد دانشگاه فرهنگیان شده و معلم می شوند.

به گزارش سلام آنلاین. ستاد آموزش و پرورش شورای عالی انقلاب فرهنگی در آبان ماه امسال پیشنهاد معلمی دانش آموزان مستعد را به شورا ارائه کرد.

دو ماه بعد، «منشور جذب و پذیرش استعدادهای برتر ملی در رشته‌های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، آموزشی، قرآنی و ورزشی در دانشگاه فرهنگیان» در تاریخ دوازدهم مهرماه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. بهمن ماه به اطلاع وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان اداری و کار کشور، برنامه ها و بودجه ها، بنیاد نخبگان و دانشگاه فرهنگیان می رسد.

هدف از این فعالیت ارتقای کیفیت نیروی انسانی آموزش و پرورش با ارتقای سطح پذیرش دانشجو و معلمان دانشگاه فرهنگیان با تمرکز بر استعدادهای برتر دانشجویان با توجه به استعداد طبقاتی است. ملی پوشان برتر علوم، فناوری، پژوهشی ، فناوری، فرهنگ، هنر، آموزش، قرآن و ورزش هم دانشجویان و هم اساتید می توانند بدون شرکت در آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان دانشجو و معلم شوند و فقط در مرحله انتخاب باشند و از طریق جذب صلاحیت داشته باشند. و شورای انتخابات

البته این حکم فقط به مدت دو سال به صورت آزمایشی اجرا می شود و پس از آن با تصمیم اداره کل آموزش و پرورش لغو یا اصلاح می شود.

کدام دانش آموزان بدون شرکت در آزمون معلم می شوند؟

شناسایی استعدادهای برتر از طریق فراخوان عمومی انجام می شود و دانش آموزان با شرایط زیر با شرکت در فراخوان می توانند طبق دستورالعمل مربوطه و بدون کنکور امتیاز کسب کنند و صرفاً مراحل ارزیابی و مشارکت بیشتر انجام شود. در مصاحبه و جذب در کمیته گزینش. برای انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان:

مسابقات مقدماتی المپیک ملی و مدال آوران المپیک با تایید باشگاه دانش پژوهان جوان

برگزیدگان مسابقات رسمی قرآن، فرهنگی، هنری و ورزشی در سطح استانی و کشوری با تایید معاون ذیربط در وزارتخانه یا موسسه مسئول.

برندگان جشنواره های معتبر ملی و رویدادهای معتبر جمع آوری کمک های مالی (بخش دانش آموزی جشنواره جوانان خوارزمی، ربوکاپ آزاد ایران، جشنواره پژوهشگاه دانش آموزی و غیره) و مسابقات رسمی ملی برای شکوفایی استعدادهای بزرگ. در سطح ملی، برنده مسابقات، سمینارها و جشنواره های معتبر کشوری با تایید بنیاد نخبگان سمپاد معاون ذیربط در وزارتخانه یا موسسه مسئول.

– حفظ کل یا 10، 15 و 20 جزء قرآن کریم با تایید دارالقرآن، سازمان تبلیغات اسلامی یا معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی.

– نماینده مجلس شورای ملی سازمان دانش آموزی با تایید بالاترین مقام سازمان

برگزیدگان استانی رویداد ملی استعدادیابی معلمان (افراد راه یافته به مرحله کشوری)

دارندگان کشورهای زیر 1000 در کنکور (با فاکتورهای تاثیر متفاوت)

استخدام نیرو تا دو سال پس از فارغ التحصیلی

ذکر این نکته ضروری است که ثبت نام برای دانشجویان تا 2 سال پس از فارغ التحصیلی و فقط یک بار و ثبت نام برای دانشجویان تا 2 سال پس از فارغ التحصیلی امکان پذیر است.آموزش مقدماتی و فقط یکبار. از سوی دیگر مدت خدمت سربازی داوطلبان مرد تا سال این حکم تمدید می شود.

شرایط عمومی انتخاب داوطلبان بر اساس این آیین نامه مطابق با شرایط عمومی استخدام معلمان رشته های آموزشی بوده و شرایط اختصاصی انتخاب داوطلبان موفق به کسب سهمیه یا امتیاز مندرج در آیین نامه می باشد. .

اختصاص 10 درصد ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای جذب دانشجویان مستعد بدون کنکور

بر اساس مقررات فوق به مدت دو سال و به صورت آزمایشی حداقل 10 درصد ظرفیت جذب در مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان براساس مجوز سازمان اداری و کار کشور و بر اساس در ارزیابی الزامات. در کنار تعهد بخش و اشغال محل کار انسانی در آموزش و پرورش به جذب بهترین استعدادهای دانش‌آموزان و دانش‌آموزان اختصاص دارد. لذا این نوع دانش آموزی که با ثبت نام از طریق آگهی عمومی در کنکور شرکت نمی کند و صرفاً صلاحیت و توانایی معلمی را در مراحل مصاحبه و جذب و ارزیابی بیشتر احراز می کند به جذب و جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان می پردازد. معلم می شوند

ایجاد کمیته پذیرش و پذیرش برای ارزیابی دانشجویان شایسته

از این حیث و بر اساس این حکم، شورای جذب ابتدا باید رئیس دانشگاه فرهنگیان (رئیس شورای جذب)، رئیس موسسه، نماینده سران عالی رتبه در دانشگاه، معاون رئيس جمهور. وزارت آموزش و پرورش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش و معاونت منابع انسانی سازمان، اداری و کار کشور و چهار عضو واقعی از بین کارشناسان تربیت معلم. . یا مدیران موفق مدارس با راهنمایی اداره کل آموزش و پرورش شورای عالی انقلاب فرهنگی که برای برنامه ریزی، راهنمایی و نظارت بر مفاد فوق تشکیل می شود.

وظایف و اختیارات کمیته پذیرش

هیئت جذب و پذیرش موظف است دستورالعمل اجرایی و احراز صلاحیت ها، امتیازات سهمیه، ابزار سنجش و صلاحیت ارزیابان را برای شناسایی و جذب استعدادهای برتر با تصویب دستورالعمل های لازم برای ارائه مشوق ها برای تعیین شرایط پویای استعدادها، انتخاب کند. بهره مندی از مشوق های موضوع تبصره اول ماده 9 این حکم نظارت بر فعالیت دبیرخانه و حسن اجرای این حکم را بر عهده دارد.

همچنین برای طراحی و تدوین برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و تشکیل جلسات شورای گزینش و پذیرش و نظارت بر امور مربوط به اجرای اساسنامه، دبیرخانه‌ای در دانشگاه فرهنگیان ایجاد می‌شود که مسئولیت آن بر عهده خواهد بود. تهیه و تدوین دستورالعمل برای تصویب در اداره کل آموزش و پرورش، نظارت بر وظایف اجرا، مسئولیت مقررات و ارائه گزارش سالانه به اداره کل آموزش و پرورش، نظارت بر اجرای شرایط پویای استعدادها. برای استفاده از امکانات و حل و فصل شکایات مربوط به فرآیند اجرای مقررات انتخاب شده است.

ثبت نام چگونه انجام می شود؟

قبولی نهایی داوطلب با در نظر گرفتن نسبت 60 درصد نمره کسب شده به عنوان تخصص و 40 درصد نمره به عنوان توانایی عمومی و اختصاصی برای ارزیابی بیشتر و پس از تایید گزینش بر اساس بالاترین امتیاز کسب شده. از طریق سازمان سنجش آموزشی کشور اجرا و ابلاغ شد.

چه انگیزه هایی برای این دانش آموزان در نظر گرفته می شود؟

پذیرفته شده از طریق این منشور، از اعطای بورسیه تا اتمام دوره ها و پذیرش دانشگاه، تسهیلات مرتبط با تدریس در مدرسه نمونه و دولت دائمی، هیئت مدیره در صورت لزوم و در طول دوره پادمان، تهیه تجهیزات. تسهیلات دو رشته در دانشگاه دولتی، سمینار و دانشگاه فرهنگیان در رشته های مرتبط یا دو رشته تدریس در دانشگاه فرهنگیان و آموزش عالی مستمر ارائه تسهیلات مسئولیت اجتماعی به ویژه برای خدمت در مناطق محروم به صورت پژوهشی و اطلاع رسانی و ارائه تسهیلات برای انتخاب تسهیلات تحصیلی و محل برگزاری و سال اول خدمت و کاهش محدودیت های مربوط به مأموریت ها و نقل و انتقالات در حوزه آموزش و پرورش و ارائه تسهیلات مرتبط با دستورالعمل ها و ضوابط انتصابات، ترفیعات شغلی و مسئولیت ها بر اساس مقررات مربوط به انتخاب افراد عالی رتبه در دستگاه های اجرایی کشورهای ذینفع

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش پیش از این در گفت‌وگو با سلام آنلاین، در تشریح جزئیات این راهکار گفت: ملاک معلم شدن این نوع دانش‌آموزان بدون آزمون کتبی، کسب مدال یا مقام ملی است. البته این دانش آموزان می توانند در کنکور دانشگاه فرهنگیان نیز شرکت کنند اما دیگر نیازی به شرکت در آزمون معلم تربیتی نیست و این دانشجویان بدون نیاز به شرکت در کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شده و در مرکز صلاحیت را قبول می کنند.ارزیابی کنید. .

وی همچنین با تاکید بر اینکه سوابق تحصیلی دانشجویان در جذب آنها در دانشگاه فرهنگیان مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: این سوابق تحصیلی دانشجویان در پذیرش آنها در دانشگاه فرهنگیان تاثیرگذار است. پذیرش بدون آزمون کارنامه این دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان همان تاثیر کنکور را دارد. در نهایت توانایی این دانش آموزان برای معلم شدن در مرکز سنجش بررسی می شود و در صورت تایید در مسیر معلم شدن قرار می گیرند.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا