اجتماعی

خوش‌آمدگویی به گونه مهاجم با خرید ماهی قرمز

ماهی قرمز گونه ای غیر بومی و بومی است که با ورود به آب های آزاد و رودخانه ها با گونه های بومی رقابت می کند و آسیب زیادی به محیط زیست وارد می کند.

به گزارش سلام آنلاینپیش از سال نو بازار ماهی قرمز سفره هفت سین داغ می شود. به گفته برخی کارشناسان، ماهی قرمز در فرهنگ هفت سین ایران وجود ندارد و بعدها به آن اضافه شد. ما به فرهنگ خود می بالیم که طبیعت را گره می زند و تاثیر آن را به حداقل می رساند، اما در طول این سال ها ماهی قرمز را به سفره هفت سین خود اضافه کرده ایم و بسیاری از این ماهی ها در طبیعت مرده اند.ماهی های ماقبل تاریخ. سال توزیع

بیشتر بخوانید:

ماهی های قرمز از خانواده کپور هستند که ظاهری شبیه به کپور دارد اما کوچکتر است. خاستگاه اصلی این ماهی ها کشور چین است و به همین دلیل جزء ماهی های وارداتی کشورمان محسوب می شود، هرچند گاهی اوقات این ماهی ها به شکل های مختلف و رنگ های مختلف برای افزایش فروش به دلیل زیبایی آن پرورش داده می شوند.

ماهی قرمز؛ دشمنان نژاد اصلی

امید صدیقی، کارشناس آب در دفتر تنوع زیستی و حیات وحش، سازمان سابق حفاظت از محیط زیست، می گوید ماهی قرمز قادر است بدترین شرایط محیطی از جمله آب سرد و راکد را تحمل کند. انعطاف پذیری بالای این گونه در شرایط کم آبی نیز نشانه ای از انعطاف پذیری و سازگاری این گونه است، چرا که سایر ماهی ها در نهایت طی یکی دو روز می میرند، اما گاهی اوقات ماهی های قرمز نیز می بینیم. چندین ماه زندگی کنید.

او می گوید ماهی قرمز می تواند در آب های آزاد به دشمن گونه های گرانبها و بومی کشور تبدیل شود و زندگی و بقای آنها را تحت تاثیر قرار دهد. ماهی قرمز خیلی سریع، جنسی و غیرجنسی تولید مثل می کند و حتی در آب های سمی نیز می تواند تولید مثل کند، بنابراین سرعت تکثیر این گونه در حال انقراض بسیار بالاست. از طرفی در برابر عوامل محیطی مانند دما، شوری، pH و … بسیار مقاوم است. علاوه بر این، ماهی قرمز می تواند از تخم ها و کرم های دیگر حیوانات آبزی تغذیه کند. یک گونه بومی محسوب می شود.

ربع ها می توانند حامل میکروب و باکتری باشند

به گزارش سلام آنلاین، ماهی قرمز علاوه بر اینکه جزو گونه های در خطر انقراض محسوب می شود، می تواند حامل ویروس ها و باکتری هایی باشد که به محیطی که در آن رها می شود آسیب می رساند. علاوه بر تاثیر منفی بر کیفیت محیط می تواند آسیب های جبران ناپذیری به گونه های موجود در آن محیط وارد کند.

صدیقی می گوید: ورود ماهی قرمز به محیط های آبی کشور از جمله تالاب ها، دریاچه ها و رودخانه ها باعث تهدید و نابودی گونه های بومی کشور، انتقال بیماری ها، کاهش کیفیت آب و تخریب منابع آبی کشور می شود. متاسفانه اکنون تعداد زیادی از این گونه ها وارد تالاب های کشور از جمله شادگان، انزلی، چغاخور، آجی گل، آلماگل و بسیاری از رودخانه های کشور می شوند.

برای جلوگیری از آسیب وارد شدن ماهی قرمز به آب، ماهی قرمز را در آب‌های آزاد کشور، رودخانه‌ها، تالاب‌ها، دریاچه‌ها و مخازن سدها رها نکنیم و در حوضچه‌های سربسته نگهداری کنیم. داخل شهر و اماکنی که توسط شهرداری و مرزهای آبی تعریف شده است غیر مرتبط با محیط آبی و آب آزاد. آزاد بگذار

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا