اجتماعی

داروها و مکمل‌هایی که نباید با هم بخوریم

اگر به مدت طولانی یا کوتاه دارو مصرف می کنید ، هنگام مصرف برخی مکمل ها با این دارو مراقب باشید.

به گزارش سلام آنلاین ، بهترین مجله سلامت در کانادا ، مگ می نویسد: “برخی مکمل ها عوارض جانبی داروها را افزایش می دهند در حالی که برخی دیگر آنها را کاهش می دهند.

برخی مکمل ها ممکن است اثر آنتی بیوتیک های خوراکی را کاهش دهند ، مانند داکسی سایکلین ، مینوسایکلین ، تتراسایکلین و سایر آنتی بیوتیک ها.

برای کاهش بروز این مشکل ، از مصرف این مکمل ها دو ساعت قبل یا بعد از مصرف آنتی بیوتیک خودداری کنید.

مکمل هایی که ممکن است با آنتی بیوتیک های خوراکی تداخل داشته باشند شامل کلسیم ، آهن ، منیزیم و روی هستند.

برخی مکمل ها همچنین می توانند با آنتی اکسیدان هایی مانند وارفارین و آسپرین مضر باشند ، که اثرات جانبی دارو را تشدید می کنند و باعث خونریزی بیش از حد می شوند. این مکمل ها شامل روغن ماهی ، ویتامین E و ویتامین K هستند.

برخی از مکمل ها نباید همزمان با داروهای ضد افسردگی استفاده شوند. به عنوان مثال ، استفاده از ضد افسردگی های نامنظم ، مانند شربت های حاوی فلورین ، پکتین و ملاتونین ، می تواند باعث خواب آلودگی شدید شود.

در هنگام مصرف اسید لیپوئیک ، آلفا و جینسینگ همراه با انسولین و دیابت خوراکی نیز مراقب باشید ، زیرا ممکن است خطر افت قند خون یا تغییر در اثر دارو وجود داشته باشد.

عوارض جانبی قابل توجه و عوارض جانبی جدی مصرف سیر (پودر ماهی) ، روغن ماهی ، جینسینگ ، شیرین بیان ، فسفر ، پتاسیم ، ویتامین D و گردو با داروهای ضد فشار خون و قلب و عروق (همچنین باعث کاهش فشار خون) نیز گزارش شده است. است.

روغن ماهی داروی فشار خون را افزایش می دهد ، که می تواند منجر به فشار خون بسیار پایین شود.

علاوه بر این ، باید از مصرف مسکن همراه با مکمل هایی مانند ملانین همزمان خودداری کنید زیرا باعث خواب آلودگی بیش از حد و سایر عوارض جانبی خطرناک می شود.

طبق گفته دویچه وله ، داروهای کاهنده کلسترول که به عنوان استاتین طبقه بندی می شوند (به عنوان مثال ، هلوباستاتین و سیمواستاتین) به دلیل خطر تداخلات جدی ، نباید با مکمل های خاصی مصرف شوند. این مکمل ها شامل آهن ، نیکوتین و ویتامین A هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا