علمی و پزشکی

دانستنی‌هایی درباره ورم ملتحمه آلرژیک

“خبر خوب این است که گزینه های مختلف درمانی برای افرادی که از پف چشم چشم ناشی از آلرژی رنج می برند وجود دارد ، اما همه نباید در آن خانه تحت درمان قرار گیرند.”

مننژیت چیست؟

مواد حساسیت زای مختلف می توانند باعث واکنش های آلرژیک از جمله شوره سر ، گرد و غبار و عفونت های قارچی شوند. وقتی چشم انسان در معرض مواد حساسیت زا قرار می گیرد ، این شرایط باعث ترشح ماده ای به نام هیستامین در بدن می شود. وقتی این اتفاق می افتد ، رگ های خونی در حفره شکم – غشایی که جلوی چشم و داخل پلک را می پوشاند – متورم می شوند.

هنگامی که یک واکنش آلرژیک را تجربه می کنید ، تشخیص اینکه کدام قسمت از چشم متورم است دشوار است و پاسخ همیشه یکسان نیست. گاهی اوقات کره زمین وقتی فرد دچار واکنش آلرژیک می شود متورم می شود. در این حالت باید سریعاً به چشم پزشک مراجعه کنید. در مواقع دیگر پلک ها متورم شده و نیاز به درمان دارند ، اما این لزوماً به معنای نیاز فوری به چشم پزشک نیست.

برونشیت با سایر شرایط سلامتی همراه با آلرژی همراه است ، از جمله اگزما (بثورات پوستی) ، آسم و برونشیت (یا آلرژی های فصلی). التهاب آلرژیک می تواند شرایط را برای افرادی که علائم خشکی چشم دارند بدتر کند.

علائم آلرژی چیست؟

علاوه بر تورم ، علائم دیگر التهاب آلرژیک عبارتند از:

– قرمز

– سوزش

– خارش

چشمان پاره شده

احساس ماده خارجی یا گرد و غبار در چشم

علاوه بر علائم آلرژی ، ممکن است دچار عطسه ، سرفه ، سرفه ، خارش یا سردرد آبریزش بینی و سینوس نیز باشید که همگی علائم دیگر واکنش آلرژیک هستند.

چگونه اتصالات آلرژی درمان می شود؟

اغلب بهترین روش برای مقابله با علائم آلرژی ، اجتناب از هر چیزی است که می تواند واکنش آلرژیک ایجاد کند. به عنوان مثال ، اگر به گربه حساسیت دارید و می دانید دوست شما از گربه شما مراقبت می کند ، توصیه می شود در خارج از خانه با او ملاقات کنید تا خطر واکنش آلرژیک به حیوان خانگی او را کاهش دهد. همین مسئله در مورد مننژیت نیز صدق می کند. بهترین روش پیشگیری است.

اگر به طور مکرر حساسیت دارید – پلک های شما متورم می شود و چشمان شما خشک می شود و هیچ سرنخی از آلرژن که باعث ایجاد علائم می شود ندارید. پزشک می تواند آنچه را که شما به آن حساسیت دارید تشخیص دهد و بنابراین می تواند زمان بروز علائم را پیش بینی کند.

متخصص آلرژی می تواند به شما کمک کند تغییرات ساده ای در سبک زندگی ایجاد کنید که خطر آلرژی و سایر مشکلات مربوط به آلرژی را کاهش می دهد. به عنوان مثال ، اگر آلرژی شما مشخص کند که گرده گیاه احتمالاً عامل ایجاد علائم است ، ممکن است توصیه کنید در ساعات خاصی از روز که بالاترین گرده گیاهان است در خانه بمانید. با تغییر در برنامه روزانه ، علائم شما بدون دارو کاهش می یابد.

در صورت نیاز به اقدام جدی تر ، چندین گزینه وجود دارد. پزشک ممکن است آنتی هیستامین ها را برای شما تجویز کند ، اگرچه ممکن است در تسکین آلرژی موثر نباشد. علائم چشم به سختی درمان می شوند. بنابراین ، ممکن است پزشک قطره چشمی بدون نسخه را برای شما تجویز کند.

اگر علائم شما شدید است ، ممکن است پزشک توصیه کند که شما تزریقی را انتخاب کنید که به تدریج تحمل بدن در برابر آلرژی را افزایش دهد. اما این ممکن است لازم نباشد. با از بین رفتن آلرژی می توان علائم آلرژی را به طور کامل بهبود بخشید.

چه موقع باید به پزشک مراجعه کنم؟

اگرچه به احتمال زیاد با از بین بردن علت علائم خود را بهبود می بخشید ، اما در صورت بروز علائم نگران کننده نباید از کمک پزشکی دریغ کنید. اگر به جای پلک ها ، پلک های شما متورم است ، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. همچنین در صورت احساس درد در ابرو یا درد شدید در اطراف چشم ، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید. سایر علائم مانند سوزش چشم یا سردردهای شدید باید توسط پزشک در نظر گرفته شود.

دکمه بازگشت به بالا